Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Vad anser du om detta? Är det något av det nånting du själv hade kunnat tänka dig att genomföra? Känner du någon som har opererat sig?
Jag tycker det är helt åt helvete om jag ska vara helt ärlig och får uttrycka mig klart och tydligt. Det ÄR åt helvete.
Unga friska människor som injicerar och opererar in främmande föremål i kroppen. Ur medicinsk synvinkel är det sjukligt på så många olika sätt och vis.
Hade jag fått bestämma hade det varit en åldersgräns för allt sådant på 28 år. Nu pratar jag om rena skönhetsingrepp, inte rent medicinska åtgärder som kanske krävs efter en olycka eller liknande.
Många unga tjejer/kvinnor börjar dessutom få problem med sina implantat nu. Och här snackar vi inga små olägenheter utan autoimmuna! sjukdomar, bröstcancer osv.
Skönhetsindustrin har manipulerat människor i årtionden nu, tjänar tusentals miljarder, har en hel armé med psykologer, beteendevetare osv. Unga människor klarar helt enkelt inte att stå emot, hur skulle de när de blir marinerade i detta från dag ett. Det är cyniskt som så mycket annat.
Jag gör mitt bästa för att påverka, jag kommenterar alltid om detta när jag ser någon video på Youtube osv. Kvinnor som genomskådade detta för längesen måste helt enkelt bara försöka vara så bra förebilder som möjligt.
Jag ser kvinnor med "porrläppar" på stan för jämnan.