Citerade bara en del av en mening men i helhet står det "Ditt nuvarande kortavtal och eventuell skuld på ditt Coop Mastercard flyttas över till EnterCard samtidigt som ditt nya kort börjar gälla".
Har nu läst det finstilta också:
Årsavgift 295 kr
Aviavgift 29 kr (vid pappersfaktura, 0 kr vid e-faktura)
Valutaväxlingspåslag 1,75%
Kontanuttag 1,5%
Citat:
Ursprungligen postat av
Pu
Jag fick det också idag. Anledningen till att jag hade det kortet var för att poängen jag tjänade med råge täckte årsavgiften samtidigt som jag som jag drog stor nytta av att kortet inte hade någon avgift för köp utomlands.
--------
Korten blir allt sämre och jag som gillar att resa nöjer mig därmed med ett kort som är gratis och inte har något valutapåslag. Någon som hittat något sådant?
Tills nästa gång jag reser utomlands tror jag att jag nöjer mig OKQ8 som är gratis och senast jag kollade hade 0.3% i bonus.
Håller med, det var ett väldigt bra resekort tack vare gratis uttag och 0 växlingspåslag men nu försvinner enligt mig hela poängen med kortet. Osäker på om poängintjäningen motiverar årsavgiften nu när det inte är värt att använda utomlands.
Vet att Revolut (
https://www.revolut.com/en-SE/) brukar nämnas i den här tråden men det finns också andra liknande alternativ. Ska också se mig om efter ett nytt kort.