2015-07-12, 22:02
Medlem
Mooons avatar
En man är i förhållande till kvinnan omvårdande, tillgiven, känslig och empatisk. En kvinna är i förhållande till mannen beskyddande, lojal, uppgiftslösare och tålmodig - funkar lika bra när det gäller individer.

Du är ett offer för föreställningar och stela normer som aldrig egentligen fungerat i verkligheten utan är helt fabricerat för att skapa osäkerhet och en känsla av ofullkomlighet hos människor.

Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
J.... En kvinna är i förhållande till mannen omvårdande, tillgiven, känslig och empatisk. En man är i förhållande till kvinnan beskyddande, lojal, uppgiftslösare och tålmodig.
Citera
2015-07-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Passivitet är också medgivande. Märk väl: de mest fertila kvinnorna vill ha mansförtryck och massinvandring. Hälften av alla unga kvinnor röstar vänster och marxism. Så sliter man en nation i stycken...

Och du vill då låta de som vill slita nationen i stycken vinna genom att para dig med andra nationaliteter...

Sluta vara mesiga och ta för er, stå på er rätt. Ljug inte, skryt inte men säg vilka ni är och vad ni har gjort, stå för era skapelser, inga kan trycka ner er då.
Citera
2015-07-12, 22:33
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Jag dömer falska, ljugande människor. Självklart. Det har jag alltid gjort. Dessutom dömer jag sådana som inte vill acceptera andras kunskaper när dessa går emot deras egen uppenbara kontrollvärld. Det är en annan sak om det är en intelligent filosof man diskuterar med på "samma nivå" och då har meningsskiljaktigheter. Eller ett varmt medmänskligt samtal.

Du får fortsätta jobba för att alla ska bli som du, gå runt och gnälla på vackra män och kvinnor, så du slipper framstå som du är. Lycka till.

Suck, jag har aldrig någonsin gnällt på vackra män och kvinnor. När har jag någonsin sagt det?

Det är ju roligt att du har så extremt höga tankar om dig själv. Det blir oerhört komiskt.
Citera
2015-07-12, 22:35
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Och du vill då låta de som vill slita nationen i stycken vinna genom att para dig med andra nationaliteter...

Sluta vara mesiga och ta för er, stå på er rätt. Ljug inte, skryt inte men säg vilka ni är och vad ni har gjort, stå för era skapelser, inga kan trycka ner er då.

Problemet är ju att just de här männen ofta inte har skapat så mycket själva. Däremot tar de gärna åt sig äran för vad andra män har gjort. Och den äran tar de åt sig enbart i egenskap av att de är just män.
Citera
2015-07-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
En man är i förhållande till kvinnan omvårdande, tillgiven, känslig och empatisk. En kvinna är i förhållande till mannen beskyddande, lojal, uppgiftslösare och tålmodig - funkar lika bra när det gäller individer.

Du är ett offer för föreställningar och stela normer som aldrig egentligen fungerat i verkligheten utan är helt fabricerat för att skapa osäkerhet och en känsla av ofullkomlighet hos människor.

Vi är alla likadana små myror i slavarnas lilla värld. Skönt att jag slipper umgås med sådana.
Citera
2015-07-12, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Suck, jag har aldrig någonsin gnällt på vackra män och kvinnor. När har jag någonsin sagt det?

Det är ju roligt att du har så extremt höga tankar om dig själv. Det blir oerhört komiskt.

Sluta göm dig bakom klyschor och kom ut i verkligheten så ska du se att det finns helt fria män och kvinnor som är precis som du inte vill ha dem och ändå mår bra. Att du vill gå emot "normer" beror ju bara på att du mår skit.
Citera
2015-07-12, 23:12
Medlem
SpoonyOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
OK, berätta mer. Är det sant att asiatiskorna fortsätter att ta betalt för "kärleken", även efter att dom gift sig med en svensk karl ? (enbart nyfiken)

Ej "importfru" =p

Har ingen erfarenhet av sånt.

Svenska kvinnor tar betalt från dag 1 och ger sig inte förrän de har ditt hus, din bil och dina barn. För att de "förtjänar det" då det är "hårt att vara mamma".
Citera
2015-07-12, 23:49
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Sluta göm dig bakom klyschor och kom ut i verkligheten så ska du se att det finns helt fria män och kvinnor som är precis som du inte vill ha dem och ändå mår bra. Att du vill gå emot "normer" beror ju bara på att du mår skit.

Jag har tidigare skrivit att det är helt ok om man lever efter könsnormerna om det känns naturligt för en. Däremot vill jag inte att folk ska känna sig intvingade i normerna, vilket det är många som gör.

Haha! Nä, det jag trivs med när det kommer till mig själv är att jag just känner mig trygg i den jag är. Så där har du väldigt fel.
Senast redigerad av skotittare 2015-07-12 kl. 23:51.
Citera
2015-07-12, 23:50
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpoonyOne
Ej "importfru" =p

Har ingen erfarenhet av sånt.

Svenska kvinnor tar betalt från dag 1 och ger sig inte förrän de har ditt hus, din bil och dina barn. För att de "förtjänar det" då det är "hårt att vara mamma".

Har inte den erfarenheten alls. Jag träffar dock bara tjejer som tjänar sina egna pengar så de behöver knappast mina.
Citera
2015-07-13, 00:03
Medlem
Citat:
Jag har tidigare skrivit att det är helt ok om man lever efter könsnormerna om det känns naturligt för en. Däremot vill jag inte att folk ska känna sig intvingade i normerna, vilket det är många som gör.

Haha! Nä, det jag trivs med när det kommer till mig själv är att jag just känner mig trygg i den jag är. Så där har du väldigt fel.

Du är ju helt väck. Men du lurade mig duktigt där ett tag när jag ödslade tid på dig i vår diskussion.
Citera
2015-07-13, 00:55
Medlem
SpoonyOnes avatar
Citat:
Har inte den erfarenheten alls. Jag träffar dock bara tjejer som tjänar sina egna pengar så de behöver knappast mina.

W00t!? Lucky you!
Citera
2015-07-13, 11:21
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Problemet är ju att just de här männen ofta inte har skapat så mycket själva. Däremot tar de gärna åt sig äran för vad andra män har gjort. Och den äran tar de åt sig enbart i egenskap av att de är just män.

Hur vet du det?
Bara för att du är en fjant. Lever, pratar och har åsikter som en kvinna, betyder inte att män är lika inproduktiva som dig.
Jämför inte dig med flertalet av män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in