Citat:
Ursprungligen postat av
Mes
Du vet kejsaren att jag hyser största tillit och följer vad du skriver med intresse och nära nog alltid beundran för din goda insikt.
Här kan jag dock inte hålla med dig även om jag förstår att det blivit lite av pajkastning mellan dig och lillskrot.
Av 5 av de förhållanden som jag sett som mest kärleksfulla och verkligen väl fungerande på samtliga plan i hela mitt liv så är 2 av de 5 just Svensk man och thailändsk kvinna.
Jag har varit minst lika fördomsfull som du, det visade sig att jag har haft fel och dömt ut de par som nu är de som hållit längst av alla jag känner till.
Jag tror på vad du säger, jag har själv bara anekdotisk bevisföring angående bristen på kemi mellan thaikvinnor och svenska män.
Det är dock lillskrots egen teori att en mans attraktionsvärde bedöms efter storlken på hans plånbok, det är ju inte jag som formulerat hans egen åsikt i frågan. Egentligen är inkomster bara en variabel av många, och antagligen inte den viktigaste.
Sedan är thaikvinnor just de som antagligen mest i Världen har så pragmatisk syn på män, att sedan äktenskapet håller är en annan fråga.
Det här ser jag som en stor strid om idealen som ska forma framtidens unga män, lillskrot försöker förföra dessa med "den svaga mannens alternativ": vem som helst, till och med snubben som jobbar i Mcdonalds, kan ju importera en thaifru.
Men jag tror inte att "svaga män" nödvändigtvis är en konstant, utan beroende på ålder så kan de utveckla sig själva att bli mycket starkare, men det krävs då rätt livsfilosofi. Ta en sådan som Jordan Peterson som istället säger åt västerländska män att bli farligare, våga strida om deras åsikter, vässa tänderna, bli mer varglika istället för tama hundar (det som kvinnor verkligen tycker är attraktivt).
Ifall den enorma andelen unga vilsna män bara faller emot gravitationen och tittar på porr hela dagarna, köper sexdockor eller importerar thaifruar så går sverige väldigt snabbt under.
Vill man ha lite mer utmaning och har svårt att finna något på hemmaplan kanske man ska försöka med något så svårt som att åtminstone finna en kvinna från närstående mer traditionalistiska länder, möjligen polen, Ungern eller liknande. Barnen kan ju åtminstone bli i princip svenskar i dessa fall.
Att ha en moder till ens barn från vilt främmande kultur och som bara valde dig pga storleken på din plånbok är i alla fall aldrig bra alternativ att ge till unga män. Det är i princip lika "utmanande" som att gå och köpa en sexdocka.
Manlighet är något som stärks genom utmaningar, att gå "the path of least resistance" är den svaga mannens väg genom livet.
Vi bekämpar sedan inte feminismen genom att gråta ut över att kvinnor gillar manliga dominanta män, vi bekämpar feminismen GENOM ATT BLI MANLIGA DOMINANTA MÄN. Lyssna inte på vad feminismen vill att män ska vara, skratta åt deras brist på självkännedom och utveckla förmågan att sluta vara ödmjuk, nice guy, konflikträdd, etc., sprid sedan vidare vad ni lärt er till nästa generation unga svenska män. Inspirera dem. Vägled dem att bli än bättre än oss.
Glöm plånboken, manlig dominans och pondus är det som mest attraherar kvinnor.