Tror knappast att vi kommer vidare!
Det är ju inte så långt kvar till vårdagsutjämningen, så man får väl hoppas att det blir en solig dag och då kan vem som helst kolla vem av oss har rätt.
Jag föreslår att du mobiliserar så många plattjordare som möjligt så att ni äntligen kan hitta en observation som stödjer den platta jorden.
Att under vår- och höstdagjämningen studera solens färd över himlen är en mycket enkel observation.
Varför tror du att ingen plattjordare har gjort detta för att på så sätt visa att de har rätt? Det vore så fruktansvärt enkelt och trots detta har ingen plattjordare lyckats,
Kan det möjligen vara så att observationen har utförts miljontals gånger men att utfallet inte passar er?
Eftersom plattskallarna inte själva orkar göra några experiment så bjöd Discovery in tre för att visa dem jordens kurva. Nästan alla kan förstå vad dessa tre fick insikt i efter de var klara.
Laser och båt samt teleskop och helikopter var de fyra mätinstrumenten som användes.
Eftersom plattskallarna inte själva orkar göra några experiment så bjöd Discovery in tre för att visa dem jordens kurva. Nästan alla kan förstå vad dessa tre fick insikt i efter de var klara.
Laser och båt samt teleskop och helikopter var de fyra mätinstrumenten som användes.
Tack, den var skoj. Lite heder måste man ju ge plattisarna; de kom inte dragande med en hög fåniga bortförklaringar om fejk och NASA och frimurare och fan och hans mormor. Det kan inte ha varit lätt för dem att få hela sin världsbild raserad på så kort tid.
Senast redigerad av vonStahlhein 2019-01-13 kl. 11:44.
Tack, den var skoj. Lite heder måste man ju ge plattisarna; de kom inte dragande med en hög fåniga bortförklaringar om fejk och NASA och frimurare och fan och hans mormor. Det kan inte ha varit lätt för dem att få hela sin världsbild raserad på så kort tid.
Tack för länken. Jag tror tyvärr inte detta var verkliga plattskallar. De var lite för tv-snygga, och framför allt var de alldeles för mottagliga för argument. Jag hade iaf gärna sett trion argumentera för sin övertygelse innan de fick testa den i verkligheten.
Var det Stephen Hawkin som speakade???
Hade det varit true believers hade de misstrott att lasern verkligen var fixerad, och helikopterns hade dolts av vattenytans krön pga ’perspektiv’.
Men visst önskar man att ett gäng övertygade plattskallar skulle förmås att bege sig utomhus i sällskap med en naturvetare med pedagogiskt sinnelag.
Tack för länken. Jag tror tyvärr inte detta var verkliga plattskallar. De var lite för tv-snygga, och framför allt var de alldeles för mottagliga för argument. Jag hade iaf gärna sett trion argumentera för sin övertygelse innan de fick testa den i verkligheten.
Hade det varit true believers hade de misstrott att lasern verkligen var fixerad, och helikopterns hade dolts av vattenytans krön pga ’perspektiv’.
Men visst önskar man att ett gäng övertygade plattskallar skulle förmås att bege sig utomhus i sällskap med en naturvetare med pedagogiskt sinnelag.
Tja, när du säger det så... Vart nog lite naivt önsketänkande så där på söndagsmorgonen. De sista dagarna har jag dessutom sett ett par intervjuer med avhoppare så jag kanske var lite "primed" av att se att även plattfötter kan tänka om.
Nä, de var inga hard-core flattards. Troligen bara sådana som börjat sin karriär som vetenskapsförnekare ganska nyligen.
I morgon kommer det bli en mäktig solförmörkelse här i Sverige. Ni får gå upp tidigt men är det molnfritt vid 6 kan man få se en blodmåne förmörkas.
Frågan är hur man kan veta det. Vem har räknat ut den icke fysiska månilussuonens rörelse över domen? Har den sedan hittat på placeringar för solen, månen och jorden så det ska stämma för plattjordarnas världbild?
Och vad är det för cirkelformad skugga som kommer in över månen?
Ni alla vet väl att jordens diameter, från pol till pol är 12.670km. Alltså blir omkretsen drygt 40.000km.
Hur mycket kurva tror ni man ser om man åker upp ynka 33km på en så stor jord? Jorden är MASSIV, men allt är såklart relativt.
Fokusera på de riktiga konspirationerna nu istället. Att NASA ljuger om mycket stämmer, frågar någon mig så har vi inte varit på månen, vi kommer inte ut i yttre rymden. Vi kan inte och har aldrig kunnat. Men detta är en psy-op. Nån "platt-jordsexpert" får gärna debunka videon men jag tror inte någon kan det.
Senast redigerad av Lilabanan 2019-01-23 kl. 13:37.