Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-01-05, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Är Postkodmiljonären live? Såg att Richard Sjöberg sände live på Facebook under reklampausen.

Det är inspelat i förväg. Man kan boka plats som publik och det framgick tydligt att det inte var direktsändning då bokningssidan visade "inspelningen är slut för denna säsong", men programmen visades för fullt.
Citera
2019-01-05, 19:55
Medlem
Jag säger inte att svaret på den sista frågan (till killen med flugan) var självklart, men att en vuxen person inte vet vad ordet fusion betyder är minst sagt förvånande.
Citera
2019-01-05, 23:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supertastic
Jag säger inte att svaret på den sista frågan (till killen med flugan) var självklart, men att en vuxen person inte vet vad ordet fusion betyder är minst sagt förvånande.

Att inte veta vad fission är kan jag tycka vara lika förvånande. Att han fick en riktigt lätt fråga på 100' känns tillrättalagt.
Citera
2019-01-06, 10:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ännu en gång ett bevis på vilken värdelös "livlina" publiken är, även på de lägre nivåerna. Räcker att den tävlande har varit inne på något alternativ först så tror publiken det också.

Ja, sedan är det självklart även pinsamt för publiken när det blir så många som svarar fel bara för att deltagaren sagt en sak. Kan man svaret svarar man ju det ändå, och här talade vi dessutom om en lätt fråga.
Publiken är en helt meningslöst livlina helt enkelt och borde antingen strykas eller ersättas med någon vettig.

Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Det är inspelat i förväg. Man kan boka plats som publik och det framgick tydligt att det inte var direktsändning då bokningssidan visade "inspelningen är slut för denna säsong", men programmen visades för fullt.

Det är ju sällan ens fullt på publikplats trots att dom jagar (och betalar en mindre summa) till t.ex. gymnasieklasser för att vara med. Även diverse pensionärsföreningar etc kan få förfrågningar.
Tydligen spelas det in under ett förmiddags och ett eftermiddagspass när det väl är inspelningar så det lär ju hinnas med en del veckors sändningar bara under en inspelningsvecka.
Citera
2019-01-06, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, sedan är det självklart även pinsamt för publiken när det blir så många som svarar fel bara för att deltagaren sagt en sak. Kan man svaret svarar man ju det ändå, och här talade vi dessutom om en lätt fråga.
Publiken är en helt meningslöst livlina helt enkelt och borde antingen strykas eller ersättas med någon vettig.

Är det inte bättre publiken avstår att trycka om de är osäkra, eller är det ett måste att trycka!?!
Citera
2019-01-07, 11:32
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Är det inte bättre publiken avstår att trycka om de är osäkra, eller är det ett måste att trycka!?!

Det har flera gånger sagts att dom ska trycka varje gång, även när deltagarna ibland har sagt "tryck bara om ni är säkra" så har Sjöberg varit snabb med att säga "Jag tycker att alla ska trycka" och även om ingen kan fysiskt tvinga någon att trycka så är det ju vad som krävs.
Citera
2019-01-07, 20:04
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det har flera gånger sagts att dom ska trycka varje gång, även när deltagarna ibland har sagt "tryck bara om ni är säkra" så har Sjöberg varit snabb med att säga "Jag tycker att alla ska trycka" och även om ingen kan fysiskt tvinga någon att trycka så är det ju vad som krävs.
Om jag hade suttit i stolen och använt publiklivlinan hade jag sagt följande till publiken Om ni inte är 100% säkra på att ni kan rätt svar tryck på alternativ A, tryck annars på det som ni VET är rätt svar. Det räcker då att EN person i publiken kan rätt svar vilket borde gälla på 99% av alla frågor som förekommer. Finns något svar på B, C eller D är detta rätt svar och är samtliga svar på A får man anta att det var A som var korrekt. Om publiken bara följer ens instruktioner kommer man då att svara rätt så fort minst en i publiken kan rätt svar. Om man själv är säker på att något alternativ är fel (såsom t.ex. alternativ C) kan man istället säga att de skall svara C om de inte vet. Om alla då svarat C vet man att ingen i publiken kunde och man kan hoppa av (eller ta nästa livlina) om alla i publiken skulle svara C.
Citera
2019-01-08, 00:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Om jag hade suttit i stolen och använt publiklivlinan hade jag sagt följande till publiken Om ni inte är 100% säkra på att ni kan rätt svar tryck på alternativ A, tryck annars på det som ni VET är rätt svar. Det räcker då att EN person i publiken kan rätt svar vilket borde gälla på 99% av alla frågor som förekommer. Finns något svar på B, C eller D är detta rätt svar och är samtliga svar på A får man anta att det var A som var korrekt. Om publiken bara följer ens instruktioner kommer man då att svara rätt så fort minst en i publiken kan rätt svar. Om man själv är säker på att något alternativ är fel (såsom t.ex. alternativ C) kan man istället säga att de skall svara C om de inte vet. Om alla då svarat C vet man att ingen i publiken kunde och man kan hoppa av (eller ta nästa livlina) om alla i publiken skulle svara C.

Människor är inte logiska och vill trycka på det de tror. Vissa inbillar sig säkert att de kan det. Det kommer att bli svarande på alla alternativ så ditt förslag är inte säkert.
Citera
2019-01-08, 13:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Människor är inte logiska och vill trycka på det de tror. Vissa inbillar sig säkert att de kan det. Det kommer att bli svarande på alla alternativ så ditt förslag är inte säkert.

Precis just det där "Det där har jag hört nånstans, det är alternativ C"-tänket kommer få ett sådant tänk att falla.
Sedan kommer som sagt säkerligen Sjöberg göra som senast det var nån deltagare som försökte sig på att bara få dom som kunde att svara och säga nåt som får många att tvivla på att följa den deltagandes råd/bedjan varvid det faller av den orsaken med.
Citera
2019-01-11, 19:43
Bannlyst
Dagens lärare tror alltså att nederländska är ett romanskt språk, och de vet ej att rumänska är det? Inte konstigt att det går åt helvete för dagens ungdomar när lärarna är lika puckade.
Citera
2019-01-11, 19:44
Medlem
DyslexiKungens avatar
Vilket språk är ett Romanskt språk? livlina på detta Hur enkelt som hellst att det var Rumänska, livlinan när hon ringde sa Nedeländska också men efter en till livlina 50-50 så grejade hon när det återstod Bulgariska och Rumänska.
Citera
2019-01-11, 19:51
Medlem
kukflashs avatar
Tjejen som är med nu måste skela grymt mycket! Ögonen går kors och tvärs bakom glasögonen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in