Citat:
Ursprungligen postat av
Cornerofhope
Vad menar du? Mördades M som hämnd för något som hans pappa gjort? Och polis och vi i tråden vill inte se detta eftersom gärningsmannen och/eller offret är utländska? Jag hade köpt det om du hade kunnat lägga fram något som talar för att det är så. Vad det gäller kniven talar allt för att gärningsmannen hade med den och använde den efter föregående fysiskt våld. Vet inte om någon sagt emot det egentligen. Jag tror att de flesta i tråden köper polisens beskrivning av hur det gått till.
Vet inte om du är ett troll eller bara någon som rider på etablissemanget? Jag svarar dej en sista gång!
Jag vet inte varför M mördades och har skrivit flera ggr om vad jag tror men kan du inte förstå vad du läser kan du hitta på vad som helst för att vinna poäng i tråden. Pappan eller ngt som M gjort eller en kombination, tror jag på.
Wikipedia: "Alternativa teorier om att gärningen varit planerad, i huvudsak riktad mot den 8-årige pojken, har framförts av Leif GW Persson, Hasse Aro samt f.d. kommissarie Per-Åke Åkesson, och att gärningen därmed inte nödvändigtvis behöver ha varit utförd av en psykiskt störd gärningsman".
Som du borde märkt finns det en fil för invandrare och en annan för svenskar. VG läs FB, media eller sök bostad! Det är troligt att detta hänt under utredningen i Link eller vill du lägga fram något annat som inte är från den tragiskt misslyckade polisen, fint så. Att hitta ett sjukt offer som dödar ett annat offer passar bra till polisen så att folk är nöjda och upptagna med att tycka synd om andra eller bli vansinnigt hatande.
AB om kniven: "Det finns idag flera teorier om vad som hände och vilka motiven var bakom dåden. Kommissarie Per-Åke Åkesson, tidigare expertutredare i fallet, säger att morden sannolikt var oplanerade. Motivet var åttaårige Mohammed, men syftet endast att skrämma honom.
- Något gick väldigt snett och jag tror att det beror på att Mohammed blev rädd och drog kniv. Det blev handgemäng och slagsmål om kniven. Den äldre killen lyckades ta kniven från pojken, men skar sig då i handen vilket också förklarar att även mördarens blod fanns på knivbladet, säger Åkesson till Aftonbladet".
Du skriver: "Vet inte om någon sagt emot det egentligen. Jag tror att de flesta i tråden köper polisens beskrivning av hur det gått till".
Polisens expert köper inte polisens beskrivning och att flera numera i tråden gör det säger ingenting då den inte presterat under 15 år och den som haft insikt lämnat för länge sedan. VG läs tråden! Bara inom politik, media och förvaltning är det ok att famla så länge och fortfarande sitta kvar eller bara prata på om det som om uthållighet är ett tecken på smarthet och inte tröghet. Inom affärslivet, privata livet, fotboll, musik mm åker du ut direkt. Sånt gillar jag och PUNKT