Citat:
Jag tror att vi är väldigt, väldigt många som tänker som du.
Jag funderar litet över att båda föräldrarna hade ganska stora mängder lugnande medel i kroppen när de hittades. Den första tanken detta gav var ju att de hade förberett sig själva noga innan den totala utplåningen skulle ske. Men, när man utgår ifrån att O ganska plötsligt skred till verket utan att H var med på det som hände, så blir läget litet annorlunda: tog föräldrarna lugnande varje dag/kväll för att vara förberedda när de väl kände att "tiden var inne" (antagligen inte) eller använde de regelbundet lugnade mediciner för att uthärda en tung livssituation? Kan det ha förekommit missbruk...
Jag funderar litet över att båda föräldrarna hade ganska stora mängder lugnande medel i kroppen när de hittades. Den första tanken detta gav var ju att de hade förberett sig själva noga innan den totala utplåningen skulle ske. Men, när man utgår ifrån att O ganska plötsligt skred till verket utan att H var med på det som hände, så blir läget litet annorlunda: tog föräldrarna lugnande varje dag/kväll för att vara förberedda när de väl kände att "tiden var inne" (antagligen inte) eller använde de regelbundet lugnade mediciner för att uthärda en tung livssituation? Kan det ha förekommit missbruk...
Jag blev väldigt nyfiken på vilken teori, som Elli tog upp, som polisen/anhöriga har gällande att bara en av flickorna hade spår av lugnande i sig.
Sen undrar jag vilken typ av lugnande medicin man kan ha stora mängder av i kroppen och fortfarande vara vaken, kunna tänka och agera.
Om så stora mängder fanns tillgängliga för två vuxna borde man väl ha kunnat ge flickorna åtminstone ett par tabletter.
Om flickorna på kvällen fått i sig ca 3 stycken propavan hade de sovit väldigt tungt och varit mkt omtöcknade om de ens hunnit vakna när de blev strypta/kvävda. Det hade varit lätt att få i dem medicinen utan att de blivit misstänksamma. Snålt av föräldrarna att inte ens kunna undvara några små vita tabletter till barnen!