Citat:
Får man gnälla lite?
Det värsta med att köra taxi (natt):
- Lönen såklart. Ingen OB att tala om. Helger är OK, vardagar ångest.
- Det krävs en jävla disciplin för att bevara dygnsrytmen och hälsan.
- Du skjutsar omkring en massa människor som är ute och har kul med sina vänner, samtidigt som ditt eget sociala liv sakta går åt helvete. Dessutom tjänar många av dom nästan dubbelt som mycket dom du.
- Du småpratar med 20+ främlingar per pass, varav de flesta du aldrig kommer träffa igen. Med varje person måste du börja om.
- Den låga statusen, och skammen den för med sig när någon gammal bekant kliver in och blir förvånad över att se dig bakom ratten. Absolut värst är det när dom låtsas som att dom inte känner dig.
- Du får standardfrågor som "Är det mycket att göra ikväll eller? Hur är det att köra taxi? Man tjänar väl rätt bra som taxichaufför? Är det din egen bil? Antar att du pluggar eller jobbar med något annat egentligen? Är det inte jobbigt att köra hela natten?" om och om och om igen.
- Folk som skriker, spelar hög musik, spyr eller på annat sätt lämnar en röra efter sig i bilen.
- Folk som behandlar en som en slav, som en lägre livsform som aldrig kört en bil förut och inte har något bättre för sig än att skjutsa omkring folk gratis mitt i natten.
- Par som bråkar eller småtjafsar över något bullshit i baksätet.
- Har du en dålig dag och ser lite sur eller kanske bara neutral ut tror alla tjejer att du är en våldtäktsman
- Är du supertrevlig tror bara varannan tjej att du är en våldtäktsman
- Snubbar som kallar dig för "Bror" och försöker köra med dig.
- Tjejgäng som tror att de kan flirta till sig vad som helst.
Fyll gärna på!
Det värsta med att köra taxi (natt):
- Lönen såklart. Ingen OB att tala om. Helger är OK, vardagar ångest.
- Det krävs en jävla disciplin för att bevara dygnsrytmen och hälsan.
- Du skjutsar omkring en massa människor som är ute och har kul med sina vänner, samtidigt som ditt eget sociala liv sakta går åt helvete. Dessutom tjänar många av dom nästan dubbelt som mycket dom du.
- Du småpratar med 20+ främlingar per pass, varav de flesta du aldrig kommer träffa igen. Med varje person måste du börja om.
- Den låga statusen, och skammen den för med sig när någon gammal bekant kliver in och blir förvånad över att se dig bakom ratten. Absolut värst är det när dom låtsas som att dom inte känner dig.
- Du får standardfrågor som "Är det mycket att göra ikväll eller? Hur är det att köra taxi? Man tjänar väl rätt bra som taxichaufför? Är det din egen bil? Antar att du pluggar eller jobbar med något annat egentligen? Är det inte jobbigt att köra hela natten?" om och om och om igen.
- Folk som skriker, spelar hög musik, spyr eller på annat sätt lämnar en röra efter sig i bilen.
- Folk som behandlar en som en slav, som en lägre livsform som aldrig kört en bil förut och inte har något bättre för sig än att skjutsa omkring folk gratis mitt i natten.
- Par som bråkar eller småtjafsar över något bullshit i baksätet.
- Har du en dålig dag och ser lite sur eller kanske bara neutral ut tror alla tjejer att du är en våldtäktsman
- Är du supertrevlig tror bara varannan tjej att du är en våldtäktsman
- Snubbar som kallar dig för "Bror" och försöker köra med dig.
- Tjejgäng som tror att de kan flirta till sig vad som helst.
Fyll gärna på!
En sak bara. Vadå dygnsrytmen blir fel?
Jobbar in de flests chaufförer samma tider låt säga . Min bil har två förare morgon pass och en kvällspass.
Enligt mig frågade åkaren hur nan vill jobba. Jag svaradd bara morgonpasset. Så inom mitt åkeri får man jobba hur man vill