2019-01-12, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Feminister är ofta vänster och kulturarbetare. Dvs de drar inte in sin egen lön på "marknaden" utan lever på bidrag.
Där har du ett antal miljarder. När feminister inte skaffar barn kan du lägga ner genusutbildningarna som kostar ~10 miljarder per år, plus att det genereras konstgjorda och skattefinansierade jobb och uppdrag till dem för ca 3 miljarder till per år.

Vi närmar oss dubbel finansiering av t.ex hela sveriges polis redan.
Du kan välja nästan vilket utgiftsområde utom hela sjukvården som helst som bekostas med "välfärdspengar" och dubbla deras ekonomi.

Det är massor av pengar!
Jaha, så du tror att kostnaden för just genusutbildningar hänger ihop med hur många barn som föds?
Citera
2019-01-12, 00:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Är barn sjuka dygnet runt och året om? Inte enligt min erfarenhet av föräldrarskap iallafall. Inget som förklarar skillnaden mellan könens uttag från välfärdsssystemet.
Så vilka aktiviteter syftar du på som kvinnor ägnar sig åt?
Citera
2019-01-12, 00:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så vilka aktiviteter syftar du på som kvinnor ägnar sig åt?

Deltidsarbete och okynnessjukskrivningar exempelvis. Deltidsarbete är givetvis okey, men de flesta som arbetar deltid lever på sina män. Med samtycke, inga problem. Jag är ju alltid konsekvent som du säkert inser.
Citera
2019-01-12, 00:40
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ja, det vill de säkert. De kanske kan ta tredubbelt betalt av såna som inte redan bidragit.
Kanske. I den värld ni lever, den värld där samhällets främsta uppdrag tydligen är att finansiera bortskämda kärringars lattekonsumtion, så är ju sånt som tillgång och efterfrågan inget att bry sig om.

Som Gudrun Schyman sa: "Det är väl ointressant om det kostar pengar".
Citera
2019-01-12, 00:42
Avslutad
Citat:
Deltidsarbete och okynnessjukskrivningar exempelvis. Deltidsarbete är givetvis okey, men de flesta som arbetar deltid lever på sina män. Med samtycke, inga problem. Jag är ju alltid konsekvent som du säkert inser.
De kanske ska ta ut skattepliktig lön av sina män istället för att jobba gratis åt dem då. Det är väl dumt av männen att parasitera på deras arbete och sen låta skattebetalarna ta smällen.
Citera
2019-01-12, 00:45
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
De kanske ska ta ut skattepliktig lön av sina män istället för att jobba gratis åt dem då. Det är väl dumt av männen att parasitera på deras arbete och sen låta skattebetalarna ta smällen.

Det du kallar exploatering kallar de flesta för ett förhållande. Ett förhållande är en konstellation som bygger på samtycke, eller hur?
Citera
2019-01-12, 00:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jaha, så du tror att kostnaden för just genusutbildningar hänger ihop med hur många barn som föds?
Ja. Hjärntvätt och kognitiv dissonans kommer generellt från föräldrarna och den sociala omgivningen kan förstärka dem eller slipa ner hörnen på den.
Citera
2019-01-12, 00:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Kanske. I den värld ni lever, den värld där samhällets främsta uppdrag tydligen är att finansiera bortskämda kärringars lattekonsumtion, så är ju sånt som tillgång och efterfrågan inget att bry sig om.

Som Gudrun Schyman sa: "Det är väl ointressant om det kostar pengar".
Vad spelar det för roll om de dricker latte eller inte? Går kaffe utan mjölk bra?
Citera
2019-01-12, 00:55
Avslutad
Citat:
Det du kallar exploatering kallar de flesta för ett förhållande. Ett förhållande är en konstellation som bygger på samtycke, eller hur?
Om de jobbar gratis åt sina män så får samhället inte in några skattepengar. Har du samtyckt till att de ska få parasitera på dina skattepengar?
Citera
2019-01-12, 01:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Om de jobbar gratis åt sina män så får samhället inte in några skattepengar. Har du samtyckt till att de ska få parasitera på dina skattepengar?

Du är slingrande jävla orm du...

Din retoriska förmåga är inte dum, men du vet mycket väl att frågan om oavlönat husarbete är mycket gammal, och inte burit särskilt mycket frukt för kvinnorörelsen.

Vet du förresten att den tyska feministiska kampanjen "Lohn fur Hausarbeit" slutligen resulterade i en legalisering av prostitution? Att knulla ansågs av domstolen vara betalt hushållsarbete för kvinnorna. Bland annat därför blev detta en accepterad affärsverksamhet.

Man ska vara försiktig med vad man önskar...
Citera
2019-01-12, 01:06
Avslutad
Citat:
Du är slingrande jävla orm du...

Din retoriska förmåga är inte dum, men du vet mycket väl att frågan om oavlönat husarbete är mycket gammal, och inte burit särskilt mycket frukt för kvinnorörelsen.

Vet du förresten att den tyska feministiska kampanjen "Lohn fur Hausarbeit" slutligen resulterade i en legalisering av prostitution? Att knulla ansågs av domstolen vara betalt hushållsarbete för kvinnorna. Bland annat därför blev detta en accepterad affärsverksamhet.

Man ska vara försiktig med vad man önskar...
Jag pratar inte om kvinnorörelsen, jag pratar om män som har gratisarbetare och låter oss skattebetalare stå för kostnaderna för deras gratisarbetare.
Citera
2019-01-12, 01:06
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Vad spelar det för roll om de dricker latte eller inte? Går kaffe utan mjölk bra?
Fråga inte mig, jag har alltid fått betala min egen dricka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in