Citat:
Ursprungligen postat av
klopa
Kom du precis på gratis energi? Grymt! För hur kan man accelerera något utan att tillsätta mer kraft, inte så lite kraft heller för att komma nära ljusets hastighet. Spännande grejer!
Vi sitter ju här och nu och färdas i en karusell runt solen i den hastigheten?
Det är du som inte förstår problemet. Om du lämnar jorden med en riktning mot solen så kommer du att snurra runt solen med jordens hastighet, men du kommer också att närma dig solen med den fart din raket utvecklar.
Är jag tuff för att jag tycker att du ska sluta skriva strunt när du inte vet vad du snackar om? Du bevisar ju ännu mer att du inte har en blekaste aning om vad du pratar om, ditt senaste inlägg bidrog liksom med nya megafel.
Nej det är inte gratis energi, det är fysik.
Eftersom radien i karusellen är en biljontdels bråkdel av jordens avstånd till solen så blir accelrationen många, många, många gånger större, du skulle såklart upplösas i molekyler långt innan du når 100.000 km/h...
Jävligt bra argument annars, jag har rätt, men dina argument är stavfel och annat smått och gott.
Man kan inte bara styra mot solen hur som helst, sluta käfta nu och var glad att du lärt dig något.