Citat:
Ursprungligen postat av
lillskrot
Den siffran är höst ovetenskaplig. Man pratar i forskningen om upp till en miljon kvinnor, av 35 miljoner. Det är en majoritet eller?
Du har givetvis inte 100% koll på det där med statistik, eller hur? Du fattar väl själv att det varasig är 5-åringar eller 60-åringar som prostituerar sig, utan kvinnor runt 18-29, och befolkningspyramiden ser ut så här:
https://www.indexmundi.com/thailand/age_structure.html
Alltså finns runt 5 miljoner kvinnor mellan 18-30 och kanske 1 miljon av dem som prostituerar sig. Man kan anta att 20% av 30- till 70-åringar är fd prostituerade.
Man får hoppas att färre prostituerar sig bland 0-15 åringar, eller var säger du?
JAg är ju frihetsfundamentalist och tycker att folk ska vara fria att göra egna val i livet, men jag hoppas att framtidens thailändska kvinnor gör bättre val, kanske har råd att göra bättre val.
Citat:
Nu ska jag bli sådär postmodäääärn som du är, hur kan man vara helt säker på något. Lämna min fru nu, annars hittar jag dig och ger dig en välförtjänt smäll.
Jag debatterar på ett öppet debattforum i en samhällelig fråga. Du är kanske inte heller medveten om att Ytådens tema är Dags att överge svenska kvinnor utan du tror att temat är Bilmeck från Falun med författarambitioner leker dr Freud?
Du gillar att rapa ut begrepp som du inte förstår dig på, eller hur? Postmodern, Freud och Nietzsche. Bara en av de har haft influens i mitt sätt att se Världen, och de två övriga är jag extremt kritisk emot.
Vad sägs om att förhålla dig till saker du förstår dig på nästa gång?
Jag funderar på vad det kan vara för något. Typ hur många baht olika saker kostar, vore intressant att höra.