2019-01-09, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det tycker inte jag. Folk skiljer sig pga många olika orsaker, jag kan omöjligt sätta mig över andra människors val och beslut.
Feminismen har uppmuntrat kvinnor att skilja sig.
Citera
2019-01-09, 09:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast du kan ju inte jämföra så, eftersom kvinnorna inte betalar "alfahanarna". Dessutom är det en myt att alla kvinnor, eller ens majoriteten, skulle ha sex med "alfahanar". Det finns inte så många av dem att de räcker till alla, och dessutom vill kvinnor ofta ha ömsesidig kärlek också, och den uppstår inte nödvändigtvis med just en "alfahane".

Jag anser för övrigt att det är lika förkastligt när kvinnor köper sex av män, som när män köper sex av kvinnor. Såg en dokumentär om detta en gång; den handlade om medelålders/äldre kvinnor som köpte sex av yngre svarta män i utvecklingsländer. Till att börja med ville de gärna tro att det var kärlek, och att pengarna de överräckte var en frivillig gåva till något specifikt ändamål - typ att mannens syster skulle få gå på en sekreterarskola. Men när tiden gick och de tvingades erkänna att det var prostitution - t.ex. för att de upptäckte att "älskaren" eller "semesterromansen" var gift och hade familj, och att kvinnan i praktiken försörjde hela familjen med sina "gåvor" - så blev de själva lika cyniska och "direkta" i umgänget med de prostituerade männen, som de manliga sexköparna.

Det är en smutsig bransch, och den drar ner alla - både "säljare" och "köpare" - i en omänsklig dy.

Ja det är samma självbedrägeri när kvinnor gör det. Deras horpengar korrumperar också samhällen.
Senast redigerad av Jenny9 2019-01-09 kl. 09:49.
Citera
2019-01-09, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo man borde bry sig , men många män som köper sex har inte så hög kärlek för kvinnor och det är ett problem , dessutom när de går till en prostituerad så sänks kärleken ytterligare och andra kvinnor riskerar att drabbas av våld.

Både män och kvinnor borde ta med i beräkningen , vad är det som höjer respektive sänker kärleken.

Sänker kärlek:

- Sexköp

- Otrohet

- Svek

- Att man inte tar hänsyn till den andra personen utan sätter sina behov först.

Det som höjer kärleken är att man gör saker rätt:

- Bryr sig om sin partner.

- Försöker komma sin partner närmar.

- Hjälper sina barn

- Hjälper sina föräldrar

Om man köper sex har man mycket svårare och höja kärleken till kvinnor och även till sig själv. Relationer blir kärlekslösa och helt meningslösa efter ett tag och de som köper sex har mycket större sannolikhet att misslyckas i livet.
Vi har kunnat konstatera att i västerländsk feministisk kultur är fler kvinnor än män otrogna.

Svenska kvinnor initierar oftare till skilsmässa, oftast är det när mannen hamnat i en kris, inte uppfyller materiella kraven en kvinna har, visat sig svag.

Svenska kvinnor skiter fullständigt i män. Det visar ni om och om igen, inte minst i denna tråd.

Vilken moralisk rätt har ni att ställa krav på män som försörjer er?
Citera
2019-01-09, 09:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Feminismen har uppmuntrat kvinnor att skilja sig.

Ja förr när det i stort sätt betydde socialt och ekonomiskt självmord för en kvinna att skilja sig råkade många barn och kvinnor illa ut. Det gjorde att många barn växte upp i familjer där misshandel och missbruk förekom.
Citera
2019-01-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ja förr när det i stort sätt betydde socialt och ekonomiskt självmord för en kvinna att skilja sig råkade många barn och kvinnor illa ut. Det gjorde att många barn växte upp i familjer där misshandel och missbruk förekom.
Nej två av feminismens superstars har inom senaste 10 åren uppmuntrat till detta, i böcker och offentlig debatt.

Varför ska en man ställa upp på ett system där han ska inget få men allting ge?

Själv tror jag att konsekvenserna av kärnfamiljens fall är enorma.
Citera
2019-01-09, 09:36
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Då har du inte läst mina - trådstartarens - inlägg. Jag menar att om kvinnor kan, får och tillochmed uppmuntras att berika sin djuriska sexualitet (knulla runt med alfahannar) så borde ju även män få berika sin djuriska sexualitet (knulla med unga, prostituerade tjejer). Jag är öppen för att prostitution/ohämmad manlig sexualitet är skadligt för samhället och villig att ta hänsyn till det OM feminister är villiga att erkänna hypergami/ohämmad kvinnlig sexualitet och DESS negativa effekter på samhället.
Jag menar att hyckleriet och "ha och äta kakan"-mentaliteten återfinns hos feminismen. Har jag fel?

Visst råder det just nu kaos, fria sexuella marknaden förser att paletto principen gäller och få män får knulla många, och många blir bittra och ensamma. Jag tror att potential till rasblandning bland dessa bittra och ensamma svenska män verkar vara än större än till och med bland kvinnorna, så Sverige försvinner snabbare än någonsin bort från Världskartan så som vi har det idag.

Jag tror dock inte att man kan förhandla på sådan sätt, sedan ser de flesta kvinnor sin sexualitet som något mer fin och vill oftast inte skala av dess illusioner.

De biologiska imperativen styr tillslut, och jag tror att saker och ting bara kommer bli värre från och med nu. Tänker att ifall ni är unga (under 40) kan ni fortfarande kämpa er upp från er feministiska indoktrinering och bli manligare, steg för steg. Gör det inte ens för kvinnornas skull, utan bara för att det känns bara bättre, livskvalitet går upp.

Att gå och knulla horor eller importera thaifru är ju att ge upp. Men jag kan förstå att det kan kännas så hopplöst, att "the game is rigged", att svenska kvinnor inte är något värda, osv.

Sexuella lusten är sedan en svår drake att bekämpa och får en att känna sig ganska bitter när man befinner sig i skuggan av alla som "får", men gå till denna tråd exempelvis och skapa brödraskap med män som lär sig bemästra den:

(FB) Inte runka under 2018! Join in fram till 31/12 - "NoFap"

Här har du den sanna "pill"-valet:

-det bittra lime-färgade gröna pillret då du får gnälla på kvinnor över deras natur genom internet varje dag, bara titta på porr hela dagarna, ser på MGTOW videon, knullar horor, importera thaifruar som inte ens värderar vem du är utan BARA din plånbok.

-eller: det svarta pillret: den hårda vägen. Där du bygger karaktär, bemästrar din lust, slutar titta på porr, låter aldrig dig vara knähund till någon kvinna, sätter stenhårda regler för vad du vill ha och hur du ska leva, spelar spel i riktiga livet med risker istället för virtuella spel där inget känns, försöker leva upp till dina förfäders exempel (som hade mycket mindre trygghet än vi har). Tillslut når du en sådan självständighet och höjd tstosteron att du verkligen blir attraktivare oavsett hur tjock din plånbok är.

Diskutera sedan inte så mycket med kvinnor om manlig lust, de har inte vildaste aning om vad vi pratar om (och vill inte veta), vilket jävla monster vi har att göra med. Vi vet ju att det är ett monster, att sex inte är något vackert och magiskt utan ren brutal, djurisk, egoistisk begär. Men lär dig kontrollera elden så kan det bli till något mer intressant än så.

Kom tillslut ihåg att hela fuckboy-epidemin igenom tinder visar att kvinnor inte alls får äta och behålla kakan. Det finns mycket få vinnare i den fria sexuella marknaden. Familjens död och den cyniska mekaniska leken med kvinnors känslor bland players gör så att mycket få är lyckliga, kanske inte ens de mest hårdbarkade players som knullar alla kvinnor mår särskilt bra. Något alternativ tror jag väntar att uppenbara sig som alternativ mot dekadenta hookup-kulturen.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-09 kl. 09:56.
Citera
2019-01-09, 09:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det kanske du gör men det gör inte det feministiska maktetablissemanget bakom sexköpslagen. Svenska kvinnors kärleksimport är en kvinnlig emancipation från den förtryckande primitiva vita mannen.

Fast "kärleksimport" är ändå inte riktigt samma sak, som prostitution. Och detta gäller vare sig det är Carina, 55, som hämtar hit en 30-årig man från Gambia, eller om det är Christer, 55, som hämtar hit en 30-årig kvinna från Thailand. Om man gifter sig med någon och delar sitt hem och sin ekonomi och hela sitt liv med denne/denna, och visar upp honom/henne officiellt som sin partner för sin släkt, sina vänner och sina arbetskamrater, så visar man ändå personen någon form av respekt. En kvinna som gifter sig med en rikare och mer framgångsrik man, får dessutom samma status som han (tvärtom är lite osäkare). Till skillnad från prostituerade, som står längst ner på samhällsstegen. Som enbart får dela männens/kvinnornas "skymningsliv".
Senast redigerad av Merwinna 2019-01-09 kl. 09:48.
Citera
2019-01-09, 09:48
Avslutad
Citat:
Vi har kunnat konstatera att i västerländsk feministisk kultur är fler kvinnor än män otrogna.

Fast jag har läst att det är något fler män än kvinnor som är otrogna och att män är mer positivt inställda till spontansex med en fullkomlig främling. Kanske något fler män då som förstör sina äktenskap genom sin otrohet.
Citat:
Svenska kvinnor initierar oftare till skilsmässa, oftast är det när mannen hamnat i en kris, inte uppfyller materiella kraven en kvinna har, visat sig svag.

Det där säger egentligen ingenting. Vi vet ju inte hur mannen reagerar, om hans personlighet förändras, om han blir våldsam/arg osv.

Citat:
Svenska kvinnor skiter fullständigt i män. Det visar ni om och om igen, inte minst i denna tråd.

Det stämmer inte. Här på feministforumet beskrivs svenska kvinnor ofta som sliddjur, hordjur, horor, osv. Det är svårt att bemöta mobbare utan att bli hämndlysten.

Citat:
Vilken moralisk rätt har ni att ställa krav på män som försörjer er?

Vilka krav har vi ställt? Att ni inte ska kalla oss horor när ni horar runt lika mycket själva?
Citera
2019-01-09, 09:52
Medlem
Citat:
Fast jag har läst att det är något fler män än kvinnor som är otrogna och att män är mer positivt inställda till spontansex med en fullkomlig främling. Kanske något fler män då som förstör sina äktenskap genom sin otrohet.

Det där säger egentligen ingenting. Vi vet ju inte hur mannen reagerar, om hans personlighet förändras, om han blir våldsam/arg osv.

Det stämmer inte. Här på feministforumet beskrivs svenska kvinnor ofta som sliddjur, hordjur, horor, osv. Det är svårt att bemöta mobbare utan att bli hämndlysten.

Vilka krav har vi ställt? Att ni inte ska kalla oss horor när ni horar runt lika mycket själva?
Nej det är fel. Fler kvinnor är otrogna med ett fåtal män. Hypergami.

Så du menar att "mobbning" på FB är att jämställa med det statliga förtryck den vite mannen uysätts för?
Citera
2019-01-09, 10:00
Avslutad
Citat:
Nej två av feminismens superstars har inom senaste 10 åren uppmuntrat till detta, i böcker och offentlig debatt.

Ok jag kan inte uttala mig, tar inte del av debatten i Sverige så mycket. Vet inte ens vem det är.

Citat:
Varför ska en man ställa upp på ett system där han ska inget få men allting ge?

Vad är det han ska få? Ger han så mycket mer än kvinnan i en genomsnittsrelation?
Citat:
Själv tror jag att konsekvenserna av kärnfamiljens fall är enorma.

Det är inget som oroar mig. Vi står inför större problem än så.
Citera
2019-01-09, 10:05
Medlem
Citat:
Ok jag kan inte uttala mig, tar inte del av debatten i Sverige så mycket. Vet inte ens vem det är.

Vad är det han ska få? Ger han så mycket mer än kvinnan i en genomsnittsrelation?

Det är inget som oroar mig. Vi står inför större problem än så.
Varför uttala sig i en debatt man inte har en aning om, och rättfärdiga det med att man är oinsatt? Sitt ner och tig.

Mannen försörjer kvinnan via skattsedeln. Känns det som du vill äta imorgon? Ha sjukvård?
Citera
2019-01-09, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Diskutera sedan inte så mycket med kvinnor om manlig lust, de har inte vildaste aning om vad vi pratar om (och vill inte veta), vilket jävla monster vi har att göra med. Vi vet ju att det är ett monster, att sex inte är något vackert och magiskt utan ren brutal, djurisk, egoistisk begär. Men lär dig kontrollera elden så kan det bli till något mer intressant än så.
Vilket jävla monster ni har att göra med? Nej så funkar det inte. Mina killkompisar är alla emot prostitution och sexköp. Sedan så tror jag knappast på myten om att män skulle ha starkare sexlust än kvinnor, utan det handlar snarare om att män är mer egoistiska än kvinnor.

Kvinnor har fått lära sig att det är något fult att vara sexuella av sig, att de till skillnad från män blir slutshameade ifall de är öppna med sitt sug efter sex eller om de ligger runt så ofta som de har lust till.

Samtidigt så har de fått lära sig att mäns sexlust är mycket starkare än kvinnors och någon slags "ursäkt" för männen själva att hora runt och bete sig primitivt åt. En form av hjärntvätt alltså.

Kvinnor är helt enkelt mer empatiska än män och prioriterar inte sina egna sexuella lustar före allt annat här i världen och på bekostnad av andra människors välmående.
Senast redigerad av ixan 2019-01-09 kl. 10:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in