2019-01-05, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det lämnades inte ut en endaste promille på tal om det toxologiska. Etanol sas det inget om.

Just kidding.

Varför skulle de ens nämna lugnande och strunta i annat?

En ren spekulation från min sida, men eftersom polisen tydligt sade att det gjorts en överenskommelse med anhöriga om vad som skulle offentliggöras på PT, så är det fullt möjligt att välja att utelämna fynd av annat i kropparna än lugnande.
Men jag anser att det blir motsägelsefullt att berätta om frånvaro och endast spår av lugnande i respektive barn när de dog, men inte berätta om det funnits annat i kropparna. Som vi har kunnat läsa i tråden har det lämnat öppet för var och en att föreställa sig hur flickornas dödskamp såg ut. Var det avsiktligt från de anhöriga att ge en glimt av föräldrarnas iskalla förhållningssätt till att mörda sina barn och en antydan till att planerandet under hösten inte bara handlade om testamente, avskedsbrev och att ”dödsstäda”? Eller var avsikten att framställa föräldrarna i en bättre dager, barnen var inte drogade i döden?
Frågorna är många i detta fall och imformationen som lämnats har i många fall gett upphov till fler frågor än svar.
Citera
2019-01-05, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
En ren spekulation från min sida, men eftersom polisen tydligt sade att det gjorts en överenskommelse med anhöriga om vad som skulle offentliggöras på PT, så är det fullt möjligt att välja att utelämna fynd av annat i kropparna än lugnande.
Men jag anser att det blir motsägelsefullt att berätta om frånvaro och endast spår av lugnande i respektive barn när de dog, men inte berätta om det funnits annat i kropparna. Som vi har kunnat läsa i tråden har det lämnat öppet för var och en att föreställa sig hur flickornas dödskamp såg ut. Var det avsiktligt från de anhöriga att ge en glimt av föräldrarnas iskalla förhållningssätt till att mörda sina barn och en antydan till att planerandet under hösten inte bara handlade om testamente, avskedsbrev och att ”dödsstäda”? Eller var avsikten att framställa föräldrarna i en bättre dager, barnen var inte drogade i döden?
Frågorna är många i detta fall och imformationen som lämnats har i många fall gett upphov till fler frågor än svar.

Jag tror att polisen kände sig tvingade att berätta dödsorsak. Det visste de redan efter några dagar men massmedia förväntade sig besked. Kanske att anhöriga påverkat. För mig så var polisens uppgifter om dödsorsak ett sätt att berätta vem som var skyldig.

Om du tittar på PT igen så inser du att hälften avhandlar det alla redan visste och att polisen än en gång ville framhävda innehållet i förklaringsbrevet. Det är förmildrande och kanske också anhöriga påverkat. Nedbäddade i sängar skall invagga oss i trygghet, och att resten kommer vi aldrig få veta.
Citera
2019-01-05, 07:49
Medlem
Lätt att förstå att en del av er är desperata nu. Det enda jag kan utläsa av Stehlitz och Elli är att båda har en relation till OH och Stehlitz for ju med direkt lögn om förklaringsbrevet. Båda för OH:s agenda men Elli är öppnare med det. Skall man tolka någon av dem på något vis så är det väl i så fall att OH och HB inte direkt levt som ler och långhalm.
Citera
2019-01-05, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigea
Nope. Det hade garanterat gett utslag under auditering och resulterat i uteslutning + förföljelse isf.
aj då, då återstår väl min konspirationsteori att det var dessa som gjort hela det hela. Stökigt i huset, påkomna med medicinering vid auditering.
Obs, att detta endast är en påhittad teori av mig.
Citera
2019-01-05, 08:36
Medlem
Citat:
Jamen herre gud. Eller hur? Grow up. Typ.
Här finns minimal sakfakta, och det som finns lär behöva vägas i vågskål. Det är liksom fb by night. Sen lär det glimta till nåt mer konkret. Jag tror ju knappast att varje indirekt källa (andra hand, brorsans kusins hund, tredje led) sitter på den ultimata sanningen och speciellt inte om det är en massa subjektivt tyckande eller partitagande. Det är väl till att försöka extrahera den fakta som finns bortom personens grundinställning till O eller H.
Bevare mig väl om en domstol skulle döma på nåt så magert. O syns mest så honom kan vi peka ut?
Den som gapar mest och högst är trovärdig?
Rönnbäck, en advokat som nog går till historien (LH-fallet), skulle isf anses relevant för att det är en extrem mundiarré som påminde mer om konspirationsteorier och saknade förankring.
Hon vevade som en väderkvarn. Det tyckte väl domstolen också.
... för att ta nåt exempel.

Båda är formellt misstänkta för mord på sina döttrar. Detta är fakta som vi får förhålla oss till hur sugen man är på sin egen sanning, sin teori, sin tes.
Ovanligt lite som kommit fram på ett helt år ja. Verkar inte som Bjärredsbor, arbetskamrater etc är så sugna på att skriva något på FB.
Det viktigaste måste väl vara att det som kommer fram är fakta, hur den än är?
Skulle en skribent komma in och skriva exakt såsom jag tex tror, inte skulle jag köpa detta rakt av. Det är ju ett sätt att lura sig själv för att säga: Jag hade rätt.
Precis så, den ultimata sanningen får vi heller aldrig. Alla upplever vi personer olika och beskrivningarna skiljer sig åt.
Jodå, Rönnbäck såg/hörde jag allt och slutpläderingen. Det var nog mest att pumpa in ett par extra nollor till hennes konto
Citera
2019-01-05, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Lätt att förstå att en del av er är desperata nu. Det enda jag kan utläsa av Stehlitz och Elli är att båda har en relation till OH och Stehlitz for ju med direkt lögn om förklaringsbrevet. Båda för OH:s agenda men Elli är öppnare med det. Skall man tolka någon av dem på något vis så är det väl i så fall att OH och HB inte direkt levt som ler och långhalm.
Desperata? Vad menar du?
Tycker du vi ska traggla om O mer och repetera allt om honom men inte söka mer om H som vi vet så lite om?
Varför vill du inte få mer info om H? Själv är jag oerhört nyfiken på att få veta lite mer om henne. Hon gillade blommor, heminredning och löpning vad jag läst.
Själv tror jag inte Stehlitz for med lögner. Som h*n själv skrev i något inlägg och undrade varför hon blev påhoppad när h*n skrev vad h*n upplevde och fått till sig.
Kanske det handskrivna brevet fanns där som en kladd eller ett extra bevis? Ett handskrivet brev utesluter väl inte att det även fanns ett datorskrivet?
Så det är ok att skriva om Oskar om agendan stämmer in på vad man själv tror eller?
Har aldrig i någon tråd sett så mycket ego och att få/ha rätt. Det viktigaste är att komma sanningen så nära det går och då måste man ha ett öppet sinnelag.

Trevlig lördag!
Citera
2019-01-05, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare

Det är mordutredningens sammanfattande slutsatser via PT som gäller. Inget annat.

Att Ellie09 har mer kunskap om OHs hela familj än HBs har hen tydligt sagt redan från början. Stehlitz uppfattar jag har god insyn och uttalar sig sansad/saklig utan att ta någon ställning. Jag har stort förtroende för båda. OH och HB har väl levt som vilken medelklassfamilj som helst bortsett från de senaste årens särskilda påfrestning med sjuka barn.

EDIT. Att allt slutade med en ofattbar familicide gör föräldrarna dock extremt unika genom att gemensamt och i samförstånd tillsammans ha mördat sina barn och därefter ta sina liv.
Senast redigerad av Remark 2019-01-05 kl. 09:37.
Citera
2019-01-05, 09:40
Medlem
5/1. Senast sedd.
Ett år har gått. Hoppas det klarnar mer kring vad som låg bakom.
Jag hade gärna sett mer åtgärda som kan förhindra att barn far illa - inte bara i Lommas kommun. Och en utredning om man kunde ha gjort något annorlunda - inte bara en egenutredning. Som en del av allmänheten kan jag inte se om skolan och vård har gjort det de ska innan det hände. Hur ska isolering förhindras vid hemundervisning i framtiden? Något man har lärt sig överhuvedtaget? Eller avfärdas allt med argument att detta är so exceptionellt?
Citera
2019-01-05, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Desperata? Vad menar du?
Tycker du vi ska traggla om O mer och repetera allt om honom men inte söka mer om H som vi vet så lite om?
Varför vill du inte få mer info om H? Själv är jag oerhört nyfiken på att få veta lite mer om henne. Hon gillade blommor, heminredning och löpning vad jag läst.
Själv tror jag inte Stehlitz for med lögner. Som h*n själv skrev i något inlägg och undrade varför hon blev påhoppad när h*n skrev vad h*n upplevde och fått till sig.
Kanske det handskrivna brevet fanns där som en kladd eller ett extra bevis? Ett handskrivet brev utesluter väl inte att det även fanns ett datorskrivet?
Så det är ok att skriva om Oskar om agendan stämmer in på vad man själv tror eller?
Har aldrig i någon tråd sett så mycket ego och att få/ha rätt. Det viktigaste är att komma sanningen så nära det går och då måste man ha ett öppet sinnelag.

Trevlig lördag!

Desperata kommer aldrig till sanningen. Det finns inte fakta i tråden mer än möjligtvis första dagarna.

Hade det funnits ett handskrivet brev så hade inte Stefan S behövt säga så mycket mer. Läs Stehlitz inlägg. Har roat morgontimmarna med det. Hen kunde till sist berätta allt om allt.
Hade någon kommit in på samma vis i tråden och vinklat till HB:s fördel hade jag förkastat det också.
Den enda jag tror på är Missan och inte pga att hon missgynnade OH. Hon lindar fan inte in sin agenda.

Vem har påstår att inte jag är en av demvill veta mer om HB?

Jag ägnar mig främst till denna tråd så har inget att jämföra med. Du har extremt många inlägg och jag har inte läst alla men tycker att du bevakar din åsikt väl och inte verkar open minded.
Citera
2019-01-05, 09:51
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Vem menar du gällande att huset var en enda röra?
Undrande87. Hur och när frågan uppstod har du säkert koll på.
Citera
2019-01-05, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är mordutredningens sammanfattande slutsatser via PT som gäller. Inget annat.

Att Ellie09 har mer kunskap om OHs hela familj än HBs har hen tydligt sagt redan från början. Stehlitz uppfattar jag har god insyn och uttalar sig sansad/saklig utan att ta någon ställning. Jag har stort förtroende för båda. OH och HB har väl levt som vilken medelklassfamilj som helst bortsett från de senaste årens särskilda påfrestning med sjuka barn.

EDIT. Att allt slutade med en ofattbar familicide gör föräldrarna dock extremt unika genom att gemensamt och i samförstånd tillsammans ha mördat sina barn och därefter ta sina liv.

Ja, du Remark. Naturligtvis får var och en tro på vem den vill. Det farliga i kråksången är att allt man hör inte är sant. Jag svarade nyss charkoal att jag tror nog bara på Missan men bara för att hon inte lindar in sin agenda.

De här föräldrarna var DJUPT oeniga om någonting. Kan inte beskriva mord bättre. Det vilar inget skimmer av samförstånd över någon av familjemedlemmarnas död. Inte barnens och inte mammans. Tror du verkligen att någon enas om att bli strypt? Jag kan lova dig att om man vill ta livet av sig så klarar man det. Speciellt om man kan läsa och har planerat nån vecka.
Citera
2019-01-05, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Precis och dessutom fokusera på fallet.
Nu när ännu en bild kommit ut på mamman, genom MorT2, så postar jag den och äldsta flickan tillsammans så ser man hur lika varandra mor och dotter är:
mamman https://minfil.org/L4mcz1d8b0
agnesisbored https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/vp/c1655cdc2e6485f920144696156ca017/5B3052EB/t51.2885-19/s150x150/23163993_1992373581037704_969777892877664256_n.jpg
Första bilden på mamman och som Ellamaj24 kom ut med https://minfil.org/rcT4Hedbbd/IMG_6404.PNG

För egen del tror jag inte pappan har något ex.
Två framgångsrika föräldrar med två, mer än väl, välfungerande barn, vad mer kan någon begära?
Har kollat lite utanför Flashback och vad andra har skrivit, andra som jag inte tror läser här, och de har alla samma uppfattning, att barnen inte dög i sina föräldrars ögon, men där då de få som uttalat sig om flickorna samtliga vittnar om två mycket duktiga barn.

För den som vill se och höra Hasse Aro säga bland annat just det att barnen inte är dödssjuka
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/3952698
Längd:10 min 30 sek I TV4 Play sedan:21 januari 2018
Här finns ytterligare en bild på mamman som ung. Från ett klassfoto tror jag. Sen tror jag att Ellamaj skrev om att H hade på sig vita handskar ibland pga mrsa. Kan minnas fel, men tror hon var granne en kort period? Ska gå igenom tråden mer senare idag. 👍👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in