Citat:
Ursprungligen postat av
gunnargron
Megafel, jovisst.
Åker du karusell i 100.000 km/h så kan du inte kasta in något mot dess mitt, tro mig Einstein.
Du och din boll hade upplösts i atomer och sedan slungats ut genom atmosfären och ut i interstellar rymden i nära ljusets hastigheten.
Ja, allt har samma hastighet på jorden, så när du och tuffingarna på flashback lämnar jordens atmosfär och styr mot solen, så rör ni er fortfarande i en omloppsbana runt solen, i samma hastighets som Jorden.. Förstår du problemet nu?
Kom du precis på gratis energi? Grymt! För hur kan man accelerera något utan att tillsätta mer kraft, inte så lite kraft heller för att komma nära ljusets hastighet. Spännande grejer!
Vi sitter ju här och nu och färdas i en karusell runt solen i den hastigheten?
Det är du som inte förstår problemet. Om du lämnar jorden med en riktning mot solen så kommer du att snurra runt solen med jordens hastighet, men du kommer också att närma dig solen med den fart din raket utvecklar.
Är jag tuff för att jag tycker att du ska sluta skriva strunt när du inte vet vad du snackar om? Du bevisar ju ännu mer att du inte har en blekaste aning om vad du pratar om, ditt senaste inlägg bidrog liksom med nya megafel.