2019-01-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Usch, vad tråkigt det här har blivit med Luuk och Lindström som programledare. De klarar inte alls av att skapa någon mysig, varm stämning i konversationen med sitt ständigt ironiska tonfall.
Lindström kan ju i a f vara lite rolig ibland, men Luuk framstår bara som en pseudo-ödmjuk översittare.

Men jag irriterar mig på den förres ständiga nördiga referenser till svensk språkvetenskap – bl a just för att jag är skolad i samma gebit som han och kan avgöra hur långsökta, krystade och nördiga ledtrådarna är, och hur lite folk är intresserade av eller ens kunniga om sådant.
Medhåll i stort. Luuk är en gapig översittare som styr med järnhand (hur ofta ler han?) och Lindström sitter och jäser på sina kunskaper som han gärna gnider in när de har fel. "Hehe, kunde ni inte detta hehe".
Citera
2019-01-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Ja, det är ett väldigt trevligt upplägg och jag tyckte om det förut med Oldsberg och Hellberg, men nu…
Håller med till 100%. Men tyvärr ansågs de "gamla". Liksom Luuk och Lindström blir inom tre år, i det här hysteriska landet.
Citera
2019-01-04, 20:59
Medlem
Browndawgs avatar
Jag gillar Luuk & Lindström. Tycker dom passar På Spåret. Så verkar vara lite olika vad man gillar.

Otroligt bra match ikväll!
Citera
2019-01-04, 21:00
Medlem
Riktigt bra match.

Om det är möjligt är det sannolikt att dessa två lag möts i igen i finalen.
Citera
2019-01-04, 21:00
Moderator
Dr Kings avatar
Starkt av Gunnar Bolin att vinna. Josar lär ju dock gå vidare som bästa tvåa så det kan bli revansch i finalen såvida inte Jeppe och Bettan går dit.
Citera
2019-01-04, 21:05
Medlem
Plågsamt att se Rickfors. Va fan skulle de släpa dit honom för att göra bort sig för. Det var väl ingen som undvek den skrala sånginsatsen
Citera
2019-01-04, 21:10
Medlem
Imnshos avatar
Nu tycker jag programmet har börjat stelna i sina former. Och det som är sämst av allt är frågorna. Det finns liksom ingen bredd och variation på dom längre.

Antingen är dom skitlätta (typ Stefan Ingves och transformator) eller också är dom helt hopplöst svåra om man inte är en specialnörd (typ Vals Triste).

Programidén är kul, men nu måste upplägget förändras till nästa år. Annars slutar folk titta.

Rickfors? Separator? Kompressor? Huga.

OK, ingen är utan fel, jag drog på Tampere istället för Ludvika - T-Ampere, fattar ni, höhöhö.
Citera
2019-01-04, 21:14
Medlem
Bara jag som inte tål Josefin? Herrejösses vilken jobbig människa.
Citera
2019-01-04, 21:15
Medlem
HierosGamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Nu tycker jag programmet har börjat stelna i sina former. Och det som är sämst av allt är frågorna. Det finns liksom ingen bredd och variation på dom längre.

Antingen är dom skitlätta (typ Stefan Ingves och transformator) eller också är dom helt hopplöst svåra om man inte är en specialnörd (typ Vals Triste).

Programidén är kul, men nu måste upplägget förändras till nästa år. Annars slutar folk titta.

Rickfors? Separator? Kompressor? Huga.

OK, ingen är utan fel, jag drog på Tampere istället för Ludvika - T-Ampere, fattar ni, höhöhö.

Känns som samma tävlande återvinns år efter år också. Mest bara massa kulturfolk.

Kan de inte ha med ett "tittarpar" i varje grupp som får ansöka till programmet t.ex?
Citera
2019-01-04, 21:15
Medlem
Grattis till kvällens duktiga vinnare, mina favoriter; goa härliga Amie Bramme och Gunnar Bolin! Bra musik som alltid med husbandet Augustifamiljen, ikväll med Mikael Rickfors.
Citera
2019-01-04, 21:21
Medlem
Soterns avatar
Kaross. Herregud! Jag tror de flesta tioåringar hade kunnat säga vad karossen är på en bil.
Citera
2019-01-04, 21:23
Medlem
Knotknets avatar
Kristian Luuk måste bort från TV-rutan. Han förstör varenda program han är med i. Tur att På Spåret är så starkt i sig så det går att se trots den genomusla insatsen av Luuk. Otrevlig översittare med helt avsaknad av tajming, social kompetens, lyhördhet och humor. Dessutom förstår han inte programmets idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in