2019-01-05, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad ska jag söka på? Jag vill veta lite mer om H, typ om det går att få fram nåt relevant.
Ja du, bra fråga för hennes namn finns ju i ett stort antal men inte värre än om du söker på O och Oskar
Prova olika Hanna, hanna arbete. Jag testade med jobbade med hanna för jag minns ett inlägg där personen inte var så positiv men det har jag inte hittat igen. Dock var det en från ”andra sidan” som höll med mig och hade också läst det( count machine tror jag)
Citera
2019-01-05, 00:15
Medlem
Citat:
Jag gillade för det första dennes approach. Det var sansat, det var inget partitagande. Det var inte grälsjukt. Sen fann jag detta om att planerat sen hösten fanns i avskedsbrevet, signerat av båda (detta med handskrivet har jag inte fördjupat mig i) - ihop med att barnvakten faktiskt var vän och som kom så regelbundet som denna beskrev. Det är väl troligt mer vänner det rör sig om men det fick mig att stanna till vid inläggen.
Det måste väl finnas nåt relevant om H i denna stora tråd. Däremot avskyr jag klappjakt på en part för jag anser att är pressträffen som gäller - gemensamt och i samråd. Alltså jag är mer nyfiken på faktorer som kan ha samverkat, att det är komplext.
Ja verkligen bra och sansade inlägg. Tyvärr fick denna person försvara sig gång på gång och fick även ett obehagligt PM.
Jag håller med att det inte ska vara för en klappjakt utan mer för att försöka få mer kött på benen. Vi vet att båda är skyldiga till mord sen om det var H som drev O till det och det var O som utförde det spelar ingen roll. De är båda skyldiga.
Citera
2019-01-05, 00:28
Medlem
Citat:
Omg... ja, där rockade det loss i alla ändar. "om jag ska vara så fördomsfull"...

Det var nåt om A, orkade knappt läsa dyngan.
Jag, avkomman, lär ligga brunt till med en mamma som är äldre än pappa.
Fråga Elli om hon tyckte det fanns viss sanning där i gröten. Kanske en och annan rad.
Citera
2019-01-05, 00:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja verkligen bra och sansade inlägg. Tyvärr fick denna person försvara sig gång på gång och fick även ett obehagligt PM.
Jag håller med att det inte ska vara för en klappjakt utan mer för att försöka få mer kött på benen. Vi vet att båda är skyldiga till mord sen om det var H som drev O till det och det var O som utförde det spelar ingen roll. De är båda skyldiga.
Jamen herre gud. Eller hur? Grow up. Typ.
Här finns minimal sakfakta, och det som finns lär behöva vägas i vågskål. Det är liksom fb by night. Sen lär det glimta till nåt mer konkret. Jag tror ju knappast att varje indirekt källa (andra hand, brorsans kusins hund, tredje led) sitter på den ultimata sanningen och speciellt inte om det är en massa subjektivt tyckande eller partitagande. Det är väl till att försöka extrahera den fakta som finns bortom personens grundinställning till O eller H.
Bevare mig väl om en domstol skulle döma på nåt så magert. O syns mest så honom kan vi peka ut?
Den som gapar mest och högst är trovärdig?
Rönnbäck, en advokat som nog går till historien (LH-fallet), skulle isf anses relevant för att det är en extrem mundiarré som påminde mer om konspirationsteorier och saknade förankring.
Hon vevade som en väderkvarn. Det tyckte väl domstolen också.
... för att ta nåt exempel.

Båda är formellt misstänkta för mord på sina döttrar. Detta är fakta som vi får förhålla oss till hur sugen man är på sin egen sanning, sin teori, sin tes.
Citera
2019-01-05, 01:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Låter troligt, ja.
Mindre troligt.

Trovärdiga postare längre tillbaka i tråden som säger sig ha fått tidig information antyder detsamma; att hemmet var i oordning.
Vem menar du gällande att huset var en enda röra?
Citera
2019-01-05, 01:26
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
SC i dessa inlägg.

Scientologi kan uteslutas i o m kontakter med psykiatrin och användning av psykofarmaka.
Citera
2019-01-05, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigea
Scientologi kan uteslutas i o m kontakter med psykiatrin och användning av psykofarmaka.
De fick ju ingen hjälp där så kanske därför de gick vidare. Knaprade kanske ändå.
Citera
2019-01-05, 01:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Oavsett vad postaren Stehlitz skrev eller inte - var hen bara en postare som uppgav vissa korrekta uppgifter - och vissa felaktiga. Att vederbörande som inte längre finns i tråden ryggdunkas för sina rätt betyder inte att allt var rätt eller att man faktiskt kan bortse från att det också var fel ibland.
Ja, det gäller att inte välja ut sanningsserum på fb. Är det nån som sagt att denne har fullpoäng på sanningsfronten? Vad menar du mer specifikt var felaktigt?
Jag har skummat och söker mer fakta om H som sagt.

Att denne är utrangerad kan ha många faktorer bakom. En del tappar fattningen till slut om drevet är för hårt, andra kan missförstå regelverk. Det säger ingenting om sanningar.
Citera
2019-01-05, 01:51
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
De fick ju ingen hjälp där så kanske därför de gick vidare. Knaprade kanske ändå.
Nope. Det hade garanterat gett utslag under auditering och resulterat i uteslutning + förföljelse isf.
Citera
2019-01-05, 01:55
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag har fått höra att det inte fanns något blod, men det kanske syftade på pappan och barnen.
Iaf var det snyggt och prydligt enligt vad jag fått ta del av.

Delade meningar om det var stökigt eller inte.
Citera
2019-01-05, 01:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Ja det är långt bak i tiden.Nej inget återfall.
Deras sjukdomar har aldrig benämnts som ME utan kronisk trötthetssyndrom.
Töserna skiljde sig inte mkt från friska barn.Men varken jag, vänner eller släkt har varit närvarande 24/7.
Finner det intressant att det verkar vara samma sak med den andra postaren vid en jämförelse. Det är inte ME som nämns ordagrant. Är det nåt ordval som föräldrarna föredrog av nån anledning?
Antingen för att göra det mer begripligt - eller nåt man inte vill kännas vid?
Denne beskriver dock symtom på ME väldigt väl, utmattning efter aktivitet, att sova mycket så det lägger jag med likaväl.
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Barnen fick hemundervisning pga kroniskt trötthetssyndrom. Sen har det funnits diskussioner om andra sjukdomar.
Citat:
Jag känner inte till det medicinska namnet på kroniskt trötthetssyndrom, en är det me cfs så är det samma.
Citat:
Det som jag fått berättat för mig är att när töserna gjorde saker blev de helt utmattade flera dagar efteråt. Behövde inte vara så stora saker tex gå på bio, shoppa eller vara ute med kamrater.
Citat:
De hade tillgång till både dator och mobil. De sov mycket.
Citat:
Nu vet jag inte vad som tärde på tösernas ork mest men det är inte så att Agnes aldrig var ute de senaste åren. Däremot långt mindre än tidigare.
Töserna var ofta i sängen när lärarna undervisade dem och hjälpte dem mycket och läste för dem osv. Töserna var mycket begåvade.
Senast redigerad av develi 2019-01-05 kl. 02:05.
Citera
2019-01-05, 02:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Enligt polisen var ingen av föräldrarna psykiskt sjuk. En person som tar antidepressiva och ligger utslagen av sitt dåliga mentala mående i sängen - är att betrakta som psykiskt sjuk.
Anser du att antidepressiva - vilket med reservation kan handla om stämningshöjande likaväl, lekmans ordval är vanskligt - är att jämställa rakt av med psykisk sjukdom som det då nämdes på pressträffen?
Nedstämdhet är det många som lider av, gränsen är diffus. Ledsen, formsvackor, insomningsbesvär, psykisk belastning som förekommit av nåt slag.
Depression finns i olika grader. Utslagen i sängen?

Vad vi vet är att det fanns lugnande av okänd sort i hemmet.
Det säger att nån/några iaf var i behov av lugnande och det var större mängd i bägge föräldrarna.
Hur resonerar du kring detta?
Senast redigerad av develi 2019-01-05 kl. 02:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in