2019-01-03, 11:29
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
De flesta svenska män med en svensk kvinna vet ju inget bättre. Dessa män tror att det är så en relation mellan en man och en kvinna ska vara.

Ja, männen vill visa sig att de tro på jämlikhet mellan könen. Visa acceptera det, visa protestera efter några år, för de blir trötta på det (bland annat jag).
Men samhället i dag är uppbyggd att kvinnor o män ska vara jämnlika. Vilket jag tro också på, man ska hjälpa till med vardagliga sysslor, hjälpa varandra med klara sig över dagen. Men när det kvinnorna dra över på sitt håll i tron det kan fortgå, så är det något fel.
Citera
2019-01-03, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja, männen vill visa sig att de tro på jämlikhet mellan könen. Visa acceptera det, visa protestera efter några år, för de blir trötta på det (bland annat jag).
Men samhället i dag är uppbyggd att kvinnor o män ska vara jämnlika. Vilket jag tro också på, man ska hjälpa till med vardagliga sysslor, hjälpa varandra med klara sig över dagen. Men när det kvinnorna dra över på sitt håll i tron det kan fortgå, så är det något fel.
Det är ju en närmast evolutionär chivaleresk egenskap hos männen feminismen utnyttjar; mannens vilja att behaga och göra sin kvinna nöjd. Tyvärr faller det när kvinnan inte vill behaga mannen i gengäld.
Citera
2019-01-03, 11:33
Avslutad
Citat:
Asiatiska kvinnor är globalt sett attraktivast i världen som livspartner för en heterosexuell man. Så jag verkar ju inte helt ensam om mina åsikter ......
Och svenska kvinnor tillhör de mest eftertraktade, för den som inte behöver ta sig ända till Asien
Citera
2019-01-03, 11:37
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det är ju en närmast evolutionär chivaleresk egenskap hos männen feminismen utnyttjar; mannens vilja att behaga och göra sin kvinna nöjd. Tyvärr faller det när kvinnan inte vill behaga mannen i gengäld.

Japp typ så är det! Det är alltid på deras villkor som gäller. Annars lär man få höra det.....

Som någon någon nämnde, gör de sin fru på gott humör, så får man sex.
Annars så får man leta efter det på månen....
- får jag inte som jag vill, så blir det ingen sex för dig!
Citera
2019-01-03, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och svenska kvinnor tillhör de mest eftertraktade, för den som inte behöver ta sig ända till Asien
Nej det är inte sant. Asiatiska kvinnor är mest populära i världen. Du pratar om 60-talet, innan radikalfeminismen härjat i 5 decennier.
Citera
2019-01-03, 11:44
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Nej det är inte sant. Asiatiska kvinnor är mest populära i världen. Du pratar om 60-talet, innan radikalfeminismen härjat i 5 decennier.

Tro jag också de är, och det vet kvinnorna om. Är själv gift med från Indonesien!
De är nog de bästa kvinnorna i världen i mitt tycke! Aldrig gnäll, alltid positiv till göra saker, ekonomiska, humor, alltid lika glad när man kommer hem framför allt kan de göra mat

Klart de finns svenska kvinnor sm har de egenskaparna, men det brister alltid på en kraftigt.
Citera
2019-01-03, 11:48
Medlem
Citat:
Tro jag också de är, och det vet kvinnorna om. Är själv gift med från Indonesien!
De är nog de bästa kvinnorna i världen i mitt tycke! Aldrig gnäll, alltid positiv till göra saker, ekonomiska, humor, alltid lika glad när man kommer hem framför allt kan de göra mat

Klart de finns svenska kvinnor sm har de egenskaparna, men det brister alltid på en kraftigt.
Framförallt är dessa kvinnor familjeorienterade och positivt inställda mot män. Dessutom vackra och feminina. Min fru är ett energiknippem med en otroligt levnadsglad inställning, något av ett praktiskt geni.
Dessa kvinnor är helt enkelt inte uppfostrade in i feministisk paranoia, de springer inte runt och försöker hitta fel på mannen hela tiden.

Det har gjorts undersökningar som påvisar att asiatiska kvinnor är den populäraste kvinnan för utomasiatiska män.
Citera
2019-01-03, 12:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Börjar bli lite rädd va? Att en svensk kvinna beskyller svenska män för egoism är skrattretande. Tyvärr har ju feminismen och vänstern lyckats med att söndr och desorientera landet. Det är inte på en nivå längre att det går att vända det sjunkande skeppet genom debatt. Jag skyller inte på alla andra, jag skuldlägger feministerna och den medlöpande svenska kvinnan. Det är inte alla andra utan en specifik grupp, som tillsammans med diverse vänstermän helt och hållet bär skulden för den destruktiva samhällsutvecklingen.

Om jag säger såhär då, eftersom du är en vän av att det privata är politik, vilka krav som en man ställer på en kvinna kan du vara villig att leva upp till, som den kravmaskin du själv är?

Nej jag är inte rädd. Jag har tilltro.
Fast "den medlöpande svenska kvinnan" är ju då i princip alla kvinnor som du ser det, eftersom man är medlöpare om man inte offentligt tagit avstånd. Offentligt hur? Genom en debattartikel i Aftonbladet? Eller hur tänker du kring det?

Vilka krav är det jag ställer? Ser inte mig själv som en kravmaskin.
Och vilka krav är det du tänker på som en man ställer på kvinnan? Behöver lite info innan jag svarar. Är det inga orimliga krav är jag rätt säker på att jag inte ser det som några konstigheter.
Citera
2019-01-03, 12:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Vad i dina relationer med kvinnor har varit att de drog över på andra hållet? Vore intressant att höra.
Citera
2019-01-03, 12:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Klart det finns svenska lyckliga par, men många av dessa män vågar ej säga emot, utan de följer allt vad frun säger, för friden skull. Där en av mina gamla bästa polare, som där frun bestämmer vilka han ska umgås med eller inte. För övrigt verka de vara lyckliga, men vet han lider i det tysta.

Det kommer säkert vet flera stycken i min omgivning som har eller haft tankar skaffa utländsk efter träffat min fru (hon är verkligen speciell). En har varit gift 2 gånger och skilt sig..

Ja det stämmer nog bra, min dotter som är över de 20, hon är feminist. Pratar vi om det, så blir vi ovänner. Så vi har kommit överens om ej snacka om sådana saker. Men jag har själv uppfostrat henne med vi jämlika (män o kvinnor). Vilket märks nu ha ha ha ha

Jämställdhet är det inget fel på. Ett äktenskap ska inte vara att tvinga in personer i olika roller om de inte själva vill. Jag personligen är traditionell och hade föredragit traditionella roller i ett äktenskap, men jag kan ju inte pådyvla alla andra detta bara för att jag personligen tycker så.
Citera
2019-01-03, 12:24
Medlem
En sak ni glömmer är att ni alla föds in i den här kulturen. Den nuvarande svenska kulturen är egentligen inte katastrofal, det är kombinationen med globalism som gör den sårbar. Så det är varken nuvarande svenska kvinnor eller mäns fel. Problemet började innan er.

Sen är det fel att bara kasta skit på kvinnorna. Precis som ni vill ha "riktiga kvinnor" så vill dom ha "riktiga män". Börja från er själva. Behandlar ni henne som hon vill bli behandlad så kommer hon städa huset, ta hand om barnen och aldrig gnälla
Citera
2019-01-03, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej jag är inte rädd. Jag har tilltro.
Fast "den medlöpande svenska kvinnan" är ju då i princip alla kvinnor som du ser det, eftersom man är medlöpare om man inte offentligt tagit avstånd. Offentligt hur? Genom en debattartikel i Aftonbladet? Eller hur tänker du kring det?

Vilka krav är det jag ställer? Ser inte mig själv som en kravmaskin.
Och vilka krav är det du tänker på som en man ställer på kvinnan? Behöver lite info innan jag svarar. Är det inga orimliga krav är jag rätt säker på att jag inte ser det som några konstigheter.
Alla kvinnor som babblar om mannens sexuella objektifiering av kvinnan, som babblar om systerskap, tiger på arbetsplatser och skolor där kvinnor och tjejer favoriseras framför män, som nyttjar den kvinnliga offerrollen ena stunden för att i nästa stund skrika i primal om sin självständighet, alla kvinnor sm inte respekterar mäns och kvinnors biologiska olikheter etc etc etc ........

Nej kravmaskiner upplever sig sällan som krävande.

Svenska kvinnor idag ställer krav på att mannen ska vara Man, svenska kvinnor idag vill inte leva upp till att vara Kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in