2019-03-01, 18:09
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turtleexpress
Behind the curve är en mockumentery, och mark sargent är en ljugande teoretiker, Eric Dubay är den du vill söka efter.

Bättre om du söker efter ScimanDan som tar sig an Eric Dubay här
Citera
2019-03-01, 18:11
Medlem
madtops avatar
Citat:
Behind the curve är en mockumentery, och mark sargent är en ljugande teoretiker, Eric Dubay är den du vill söka efter.

Eric Dubay är en charlatan som tjänar pengar på din bottenlösa nativitet och okunskap. Samtliga av hans "200 proofs" är sedan gammalt falsifierade, de är inget annat än en samling av upprepningar, felaktigheter och rena lögner.

Jag diskuterar mer än gärna hans bevis, välj ut din favorit så kan jag förklara varför det inte är ett bevis.

Citat:
Behind the curve är en mockumentery ...

Vad är din kommentar till att Jeranism bevisar krökningen i dokumentären?
Och att Globebusters bevisar att jorden roterar?

Och vad är din kommentar till att de båda ljuger om detta med det enda syftet att du ska fortsätta vara ett lurat fån. Känner du dig inte dum och utnyttjad?
Senast redigerad av madtop 2019-03-01 kl. 18:19.
Citera
2019-03-01, 18:23
Medlem
Citat:
Nej, jag vill inte söka efter honom lika lite som jag vill ha pissmyror i kalsongerna. Same shit, different name.
Citera
2019-03-01, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Bättre om du söker efter ScimanDan som tar sig an Eric Dubay här
Kolla upp båda du, eric erbjöd att debattera neil degrass tyson men han vågade inte.
https://youtu.be/X-JojrQ0UXs
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vad är din kommentar till att Jeranism bevisar krökningen i dokumentären?
Och att Globebusters bevisar att jorden roterar?

?
Att dom är skådespelande shills, varför tar du upp dessa töntar till mig? Jag har inte nämnt dem.
Senast redigerad av turtleexpress 2019-03-01 kl. 18:45.
Citera
2019-03-01, 18:53
Medlem
madtops avatar
Citat:
Kolla upp båda du, eric erbjöd att debattera neil degrass tyson men han vågade inte.

Nej så var det inte. Inte ens jag är rädd för att diskutera med Dubay, jag har inga som helst problem att smula sönder hans "bevis".

Och jag diskuterar gärna Dubays "bevis" med dig. Vilket är ditt favoritbevis?

Citat:
Att dom är skådespelande shills, varför tar du upp dessa töntar till mig? Jag har inte nämnt dem, men här är erics kanal.
https://youtu.be/0NM5q22j5VI

Jag tar upp dem därför att de är ett tydligt exempel på hur falsk och ovetenskaplig plattjordsrörelsen är, jag tar upp dem för att de tydligt visar att plattjordare inte söker sanningen.
De väljer att medvetet dölja utfall från deras egna experiment av den enkla anledningen att de vore förödande för deras egna plånböcker.

Jag tar upp dem för att de är samma skrot och korn som Dubay. De är alla mycket medvetna om att jorden inte är platt. Tror du verkligen Dubay vid det här laget inte har förstått att hans bevis är ren skit?
Senast redigerad av madtop 2019-03-01 kl. 18:56.
Citera
2019-03-01, 18:59
Medlem
withnonames avatar
Citat:
https://youtu.be/X-JojrQ0UXs

Att dom är skådespelande shills, varför tar du upp dessa töntar till mig? Jag har inte nämnt dem, men här är erics kanal.
https://youtu.be/0NM5q22j5VI

Jag vet mycket väl vem Eric Dubay är och jag har lyssnat på honom och flera andra. Jag har försökt göra jorden platt och sedan satt mig in i vetenskap som jag egentligen har noll intresse av (stjärnorna) som väldigt tydligt talar om för mig att jag lever på en rund jord. Är jag i Afrika så ser jag Sigma Octantis men inte Polaris. Månen och dess förmörkelse talar också om väldigt tydligt att jorden är rund och givetvis också Solen speciellt i relation till horisonten. Som Ni tidigare diskuterat nyligen här så kan du ju försöka att ta tillbaka Solen i kamera när den är på väg att försvinna i horisonten. Du lär bli jävligt besviken. Sen kan man mäta avstånd till Månen med laser. Inte så nära längre.Jag hade tyckt det varit coolt och framförallt spännande om jorden vore platt men tyvärr alltså...
Senast redigerad av withnoname 2019-03-01 kl. 19:08.
Citera
2019-03-01, 19:05
Bannlyst
Citat:
Jag tar upp dem därför att de är ett tydligt exempel på hur falsk och ovetenskaplig plattjordsrörelsen är, jag tar upp dem för att de tydligt visar att plattjordare inte söker sanningen.
De väljer att medvetet dölja utfall från deras egna experiment av den enkla anledningen att de vore förödande för deras egna plånböcker.

Jag tar upp dem för att de är samma skrot och korn som Dubay. De är alla mycket medvetna om att jorden inte är platt. Tror du verkligen Dubay vid det här laget inte har förstått att hans bevis är ren skit?
Som sagt dom är shills.

Jag har aldrig sett nått oärligt från eric, har du nått exempel?
Citera
2019-03-01, 19:12
Medlem
madtops avatar
Citat:
Som sagt dom är shills.

Varför är de shills?
Vad skiljer dem från andra?

Citat:

Ja han hävdar att jorden är platt trots att han vet att det är fel.
Citera
2019-03-01, 19:18
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Som sagt dom är shills.

Eric Dubay har slukat historia och böcker (Rowbotham och Winship) om platt jord från den tiden då den modellen var aktuell och sen har han gjort en modern förpackning av detta. Att förklara säsongerna med att den lilla Platta jorden-solen skulle gå i olika cirklar är ju nonsens för då hade vi observerat en storleksförändring på den.
Senast redigerad av withnoname 2019-03-01 kl. 19:31.
Citera
2019-03-01, 19:22
Bannlyst
Citat:
trots att han vet att det är fel.
Kan du bevisa det? Eller är det ett antagande?
Citera
2019-03-01, 19:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Inte ett enda av hans påstådda bevis stämmer ju. Det pekar endast åt ett håll.
Citera
2019-03-01, 19:39
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det är inget antagande Det är bara att titta på solen vars nedre del skyms av horisonten, när den går ned, med oförändrad storlek. Det är omöjligt om jorden är platt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in