Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Ja, vad exakt är det Bosse skall ha gjort? Det rör väl sig inte om någonslags våldtäkt iallafall?
Nu vill jag ju inte på något vis försvara om det här verkligen är pedofili, men vill bara påpeka att de engelsktalande länderna har en rätt märklig syn på förhållandet mellan barn och vuxna. Än mer i Storbritannien; där kan det anses ytterst olämpligt att en vuxen ens tilltalar ett barn som de inte känner i en park exempelvis.
Vad jag vill säga är: Är det uteslutet att det kan ha varit så här: En lätt dement BH ser tränande ungdom i en park och försöker visa sig vänlig och hjälpsam?
Håller med. Försvarar inte det minsta och just Bosse är jag beredd att tro det värsta om...
Sedan för att vara korrekt handlar det inte om peddo om killarna är 13-16, men utnyttjande av minderårig. Peddo's jagar barn innan utvecklingsålder. Men lika äckligt såklart ändå!
Jag som handbollstränare för killar och tjejer i denna åldern tycker det är jäkligt svårt, man måste hela tiden tänka på hur spelaren kan uppfatta saker (eller föräldrar som står sidan om).
Om jag som 50plus ställer mig bakom en 13-årig tjej för att visa hur hon ska vrida kroppen vid ett kast....det kan se illa ut trots att det är helt utan sexuell tanke.