Usch, vad tråkigt det här har blivit med Luuk och Lindström som programledare. De klarar inte alls av att skapa någon mysig, varm stämning i konversationen med sitt ständigt ironiska tonfall.
Lindström kan ju i a f vara lite rolig ibland, men Luuk framstår bara som en pseudo-ödmjuk översittare.
Men jag irriterar mig på den förres ständiga nördiga referenser till svensk språkvetenskap – bl a just för att jag är skolad i samma gebit som han och kan avgöra hur långsökta, krystade och nördiga ledtrådarna är, och hur lite folk är intresserade av eller ens kunniga om sådant.
Medhåll i stort. Luuk är en gapig översittare som styr med järnhand (hur ofta ler han?) och Lindström sitter och jäser på sina kunskaper som han gärna gnider in när de har fel. "Hehe, kunde ni inte detta hehe".
Nu tycker jag programmet har börjat stelna i sina former. Och det som är sämst av allt är frågorna. Det finns liksom ingen bredd och variation på dom längre.
Antingen är dom skitlätta (typ Stefan Ingves och transformator) eller också är dom helt hopplöst svåra om man inte är en specialnörd (typ Vals Triste).
Programidén är kul, men nu måste upplägget förändras till nästa år. Annars slutar folk titta.
Rickfors? Separator? Kompressor? Huga.
OK, ingen är utan fel, jag drog på Tampere istället för Ludvika - T-Ampere, fattar ni, höhöhö.
Nu tycker jag programmet har börjat stelna i sina former. Och det som är sämst av allt är frågorna. Det finns liksom ingen bredd och variation på dom längre.
Antingen är dom skitlätta (typ Stefan Ingves och transformator) eller också är dom helt hopplöst svåra om man inte är en specialnörd (typ Vals Triste).
Programidén är kul, men nu måste upplägget förändras till nästa år. Annars slutar folk titta.
Rickfors? Separator? Kompressor? Huga.
OK, ingen är utan fel, jag drog på Tampere istället för Ludvika - T-Ampere, fattar ni, höhöhö.
Känns som samma tävlande återvinns år efter år också. Mest bara massa kulturfolk.
Kan de inte ha med ett "tittarpar" i varje grupp som får ansöka till programmet t.ex?
Grattis till kvällens duktiga vinnare, mina favoriter; goa härliga Amie Bramme och Gunnar Bolin! Bra musik som alltid med husbandet Augustifamiljen, ikväll med Mikael Rickfors.
Kristian Luuk måste bort från TV-rutan. Han förstör varenda program han är med i. Tur att På Spåret är så starkt i sig så det går att se trots den genomusla insatsen av Luuk. Otrevlig översittare med helt avsaknad av tajming, social kompetens, lyhördhet och humor. Dessutom förstår han inte programmets idé.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!