2019-01-04, 11:35
Medlem
mensverkets avatar
Kvittar vart man än läser så ska folk alltid gå tillbaka i tiden för att rättfärdiga händelser.
Inte lönt att diskutera, folk eller så kallade förstå-sig-på-are kommer aldrig kunna föra samtal.

Solklart rött!

Han säger ju t.o.m "Pussy" när han går förbi Salah och tittar ner på honom.
Citera
2019-01-04, 11:57
Medlem
kennethakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Kvittar vart man än läser så ska folk alltid gå tillbaka i tiden för att rättfärdiga händelser.
Inte lönt att diskutera, folk eller så kallade förstå-sig-på-are kommer aldrig kunna föra samtal.

Solklart rött!

Han säger ju t.o.m "Pussy" när han går förbi Salah och tittar ner på honom.
Det är rött så det skriker om det. Den överskattade Ekdal sitter i studion och är osäker på kortets färg. Jag ger upp.
Citera
2019-01-04, 13:31
Medlem
foool13s avatar
@OptaJoe
Citat:
13.7 - Bernardo Silva covered 13.7 kilometres (8.5 miles) against Liverpool, the most by any player in a Premier League game this season. Endurance.

Och tror jag läste någonstans tidigare att han var en av dem som kontinuerligt löper mest, iaf som innnemitt.. över 12km

Lite enklare för honom jämfört med en del andra elitfotbollsspelare kanske dock, det känns som om han har den perfekta kroppen för det.. ser ut lite som en maratonlöpare/storlek.

edit: Pep: "I dont know what this guy has done today"
Senast redigerad av foool13 2019-01-04 kl. 13:46.
Citera
2019-01-04, 14:02
Medlem
used66s avatar
Bernardo Silva! vilken match han gjorde. sprang sönder Liverpools mittfält, som inkluderade krigare som Milner och Henderson. en finlirare som Bernardo körde över dessa. för att inte tala om Fernandinho! ojojoj vad han satte Liverpools fjollor. Superman är tillbaka!

att fega Flopp började matchen med en defensiv inställning säger allt om respekten för City. som någon skrev "3 träben" på mittfältet. Flopp gnällde efter matchen på otur. vad sa han efter alla de matcher Liverpool vann efter att ha haft flyt? skall det bli samma gamla vanliga visa, eller kommer Flopp att nu äntligen vinna något? håller fast vid mitt tips att City tar det.

KdB har missat typ 23 matcher denna säsong. spelat i princip hela säsongen utan vänsterback.
Citera
2019-01-04, 16:28
Avstängd
Halloween2s avatar
Om inte vvd får rött för mertens så ska kompany inte ha något från igår, helt rättvist.
Citera
2019-01-04, 19:47
Medlem
kennethakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Om inte vvd får rött för mertens så ska kompany inte ha något från igår, helt rättvist.
Oj vi glömde det. Domaren hade det i bakhuvudet när han bara gav gult till Kompany.
Citera
2019-01-04, 20:38
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennethakare
Oj vi glömde det. Domaren hade det i bakhuvudet när han bara gav gult till Kompany.

Vore gött om han hade det i bakhuvudet. Visst Kompanys tackling ser hård ut men den resulterar inte i något som skulle få Salah borta resten utav säsongen.

Första förlusten för liverpool och det är så klart domarens fel, always the victim
Citera
2019-01-05, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
Bernardo Silva! vilken match han gjorde. sprang sönder Liverpools mittfält, som inkluderade krigare som Milner och Henderson. en finlirare som Bernardo körde över dessa. för att inte tala om Fernandinho! ojojoj vad han satte Liverpools fjollor. Superman är tillbaka!

att fega Flopp började matchen med en defensiv inställning säger allt om respekten för City. som någon skrev "3 träben" på mittfältet. Flopp gnällde efter matchen på otur. vad sa han efter alla de matcher Liverpool vann efter att ha haft flyt? skall det bli samma gamla vanliga visa, eller kommer Flopp att nu äntligen vinna något? håller fast vid mitt tips att City tar det.

KdB har missat typ 23 matcher denna säsong. spelat i princip hela säsongen utan vänsterback.

Kul att du är tillbaka!!! Visst ja, City vann och då har du mycket att prata om.
Liverpools manager heter Klopp i efternamn och inget annat. Det är nog bara du som tycker att han är en "Flopp"

Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vore gött om han hade det i bakhuvudet. Visst Kompanys tackling ser hård ut men den resulterar inte i något som skulle få Salah borta resten utav säsongen.

Första förlusten för liverpool och det är så klart domarens fel, always the victim

Synd att att inte Kompanys tackling träffade Salah! Salah kanske borta ett halvår, medan Kompany får tre matchers avstängning.
Citera
2019-01-05, 12:26
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
att fega Flopp började matchen med en defensiv inställning säger allt om respekten för City.
Så du menar att Liverpool ställde upp annorlunda mot hur de brukar ställa upp mot City? Vill du prata respekt varför inte ta upp hur City tog sig an Liverpool på Anfield istället. Men det var väl bara smart taktiskt och har inte ett dugg med respekt att göra.

City gjorde det bra, speciellt B. Silva och Fernandinho. Små marginaler men inte orättvist att City vann. Vill man att marginalerna ska jämna ut sig i längden så är det inte svårt att konstatera att VvD borde blivit utvisad mot Napoli eller att Liverpool haft marginalerna med sig i en del andra matcher. Vilket många gärna tar upp.
Citera
2019-01-05, 13:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Liverpool-hatet frodas i tråden. Jag ser det mest som ett tecken på hur lite man har att glädjas åt i sitt eget lag, att man istället engageras av att Liverpool för en gångs skull förlorar. Vore jag United-supporter tex skulle jag mest vilja diskutera taktiska förändringar post-Mourinho, vilka förändringar som fortfarande måste göras, oro inför Tottenham osv. Men istället bara gottas åt att Liverpool förlorar en jämn match som kunde gått åt båda håll med andra marginaler. Skönt att se att de flesta Liverpool-fans håller en nyanserad och balanserad nivå i tråden. Inte alla, men de flesta.

Gällande domslutet tycks de flesta överens om att Kompany skulle visas ut (precis som VVD borde förmodligen haft rött mot Napoli), men hade tur att det gjordes tidigt i matchen när det tar emot mer för domaren att dra det röda. Clattenburg tex tyckte rött var motiverat. Faktiskt förvånad hur få som gått ut och sagt att gult var helt korrekt.

Om vi ska spana lite framåt med Liverpool-glasögon:

Brighton borta härnäst, om man tar 3p där borde Leicester och Palace på Anfield kunna betvingas. Förr om åren fanns inga garantier för tre pinnar men nu känns Liverpool stabilare.

City lär gå rent i januari då de möter Wolves hemma, Huddersfield borta, Newcastle borta. Tror de tar full pott mot Arsenal hemma med.

Förhoppningsvis har Liverpool fortfarande 4p eller mer efter de fyra matcherna.

På transfersidan lite orolig över att Liverpool släpper iväg för många spelare. Solanke och Clyne bort igår, medan Moreno Mignolet Lallana Markovic alla vill eller ryktas bort. Dumt att gå in i säsongens kritiska skede utan rutinerade, hyggliga ersättare. Solanke är fine då man har Sturridge Origi och Firmino centralt (Salah), men Clyne hade gärna fått vara kvar för min del. Moreno och Mignolet har ingenting på Alisson och Robertson men är bra backuper, vem ska man stoppa in om de behöver vilas och vi släpper iväg Mignolet och Moreno?

Eftersom inget ryktas in ser jag gärna att man håller i dem man har (undantaget Markovic, som tycks vara så kass numer att han inte ens tar en tröja i belgiska ligan). Kanske kan juniorerna kliva fram? Vet för lite om vad som finns där som kan göra det bra i den ligautmanare Liverpool nu är.
Citera
2019-01-05, 15:37
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Liverpool-hatet frodas i tråden.

Always the victim, där kom det som på beställning.

Citat:
Jag ser det mest som ett tecken på hur lite man har att glädjas åt i sitt eget lag, att man istället engageras av att Liverpool för en gångs skull förlorar.

Jag ser det mest som ett tecken på att Liverpools supportrar i regel är olidliga. Ingen blev upprörd när Leicester vann ligan.

Citat:
Skönt att se att de flesta Liverpool-fans håller en nyanserad och balanserad nivå i tråden.

”Ooh, vi Liverpool-fans är helt enkelt lite bättre och fiiinare än andra fans.”

Citat:
Vore jag United-supporter tex skulle jag hellre...

Det kanske beror på att du som utländsk plastsupporter inte har någon som helst känsla för hur djupt rotad rivaliteten mellan United och Liverpool är. På samma sätt som ni inte bryr er ett skit om Everton, trots att det är säsongens viktigaste eller näst viktigaste match för infödda Liverpool-supportrar.

Jag är inte ens United-supporter och satsade pengar på att Liverpool skulle vinna ligan i augusti (bevis finns i min posthistorik). Men jag börjar förstå deras inställning till Liverpool.

Här kommer ett par av de högst uppröstade kommentarerna från The Guardians kommentarsfält inför matchen mot City:

Citat:
The funniest thing about Liverpool fans is that they genuinely think neutrals don't mind them.

Citat:
Please, please, please, anyone but Liverpool. Their fans and media fanboys are already insufferable. I'd honestly sooner Manchester United somehow won the league from here. The single most embarrassing, cringey set of fans in the land.

You are not a special club, you really, really aren't.

Citat:
Oh God, memories of growing up when Liverpool were dominant..."Bristol City? Why do you support them, they're shit!" (Said in a strong Bristol accent, in Bristol. By someone who'd never been to Liverpool)
Come on, Man City!

Citat:
I’m already dreading listening to Liverpool fans in my social circle and on facebook as the season goes on. The biggest hornblowers in British football, usually before they head for a mighty fall. I don't even have an English team but I hope City win it so we don't have to listen to them droning on and on they are endless.
Citera
2019-01-05, 18:23
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Always the victim, där kom det som på beställning.

I samma inlägg där jag säger att VvD troligen borde haft rött mot Napoli, är jag "always the victim" för att jag tycker Kompany kom billigt undan? Du har nog en släng av confirmation bias. Vad gäller att jag noterat skadeglädjen mot Liverpool i denna och matchtråden, var det en reflektion kring den avundsjuka som finns mot Liverpool just nu. Den är lätt att förstå: LFC leder ligan, obesegrade fram över halva ligan, en offensiv och positiv spelidé och en karismatisk manager. Alla pilar pekar åt rätt håll. En position alla supportrar vill att ens lag är i. Spurs och City i liknande situationer. Tror jag tjatat mig blå om hur alla fans vill ha vad United hade under SAF, vilket är typ vad Liverpool har nu - enda som saknas är titlarna, men de kommer om klubben fortsätter trampa åt rätt håll.

Citat:
Jag ser det mest som ett tecken på att Liverpools supportrar i regel är olidliga. Ingen blev upprörd när Leicester vann ligan.

”Ooh, vi Liverpool-fans är helt enkelt lite bättre och fiiinare än andra fans.”

Nä, Liverpool-supportrar är verkligen inte bättre än andra. Tvärtom så är jag relativt säker på att alla fans är samma skrot och korn - det finns balanserade, nyanserade fans till alla klubbar - precis som det finns gott om rötägg som har sån löjlig bias att det inte finns. På tal om bias, så lyser din confirmation bias återigen igenom.

Därför nöjd att de Liverpool-supportrar som postar i tråden i regel håller hög nivå. Typ, Alex P. Keaton och MangoChutney.

Citat:
Det kanske beror på att du som utländsk plastsupporter inte har någon som helst känsla för hur djupt rotad rivaliteten mellan United och Liverpool är. På samma sätt som ni inte bryr er ett skit om Everton, trots att det är säsongens viktigaste eller näst viktigaste match för infödda Liverpool-supportrar.

Jag är inte ens United-supporter och satsade pengar på att Liverpool skulle vinna ligan i augusti (bevis finns i min posthistorik). Men jag börjar förstå deras inställning till Liverpool.

Då var vi där igen med confirmation bias. Plastsupporter, hå hå jaja. Du vet inte ett skit om mitt supporterskap men allt passar in i ditt förbestämda mönster och det som inte gör det sållar du bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in