2018-12-26, 18:36
Medlem
Har nu ansökt om förhandsbesked får man reda på spärrtiden? Eller står det bara nej?
Citera
2018-12-27, 10:10
Medlem
Yggdrasil12s avatar
https://youtu.be/R-hyIBEDRck

Ett klipp till er nya förare
Citera
2018-12-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Allt talar ju för att det kommer hända igen så dig skulle inte jag lita på.
Känner du mig?
Ställde en fråga 😴
Citera
2018-12-28, 01:06
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nexxisnexxis
Känner du mig?
Ställde en fråga 😴

Nej jag känner inte dig. Känner inte någon på flashback.

Finns eftersom du finns i polksregistret så antar jag att det beror helt enkelt på vad för brott samt hur längesedan det var man gjort det.
Jag menar de finns säkert en o annan förare idag som våldtagit eller rånat en o annan här. Men det kommer inte fram. Vi minns ju hjr TSAB blev direkt kritiserade om sexhandeln på malmskillnadsgatan av kalla fakta.
De flests förarna blev av med jobbet . Men finns ju Topcab kurir 020 eller bli egen åkare. För de kommer aldrig in på tsab igen så att säga.

Men om du jätte gärna vill köra taxi eller måste ha ett yrke hmm så avgör nog transportstyrelsen om du är lämplig. Vem vet
Citera
2018-12-30, 23:15
Medlem
JustZlatans avatar
Kan man redovisa dricks på inkomstdeklarationen? Jag har glömt att lägga på dricks i taxametern. Det kanske Skatteverket inte gillar om de granskar mitt företag.
Citera
2018-12-31, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kan man redovisa dricks på inkomstdeklarationen? Jag har glömt att lägga på dricks i taxametern. Det kanske Skatteverket inte gillar om de granskar mitt företag.
Visst kan man
Citera
2018-12-31, 12:10
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Visst kan man

Så man måste inte trycka in dricksen i taxametern?

Kontantdricksen kommer jag givetvis inte redovisa. Däremot den elektroniska dricksen som Skatteverket kan få fram måste jag nog redovisa, eller?
Senast redigerad av JustZlatan 2018-12-31 kl. 12:15.
Citera
2018-12-31, 20:26
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Någon som är ute och kör nyårsnatten?

Fula dryga äckliga ungdomar = sämst att köra

Pensionärspar= bäst att köra

Familj= trevliga
Citera
2019-01-01, 05:14
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Någon som är ute och kör nyårsnatten?

Fula dryga äckliga ungdomar = sämst att köra

Pensionärspar= bäst att köra

Familj= trevliga

Blattar utanför nattklubbar som försöker lura en på betalningen.

Fy fan vad skönt att denna natt är över för min del. Jag hatar att jobba nyårsnatten, trots att det är den bästa natten på året.
Citera
2019-01-01, 10:14
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Blattar utanför nattklubbar som försöker lura en på betalningen.

Fy fan vad skönt att denna natt är över för min del. Jag hatar att jobba nyårsnatten, trots att det är den bästa natten på året.

Försöker lura? Du menar de tar springnota.
Ibland önskar man faktiskt att man hade som polisbilen har. En knapp där alla dörrar låser sig.
Docn kanske inte så bra om man kör ner i vattnet men ändå.

Eller hur menar du lura en?

De ända tacksamma är just pensionärer de tackar jämt.

Nä denna nyårsnatt blev det 7568kr inkört. Det är rätt dåligt om man jämför tidigare nyår där 12300kr blev inkört.

Nu kanske jag förvisso stod i fel områden men jagade inte prdcks körningar iår
Citera
2019-01-01, 12:30
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Försöker lura? Du menar de tar springnota.
Ibland önskar man faktiskt att man hade som polisbilen har. En knapp där alla dörrar låser sig.
Docn kanske inte så bra om man kör ner i vattnet men ändå.

Eller hur menar du lura en?

De ända tacksamma är just pensionärer de tackar jämt.

Nä denna nyårsnatt blev det 7568kr inkört. Det är rätt dåligt om man jämför tidigare nyår där 12300kr blev inkört.

Nu kanske jag förvisso stod i fel områden men jagade inte prdcks körningar iår

Ja springnota. Men den luringen går jag inte på. Jag tar inte upp drängfulla blattar längre.

Jag körde in liknande och är nöjd. Skönt att natten är över. Jag har aldrig kört in över 9000 kr på en natt så hur man kör in 12000 kr vet jag inte. Då måste man ju jobba 15-16 timmar i streck eller nåt.
Citera
2019-01-01, 13:22
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ja springnota. Men den luringen går jag inte på. Jag tar inte upp drängfulla blattar längre.

Jag körde in liknande och är nöjd. Skönt att natten är över. Jag har aldrig kört in över 9000 kr på en natt så hur man kör in 12000 kr vet jag inte. Då måste man ju jobba 15-16 timmar i streck eller nåt.

Ja det var så jag gjorde förra året.
Man stänger av taxametern för att körtiden inte ska räknas emellanåt.
Sen står man på ställen man vet folk kommer vara på o kommer folk "liftkund på gatan sa jag kortterminalen trasig. Då tog de fram kontanter må ja säga.

Exakt man tar inte upp otacksamma feta blattar som luktar skit asså. De ska alltid hota prata sig ur eller springnota. Men flertalet är ju feta så förstår inte att de ens försöket springa.

Som jag sa pensionärer o äldre de ända som uppskattar en .

Hur försökte de lura dig ? Inledde de samtalet i bilen med oj mitt kort e borta eller har pengar i lägenheten där uppe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in