2019-01-04, 15:33
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Hehe, ja men du får väll hitta en bra tjej från Polen.

Hmm, jag talar ju flera latinska språk så det har alltid varit något jag har på bakhuvudet, samt att jag gillar hur passionerade, feminina och familjeorienterade de är i Sydeuropa.

Förstår inte riktigt grejen ifall inte kommunikationen inte riktigt fungerar.

Men jag tror inte att vi borde ge upp svenska tjejer helt, tror att vi kan få en ny våg av nya värderingar i takt med att folk blir mer skeptiska mot verkligheten omkring dem. Pocket-enklaver av väldigt svensk kultur kommer antagligen isolera sig allt mer i framtiden kångt från städerna, de kommer antagligen vara mycket mer traditionella och måna om sin kultur än dagens svenskar.

Undrar i vilken ålder det är som ni bestämmer er att skaffa thailändskor? Alltså, vilken ålder kommer det först i erat huvud att det är vad ni vill ha i erat liv? Finns det något som triggar igång iden, resor till Thailand? Anekdoter från riktiga livet?
Citera
2019-01-04, 15:36
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Märker man inte detta när man dejtar någon? Alltså vilken sorts kvinna det är...

Alltså jag upplever ju att maskulina män med en traditionell ådra är en bristvara. Jag undrar vad som är hönan och ägget här, om det är så att en del svenska män trivs med rollen som lite mjukare man? Så testar kvinnan honom för att se vart gränsen går, men gränsen kommer aldrig. Så blir det pannkaka.
Jag har personligen inget problem med asiatiska kvinnor, de verkar gulliga och trevliga, jag tycker bara det är en lite trist inställning som man att man "tar den lätta vägen". Är majoritet av svenska kvinnor verkligen så rabiata?

Detta håller jag med om. Förstår inte varför någon skulle vilja ha det annorlunda. Känns som den mest naturliga sak i världen.

Ja svenska pojkar blir uppläxade av feministerna från dagis till sista dagen på universitetet så konflikträdda slapptaskar är det ingen brist på.
Det om att det ofta blir pannkaka då tror jag också.

Jag är från asien själv så det känns väldigt naturligt för mig med min thaitjej.
Citera
2019-01-04, 15:39
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ja svenska pojkar blir uppläxade av feministerna från dagis till sista dagen på universitetet så konflikträdda slapptaskar är det ingen brist på.
Det om att det ofta blir pannkaka då tror jag också.

Jag är från asien själv så det känns väldigt naturligt för mig med min thaitjej.

Ok, men det är ju något helt annat det, du söker ju dig då närmare dina rötter medan svenskar söker bort från sina rötter (har fortfarande inte fått svar om vad de tycker om deras mammor).

Från vilken del av asien kommer du ifrån?
Citera
2019-01-04, 15:48
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Märker man inte detta när man dejtar någon? Alltså vilken sorts kvinna det är...

Alltså jag upplever ju att maskulina män med en traditionell ådra är en bristvara. Jag undrar vad som är hönan och ägget här, om det är så att en del svenska män trivs med rollen som lite mjukare man? Så testar kvinnan honom för att se vart gränsen går, men gränsen kommer aldrig. Så blir det pannkaka.
Jag har personligen inget problem med asiatiska kvinnor, de verkar gulliga och trevliga, jag tycker bara det är en lite trist inställning som man att man "tar den lätta vägen". Är majoritet av svenska kvinnor verkligen så rabiata?

Problemet med dejting är väl att man då mest visar sina bästa sidor. Det tar ju ett tag att faktiskt lära känna en människa. Men visst, det finns ju vissa indikationer som kan komma fram snabbare än andra.

Att maskulina män med den traditionella ådran saknas tycker jag inte är så konstigt. Det är ju inte direkt att de maskulina männen, förebilden för denne, har hyllats, snarare tvärtom. Det har klankats ner ganska mycket på den och att man vill ha en mjukare sida. Så en stor del män har tagit in detta budskap för att de vill ju göra kvinnor lyckliga. Sen visade det sig att kvinnorna kanske inte blev så lyckliga med den mesiga mannen...

EDIT: I övrigt vet jag inte ifall man "tar den lätta vägen" om man söker sig till en traditionell kvinna. Om man inte hittar någon på hemmaplan, så.. tja, vad göra annat än att söka sig utomlands? Två av mina kollegor på jobbet gjorde just så. En tog en rysk kvinna och den andre en thailändsk kvinna. Han med ryssen sa att det var en enorm skillnad på hur han blev behandlad i hemmet av henne, jämfört mot just svenska kvinnor då.
Senast redigerad av morrhugg 2019-01-04 kl. 15:51.
Citera
2019-01-04, 15:55
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Alltså jag upplever ju att maskulina män med en traditionell ådra är en bristvara. Jag undrar vad som är hönan och ägget här, om det är så att en del svenska män trivs med rollen som lite mjukare man?

Det är en mindtwist som du kan gå tillbaka i generationerna hur långt som helst likt en sån där rysk matrioshka docka som aldrig når sin kärna. Men jag har alltid tyckt att svenska män åtminstone har något ansvar i frågan, och mest troligt huvudansvaret. Svenska män byggde folkhemmet och skapade även grunden för jantelagen (som har sin egen rot i lite gammal hederlig lutheransk moralisk ångest och avundsjuka) och svenska mannen blev därefter lite av en en trygghetsnarkoman, för säker i sitt skal, för trygg i att staten får ta över faderns individuella ansvar.

Konflikträddslan som kommer med sådan kultur är bra för att skapa ett samhälle där harmoni får råda och folk inte ständigt går runt och skapar oro och bråk. Men i tider då det krävs att män höjer rösten, och tar upp fighten, så är det inte längre så jävla fördelakigt längre att svenska män håller sig tyst i bakgrunden.

Allt ovan hade inte gjort någon skillnad hur än kvinnor röstade under 20- till 60-talet , och vidare så var 68-vänstern inte precis kvinnostyrd såsom dagens vänster är.

Så hur djupt går den där matrioshka dockan? Vem började det? Antagligen svenska män för otaliga generationer sedan. Svenska kvinnor gav kanske bara dödsstötten åt en döende hund. Vi får se hur det ser ut om 30 år...
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-04 kl. 15:59.
Citera
2019-01-04, 16:05
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Hmm, jag talar ju flera latinska språk så det har alltid varit något jag har på bakhuvudet, samt att jag gillar hur passionerade, feminina och familjeorienterade de är i Sydeuropa.

Förstår inte riktigt grejen ifall inte kommunikationen inte riktigt fungerar.

Men jag tror inte att vi borde ge upp svenska tjejer helt, tror att vi kan få en ny våg av nya värderingar i takt med att folk blir mer skeptiska mot verkligheten omkring dem. Pocket-enklaver av väldigt svensk kultur kommer antagligen isolera sig allt mer i framtiden kångt från städerna, de kommer antagligen vara mycket mer traditionella och måna om sin kultur än dagens svenskar.

Undrar i vilken ålder det är som ni bestämmer er att skaffa thailändskor? Alltså, vilken ålder kommer det först i erat huvud att det är vad ni vill ha i erat liv? Finns det något som triggar igång iden, resor till Thailand? Anekdoter från riktiga livet?

Jag var i Thailand nyligen och träffade henne där. Hon blir nog min fru och svensk medborgare framöver.
Jag är inte så positiv till hela immigrationsfrågan pga alla kaosblattar och islamistskit.
Min kvinna kommer dock kunna börja jobba rätt snart och bidra med skatt etc eftersom hon är väldigt driven. Dock är det inom skönhet så några stora slantar blir det nog inte, men hon kommer bära upp sin ekonomiska vikt i samhället och vara en glad och lycklig kvinna för mig.
Citera
2019-01-04, 16:11
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag var i Thailand nyligen och träffade henne där. Hon blir nog min fru och svensk medborgare framöver.
Jag är inte så positiv till hela immigrationsfrågan pga alla kaosblattar och islamistskit.
Min kvinna kommer dock kunna börja jobba rätt snart och bidra med skatt etc eftersom hon är väldigt driven. Dock är det inom skönhet så några stora slantar blir det nog inte, men hon kommer bära upp sin ekonomiska vikt i samhället och vara en glad och lycklig kvinna för mig.

Du behöver inte ursäkta den biten, jag har inte bidragit med en krona till "Projekt Sverigestan" senaste 6 åren eller så.

Låt din fru för all del ta det lugnt, och fokusera på att laga god mat åt dig.

Men jag tror att er relation är ganska naturlig då ni båda har rötter från Östasien, jag ville veta när exakt som alla besvikna svenska män bestämmer sig att ta hem någon från så främmande kultur.

Inte att jag tycker att Östasiatisk kultur är underlägsen svenska kulturen, bara väldigt annorlunda.
Citera
2019-01-04, 16:19
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Problemet med dejting är väl att man då mest visar sina bästa sidor. Det tar ju ett tag att faktiskt lära känna en människa. Men visst, det finns ju vissa indikationer som kan komma fram snabbare än andra.

Att maskulina män med den traditionella ådran saknas tycker jag inte är så konstigt. Det är ju inte direkt att de maskulina männen, förebilden för denne, har hyllats, snarare tvärtom. Det har klankats ner ganska mycket på den och att man vill ha en mjukare sida. Så en stor del män har tagit in detta budskap för att de vill ju göra kvinnor lyckliga. Sen visade det sig att kvinnorna kanske inte blev så lyckliga med den mesiga mannen...

EDIT: I övrigt vet jag inte ifall man "tar den lätta vägen" om man söker sig till en traditionell kvinna. Om man inte hittar någon på hemmaplan, så.. tja, vad göra annat än att söka sig utomlands? Två av mina kollegor på jobbet gjorde just så. En tog en rysk kvinna och den andre en thailändsk kvinna. Han med ryssen sa att det var en enorm skillnad på hur han blev behandlad i hemmet av henne, jämfört mot just svenska kvinnor då.

Har du någonlags åldersgräns för när du ska ge upp att hitta någon på hemmaplan eller går du efter känsla?

Jag är bara lite nyfiken i vilken ålder som svenska män börjar tänka i termer om att ge upp och få barn med utländska kvinnor.
Citera
2019-01-04, 16:23
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Har du någonlags åldersgräns för när du ska ge upp att hitta någon på hemmaplan eller går du efter känsla?

Jag är bara lite nyfiken i vilken ålder som svenska män börjar tänka i termer om att ge upp och få barn med utländska kvinnor.

Jag kan ju bara gå efter mina egna erfarenheter och vad jag sett runtomkring mig. Det verkar som att många män "lever loppan" med engångsligg osv, men när de blir 30-35 så verkar de inse att detta beteende är rätt tomt och att man vill ha en god kvinna att dela sitt liv med. Tror att många män letar efter ljus och lykta efter just traditionella kvinnor, först på hemmaplan.. och sedan tvingas de gå utomlands, ofta till mer religiösa länder än Sverige.
Citera
2019-01-04, 16:29
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Du behöver inte ursäkta den biten, jag har inte bidragit med en krona till "Projekt Sverigestan" senaste 6 åren eller så.

Låt din fru för all del ta det lugnt, och fokusera på att laga god mat åt dig.

Men jag tror att er relation är ganska naturlig då ni båda har rötter från Östasien, jag ville veta när exakt som alla besvikna svenska män bestämmer sig att ta hem någon från så främmande kultur.

Inte att jag tycker att Östasiatisk kultur är underlägsen svenska kulturen, bara väldigt annorlunda.

Svårt att peka ut en speciell demografi..

Det är antagligen allt från knäppa misfits till drivna och framgångsrika personer.

Den gemensamma nämnaren tror jag är vad jag skrev tidigare.

Gemensam nämnare för svenska män: Thailändska kvinnor är enkla och älskar att uttrycka sin feminitet och att få sin man att må bra.

Gemensam nämnare för thailändska kvinnor: De älskar män med mycket pengar och som har fingerfärdighet med pengar.
Oftast är männen också mycket bra snubbar som lika gärna kan få någon annan svensk kvinna.
Även om de vill ha stor ekonomisk trygghet så måste de vara attraherade som alla andra kvinnor.
Citera
2019-01-04, 16:29
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Jag kan ju bara gå efter mina egna erfarenheter och vad jag sett runtomkring mig. Det verkar som att många män "lever loppan" med engångsligg osv, men när de blir 30-35 så verkar de inse att detta beteende är rätt tomt och att man vill ha en god kvinna att dela sitt liv med. Tror att många män letar efter ljus och lykta efter just traditionella kvinnor, först på hemmaplan.. och sedan tvingas de gå utomlands, ofta till mer religiösa länder än Sverige.

Jag har inte märkt av det bland några av vänner på 30-35, förutom en som var väldigt asocial (men tjänar stora pengar) från KTH som nu är ihop med en ryska. Tror det är upp mot närmare 40 som män börjar bli lite desperata, men det finns någonting lite off i dagens generation. Grabbigheten har skjutits upp något för varje milenials-generationer (fdda i mitten av 80-talet och framåt), de fyller ju på tomheten med spel och skit.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-04 kl. 16:31.
Citera
2019-01-04, 16:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vad anser du om detta? Är det något av det nånting du själv hade kunnat tänka dig att genomföra? Känner du någon som har opererat sig?

Jag tycker det är helt åt helvete om jag ska vara helt ärlig och får uttrycka mig klart och tydligt. Det ÄR åt helvete.

Unga friska människor som injicerar och opererar in främmande föremål i kroppen. Ur medicinsk synvinkel är det sjukligt på så många olika sätt och vis.

Hade jag fått bestämma hade det varit en åldersgräns för allt sådant på 28 år. Nu pratar jag om rena skönhetsingrepp, inte rent medicinska åtgärder som kanske krävs efter en olycka eller liknande.

Många unga tjejer/kvinnor börjar dessutom få problem med sina implantat nu. Och här snackar vi inga små olägenheter utan autoimmuna! sjukdomar, bröstcancer osv.

Skönhetsindustrin har manipulerat människor i årtionden nu, tjänar tusentals miljarder, har en hel armé med psykologer, beteendevetare osv. Unga människor klarar helt enkelt inte att stå emot, hur skulle de när de blir marinerade i detta från dag ett. Det är cyniskt som så mycket annat.

Jag gör mitt bästa för att påverka, jag kommenterar alltid om detta när jag ser någon video på Youtube osv. Kvinnor som genomskådade detta för längesen måste helt enkelt bara försöka vara så bra förebilder som möjligt.

Jag ser kvinnor med "porrläppar" på stan för jämnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in