Citat:
Ursprungligen postat av
Emmy.Ha
Suck, jag skulle önska att skribenterna på feministforumet slutade "pynta" sina inlägg så mycket. Om jag är ute på tunn is och inte "behärskar" det här området, till skillnad från dig, så kan du väl visa det genom att visa på felaktigheter i mina argument snarare än att skriva att det är så?
Jag har förklarat varför 3,7 miljoner inte är den rätta summan att välja ut ur grafen, du bara fortsätter att upprepa 3,7 miljoner "minst", utan att svara på varför du ska välja ut en summa som ska ackumulerad nettokostnad över en livstid vid 63-64 års ålder när vi lever i ca 80 år. Vad ska jag göra om du bara fortsätter upprepa dig? Dessutom fortsätter du med räknefelet som jag påpekade utan att försvara varför det skulle vara mer rätt, igen så fortsätter du bara upprepa samma sak.
Frågan är inte om du är korkad, bara hur korkad du är. Okey, nu spaltar jag upp vad jag sagt en gång till, riktigt pedagogiskt och fint:
1) Vid ungefärlig pensionsålder så har kvinnor kostat välfärdsstaten 3,7 Mkr mer än män. Dessa pengar kan bara komma från män, för det finns bara två kön i statistiken.. Förstår du?
2) Efter pensionsåldern och fram till döden så kommer kvinnor att kosta mer eftersom de lever flera år längre, och att fler kvinnor än män går på garantipension (ej inarbetad pension).
3) Under de år som kvinnor fortfarande lever då män är döda, så forsätter de att belasta välfärdssystem och sjukvård. En död man vare sig bidrar eller kostar.
Slutsats:
Om skillnaden vid pensionsåldern är 3,7 Mkr, så är den i så fall ännu högre vid livets slut. Min rubrik i trådstarten är därigenom snarast en underdrift.
Sätt dig och läs på högstadiematematik och samhällsvetenskap nu.