2019-01-09, 09:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDeleter
Gick ju rykten för länge sen. Man sa:

Vad är det för likhet mellan en brygga och Bosse Hansson? -Dom har båda "Swhan-skit" på pålen... (För er lite yngre syftades det på Lennart Swhan också känd från TV ).
Jag har även ett svagt minne att ha läst om något gammalt rykte där Bosse Hansson & Lennart Swahn figurerade. Något med besök på akuten & något föremål i rectum som fick plockas ut av sjukvårdspersonal. Men, som sagt, bara ett rykte som jag läst om långt i efterhand. Men själva bög-aspekten verkar ju stämma.
Citera
2019-01-09, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har även ett svagt minne att ha läst om något gammalt rykte där Bosse Hansson & Lennart Swahn figurerade. Något med besök på akuten & något föremål i rectum som fick plockas ut av sjukvårdspersonal. Men, som sagt, bara ett rykte som jag läst om långt i efterhand. Men själva bög-aspekten verkar ju stämma.
Det här är bara en hörsägen. Finns ingen sanning i detta.
Citera
2019-01-09, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Nu tror jag nog att Hansson haft snuskiga avsikter, att han anklagas för att vid två olika dagar ha försökt "hjälpa" just unga pojkar tyder på det.

Men låt oss anta att det du föreslår stämmer, om man nu är homosexuell man så kanske man gör bäst i att inte börja "hjälpa" främmande småpojkar? Det kan så lätt missuppfattas. Något att tänka på för heterosexuella män också men ytterst få skulle ta kontakt med småpojkar och börja "hjälpa" dem under deras träning. (Nej jag säger inte att män inte kan vara tränare och hjälpa yngre med råd, det finns en tid och plats för allt bara.)

Det här är dock en relativ skitsak och Hansson kommer rätt snart vara tillbaka i Sverige.

Ja, i amerika gäller det nog oavsett sexuell läggning, nån under 18 eller 21 = håll dig borta.
Citera
2019-01-09, 09:36
Medlem
AjAjAjVilkenOturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Alltså, dessa försvar av förövare... sjuk är du.

Ingen, absolut ingen, kommer försvara dig när din historia rullas upp. Det är slut på det nu.

Nej, det var verkligen ingen missuppfattning. Bara att klicka på länken: https://www.wctv.tv/content/news/Swedish-man-visiting-South-Florida-behind-bars-for-inappropriately-touching-teen-boy-504083991.html

Att det har ryktas att han är bög, det är en sak, men att ge sig på barn FY FAAN. En sån här ska man låsa in och slänga bort nyckeln för.
Citera
2019-01-09, 09:39
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Att bo Bo Gunnar Hansson är homosexuell och gillar småpojkar är ingen hemlighet. "Bosse" var känd redan för länge sedan för sitt intresse för pojkar och det har varit uppe för diskussion. Jag har själv råkat ut för Bosse. Han tränade ungdomar i fotboll i Bromma för ca 35 år sedan. Ryktet gick att han var intresserad av pojkar och till sist så förstod jag att det var sant. Det för jag var själv i det uppblåsta fotbollstältet med honom och en pojke till och intresset för oss och annat än fotboll var helt klart. Så, att Bo Gunnar Hansson är intresserad av småpojkar skulle jag till och med kunna vittna om i rätten.

Här en artikel och film samt bilder från rätten i USA där Bosse står inför skranket. https://miami.cbslocal.com/2019/01/08/swedish-man-behind-bars-inappropriately-touching-teen-boy/

Lika många sportjournalister som kännt till Bo Hansson har vetat om Viljo Nousiainen. Vad är det för tystandskultur?
Citera
2019-01-09, 09:40
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Skillnaden på Bo Hansson och vilken svensk som helst är att Bo är megakänd i Sverige och inte minst på SVT. Brottet han anklagas för är inte heller det vilket som.

Vad tror du SVT gjort av om Jimmie Åkesson blivit gripen för något liknande nu i Thailand?

Precis! Det är ju lite skillnad i allmänintresse mellan en aktiv partiledare och en sedan länge pensionerad sportkommentator.

Har du hört några rykten om Jimmies bravader i Thailand? Har han också gått ner i åldrarna? Verkligen?
Citera
2019-01-09, 09:41
Medlem
”Jakten på Bo Hansson”. Ja jävlar vad man med tanke på åldern på Bosse blir förvånad, över själva handlingen också, samt den risk han utsätter sig för. Dessutom som en offentlig person i Sverige. För alla över 35 år med sportintresse är han ändå fortfarande ett namn i omloppsbanan. Även om bögrykten funnits länge, men det har ju inget med pedofili att göra, så trotsar det ju allt förnuft. Sorgligt men samtidigt tragikomiskt på sätt å vis.
Senast redigerad av harig 2019-01-09 kl. 09:47.
Citera
2019-01-09, 09:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Det ska bli intressant att se hur SVT hanterar det här.

Vad skulle de ha för anledning att 'hantera' detta?
Citera
2019-01-09, 09:53
Medlem
Ganska lusigt med en pedofil som heter Bo.

Farbror Bosse måste ju vara top 3 när det gäller pedofilnamn.
Citera
2019-01-09, 09:54
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Att bo Bo Gunnar Hansson är homosexuell och gillar småpojkar är ingen hemlighet. "Bosse" var känd redan för länge sedan för sitt intresse för pojkar och det har varit uppe för diskussion. Jag har själv råkat ut för Bosse. Han tränade ungdomar i fotboll i Bromma för ca 35 år sedan. Ryktet gick att han var intresserad av pojkar och till sist så förstod jag att det var sant. Det för jag var själv i det uppblåsta fotbollstältet med honom och en pojke till och intresset för oss och annat än fotboll var helt klart. Så, att Bo Gunnar Hansson är intresserad av småpojkar skulle jag till och med kunna vittna om i rätten.

Här en artikel och film samt bilder från rätten i USA där Bosse står inför skranket. https://miami.cbslocal.com/2019/01/08/swedish-man-behind-bars-inappropriately-touching-teen-boy/

Omöjligt att veta om du talar sanning eller fabulerar. Det finns många sanningsvittnen på fb som svär att dom har träffat kändisar i udda sammanhang.

Men han är 85 bast idag. Det går en ganska tunn gräns mellan att spärra in en sexförbrytare eller att trakassera en gammal och dement människa. Utan att veta hur han mår är det svårt att uttala sig om brottet.
Citera
2019-01-09, 09:54
Medlem
Haha sitta inne för pedofili i ett amerikansk fängelse Good luck!

De svarta kommer äta honom till frukost.
Citera
2019-01-09, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad skulle de ha för anledning att 'hantera' detta?

Ja hade det varit någon, allt annat lika, som INTE hade ett förflutet på SVT så hade det här varit en nyhet på SR eller SVT vid det här laget.

Nu måste dom komma på hur dom ska kunna mörka det utan att det blir för uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in