Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Du begriper inte vad differens mellan mäns och kvinnors nettokostnader innebär.
Du begriper inte heller att en kvinnlig pensionär som lever kostar mer än en man som är död.
Du har skämt ut dig, men är för korkad för att begripa det.
Jag skäms å dina vägnar, titta: ----->

Jag begriper visst vad differens mellan män och kvinnors nettokostnader innebär. Jag begriper att det inte innebär vad kvinnor i genomsnitt får under sin livstid av män. Det kan innebära skillnaden mellan vad en man och en kvinna bidragit med ifall bådas ackumulerade nettokostnad ligger på minussidan i grafen, det kan även innebära skillnaden mellan vad män och kvinnor kostar ifall bådas ackumulerade nettokostnad ligger på plussidan i grafen. Ifall ena könets nettokostnad ligger på säg plus en miljon och andra könets på säg minus tre miljoner så innebär det att ena könet får en miljon under sin livstid från andra könet gällande de transaktioner som avses
EFTERSOM ATT UNDERSKOTTET ÄR EN MILJON oavsett om differensen är fyra miljoner. Endast om underskottet var fyra miljoner kan man säga att kvinnor får fyra miljoner, men då krävs ju att män totalt bidrar med fyra miljoner för att kunna täcka upp underskottet vilket kräver en differens på minst åtta miljoner.
Jag tror inte jag kan bli tydligare, jag tycker du ska titta på grafen för bättre förståelse för vad siffrorna innebär, inte bara läsa texten.
Ja, titta, en skamsen emoji, det om nåt måste ju betyda att jag har fel. Du har övertygat mig nu.