2019-01-08, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag har kollat och din matte håller inte.
Exempel, om en man bidrar med två miljoner och en kvinna erhåller två miljoner, så är differensen fyra miljoner.
Lägg till att kvinnan lever fyra år längre.
Sen var det exakt det jag sa att du skulle säga, när du nu lägger till att kvinnan bidrar med ett annat värde.
Utan att specificera vad detta värde består av.
Ok, jag försöker igen. I en hypotetisk situation där kvinnor totalt kostar två miljoner under en livstid och män totalt bidrar med två miljoner, alltså en nettokostnadsdifferens på fyra miljoner kronor där män och kvinnor speglar varandra på var sin sida om noll, innebär inte differensen att kvinnor i genomsnitt får 4 miljoner kr av män, även om differensen är fyra miljoner kr utan i den hypotetiska situationen hade kvinnor i genomsnitt fått två miljoner kronor under sin livstid för att jämna ut skillnaden.

Nu speglar inte denna hypotetiska situationen verkligheten till att börja med, men om den gjort det så hade ändå trådstartaren gjort ett räknefel som dubblerar vad kvinnor hade kostat i genomsnitt.
Citera
2019-01-08, 00:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Men herregud
Totalt söndersågad i debatten?! Jag har förklarat logiskt och sakligt i säkert fem inlägg varför det han påstod inte stämmer. Jag får upprepa och upprepa mig för att skribenter i tråden inte förstår logik, och sen blir jag anklagad för att vara korkad och ologisk. Man kan ju bli galen för mindre!!!

Nettokostnad är intäkter minus kostnader (hypotetiska siffror för enkelhetens skull):

- En man betalar in 2 Mkr och kostar 1 Mkr = + 1 Mkr.

- En kvinna betalar in 1 Mkr och kostar 2 Mkr = - 1 Mkr

= kvinnan har kostat 1 Mkr mer än mannen, och det kommer från mannens inbetalning. Systemet ska ju balansera.

Detta är differensen i nettokostnad mellan kvinnor och män.

Vad är det med dig människa?
Citera
2019-01-08, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du begriper inte vad differens mellan mäns och kvinnors nettokostnader innebär.

Du begriper inte heller att en kvinnlig pensionär som lever kostar mer än en man som är död.

Du har skämt ut dig, men är för korkad för att begripa det.

Jag skäms å dina vägnar, titta: ----->
Jag begriper visst vad differens mellan män och kvinnors nettokostnader innebär. Jag begriper att det inte innebär vad kvinnor i genomsnitt får under sin livstid av män. Det kan innebära skillnaden mellan vad en man och en kvinna bidragit med ifall bådas ackumulerade nettokostnad ligger på minussidan i grafen, det kan även innebära skillnaden mellan vad män och kvinnor kostar ifall bådas ackumulerade nettokostnad ligger på plussidan i grafen. Ifall ena könets nettokostnad ligger på säg plus en miljon och andra könets på säg minus tre miljoner så innebär det att ena könet får en miljon under sin livstid från andra könet gällande de transaktioner som avses EFTERSOM ATT UNDERSKOTTET ÄR EN MILJON oavsett om differensen är fyra miljoner. Endast om underskottet var fyra miljoner kan man säga att kvinnor får fyra miljoner, men då krävs ju att män totalt bidrar med fyra miljoner för att kunna täcka upp underskottet vilket kräver en differens på minst åtta miljoner.

Jag tror inte jag kan bli tydligare, jag tycker du ska titta på grafen för bättre förståelse för vad siffrorna innebär, inte bara läsa texten.

Ja, titta, en skamsen emoji, det om nåt måste ju betyda att jag har fel. Du har övertygat mig nu.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-01-08 kl. 01:06.
Citera
2019-01-08, 01:02
Medlem
Citat:
Nettokostnad är intäkter minus kostnader (hypotetiska siffror för enkelhetens skull):

- En man betalar in 2 Mkr och kostar 1 Mkr = + 1 Mkr.

- En kvinna betalar in 1 Mkr och kostar 2 Mkr = - 1 Mkr

= kvinnan har kostat 1 Mkr mer än mannen, och det kommer från mannens inbetalning. Systemet ska ju balansera.

Detta är differensen i nettokostnad mellan kvinnor och män.

Vad är det med dig människa?
En man betalar in 2 mkr och kostar 1 mkr ger en nettokostnad på = - 1 mkr
En kvinna betalar in 1 mkr och kostar 2 mkr ger en nettokostnad på = + 1 mkr

Kvinnan har totalt kostad 1 mkr, mannen har inte kostad något överhuvudtaget utan ligger på plus, eller minus gällande kostnad. Differensen mellan nettokostnaderna är skillnaden dem emellan, differensen i ditt exempel är 2 mkr, men kvinnans underskott ligger på en miljon kr. En miljon kr måste alltså komma från mannens inbetalning för att balansera. Differensen är två miljoner, mannens "betalning" till kvinnan är 1 miljon.
Citera
2019-01-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotfire
Hahahha jag dör!!

Detta är varför kvinnor ej bör ha ledande positioner, maken till korkad människa var det längesen jag såg
Ja vad ska man säga, du förstår tydligen inte bättre.
Citera
2019-01-08, 01:15
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
En man betalar in 2 mkr och kostar 1 mkr ger en nettokostnad på = - 1 mkr
En kvinna betalar in 1 mkr och kostar 2 mkr ger en nettokostnad på = + 1 mkr

Kvinnan har totalt kostad 1 mkr, mannen har inte kostad något överhuvudtaget utan ligger på plus, eller minus gällande kostnad. Differensen mellan nettokostnaderna är skillnaden dem emellan, differensen i ditt exempel är 2 mkr, men kvinnans underskott ligger på en miljon kr. En miljon kr måste alltså komma från mannens inbetalning för att balansera. Differensen är två miljoner, mannens "betalning" till kvinnan är 1 miljon.

Vad du missar är att både betalar in och tar ut från ett gemensamt system som ska balansera. Eftersom detta är ett nollsummespel så tappar mannen på två sätt:

1) Han har betalt in mer (vilket kommer kvinnan till godo)
2) Han har tagit ut mindre (vilket kommit kvinnan till godo)

Du har ju helt bortsett från intäktssidan, det vill säga hur systemet finansieras.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-01-08 kl. 01:35.
Citera
2019-01-08, 01:20
Medlem
Citat:
Vad du missar är att både betalar in och tar ut från ett gemensamt system som ska balansera. Eftersom detta är ett nollsummespel så tappar mannen på två sätt:

1) Han har betalt in mer (vilket kommer kvinnan till godo)
2) Han har tagit ut mindre (vilket kommit kvinnan till godo)
Nettokostnaden är totalen av vad man betalt in minus vad man tagit ut, det är ju redan inräknat i det exempel som vi tjatat om till döds, så hur kan du påstå att jag missar det?
Citera
2019-01-08, 01:26
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nettokostnaden är totalen av vad man betalt in minus vad man tagit ut, det är ju redan inräknat i det exempel som vi tjatat om till döds, så hur kan du påstå att jag missar det?

Av de 3 Mkr som betalats in totalt så kommer endast 1 Mkr mannen till godo i det här hypotetiska välfärdssystemet, och kvinnan kasserar in 2 Mkr.

Dessa 2 Mkr som kvinnan fått kommer från att mannen betalat in 1 Mkr mer, och tagit ut 1 Mkr mindre ur det gemensamma systemet (totalt monetärt värde 2 Mkr). Ett rättvist uttag från systemet ska ju egentligen vara viktat efter hur mycket man bidrar med.

Hade mannen valt att betala in lika lite som kvinnan, och konsumerat lika mycket välfärdstjänster som hon, så hade systemet gått back med 2 Mkr. Det är alltså tack vare mannen som systemet balanserar.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-01-08 kl. 02:21.
Citera
2019-01-08, 01:29
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

PS. Lönegapet mellan kvinnor och män är AVFÄRDAT av internationella forskare i västvärlden. Det finns ingen signifikant skillnad och män och kvinnor har lika lön för lika arbete.

Det finns bara en orsak till att män tjänar mer pengar än kvinnor.
Det är att männen arbetar fler timmar i snitt varje år.
Citera
2019-01-08, 01:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson

Nej, det är inte den enda anledningen. Män tjänar mer i genomsnitt per arbetad timme också. Anledningen är val av yrke.
Citera
2019-01-08, 13:21
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det andra "mystiska" värdet handlar om att ta huvudaansvaret för barnen, samhällets viktigaste resurs, som jag gått in på mer i detalj i tidigare inlägg och inte orkar upprepa för din skull, du kan gå tillbaka och läsa istället.
Så, när du snyter deras näsa och mannen ser till att de har mat på bordet så är din uppgift sådär en två miljoner kronor viktigare?
Kvinnan tar inte något huvudansvar. Det delas mellan mannen och kvinnan enligt deras gemensamma förhandling och efter vad de anser bäst för barnet.
I verkligheten betyder det att mammor idag så fort de bara kan stoppar in dem i statligt finansierade institutioner som "förskola" där traditionella könsroller ska motverkas så tidigt som möjligt och flickor ska lära sig att "ta plats".
Förr var det jämnare fördelat så att mammorna gav grundtryggheten och pappor förberedde dem för den stora världen utanför. Utmanade och utvecklade deras fysik och gränser för vad de klarade av.

Den fördelningen saknas nästan helt i den "nya sköna värld" som består av mest skärmar för barnpassningen.
Citera
2019-01-08, 13:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Männen tar de svåra och farliga jobben också.
De som ger lite extra betalt för att de ska ha en chans att ha något att erbjuda en hypergamisk kvinna som vägrar dejta neråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in