2019-01-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Om nu JF vet vem det är men inte vill att han ska avslöjas så undrar jag varför h*n är här och skriver små ledtrådar som inte kan kontrolleras?

I min värld handlar det om ett troll. Ett forumtroll som utnyttjar det faktum att det har gått många år och att det finns så många här som törstar efter information och vill att det här ska klaras upp. Det finns inget mer att vrida och vända på och då kommer det in en i tråden som vet allt. Var det inte en här tidigare som erkände gärningen också? Kanske till och med är det samma stolle som härjar runt med olika nicks.

Det enda intressanta som återstår är ett avgörande tips till polisen och ev. släktforskningen som mer får ses som ett långskott.
Jag delar din uppfattning. Det finns flera viktiga diskrepanser i JF:s uppförande/uppgifter som fått mig att dra den slutsatsen. Kanske inte uppgifterna i sig men en samlad bild så att säga. Men samtidigt är jag öppen att köpa att det kan finnas naturliga förklaringar till detta.
Senast redigerad av Cornerofhope 2019-01-03 kl. 11:23.
Citera
2019-01-03, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Vad menar du? Mördades M som hämnd för något som hans pappa gjort? Och polis och vi i tråden vill inte se detta eftersom gärningsmannen och/eller offret är utländska? Jag hade köpt det om du hade kunnat lägga fram något som talar för att det är så. Vad det gäller kniven talar allt för att gärningsmannen hade med den och använde den efter föregående fysiskt våld. Vet inte om någon sagt emot det egentligen. Jag tror att de flesta i tråden köper polisens beskrivning av hur det gått till.

Vet inte om du är ett troll eller bara någon som rider på etablissemanget? Jag svarar dej en sista gång!

Jag vet inte varför M mördades och har skrivit flera ggr om vad jag tror men kan du inte förstå vad du läser kan du hitta på vad som helst för att vinna poäng i tråden. Pappan eller ngt som M gjort eller en kombination, tror jag på.

Wikipedia: "Alternativa teorier om att gärningen varit planerad, i huvudsak riktad mot den 8-årige pojken, har framförts av Leif GW Persson, Hasse Aro samt f.d. kommissarie Per-Åke Åkesson, och att gärningen därmed inte nödvändigtvis behöver ha varit utförd av en psykiskt störd gärningsman".

Som du borde märkt finns det en fil för invandrare och en annan för svenskar. VG läs FB, media eller sök bostad! Det är troligt att detta hänt under utredningen i Link eller vill du lägga fram något annat som inte är från den tragiskt misslyckade polisen, fint så. Att hitta ett sjukt offer som dödar ett annat offer passar bra till polisen så att folk är nöjda och upptagna med att tycka synd om andra eller bli vansinnigt hatande.

AB om kniven: "Det finns idag flera teorier om vad som hände och vilka motiven var bakom dåden. Kommissarie Per-Åke Åkesson, tidigare expertutredare i fallet, säger att morden sannolikt var oplanerade. Motivet var åttaårige Mohammed, men syftet endast att skrämma honom.
- Något gick väldigt snett och jag tror att det beror på att Mohammed blev rädd och drog kniv. Det blev handgemäng och slagsmål om kniven. Den äldre killen lyckades ta kniven från pojken, men skar sig då i handen vilket också förklarar att även mördarens blod fanns på knivbladet, säger Åkesson till Aftonbladet".

Du skriver: "Vet inte om någon sagt emot det egentligen. Jag tror att de flesta i tråden köper polisens beskrivning av hur det gått till".

Polisens expert köper inte polisens beskrivning och att flera numera i tråden gör det säger ingenting då den inte presterat under 15 år och den som haft insikt lämnat för länge sedan. VG läs tråden! Bara inom politik, media och förvaltning är det ok att famla så länge och fortfarande sitta kvar eller bara prata på om det som om uthållighet är ett tecken på smarthet och inte tröghet. Inom affärslivet, privata livet, fotboll, musik mm åker du ut direkt. Sånt gillar jag och PUNKT
Senast redigerad av shivashambo 2019-01-03 kl. 15:59.
Citera
2019-01-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Vet inte om du är ett troll eller bara någon som rider på etablissemanget? Jag svarar dej en sista gång!

Jag vet inte varför M mördades och har skrivit flera ggr om vad jag tror men kan du inte förstå vad du läser kan du hitta på vad som helst för att vinna poäng i tråden. Pappan eller ngt som M gjort eller en kombination, tror jag på.

Wikipedia: "Alternativa teorier om att gärningen varit planerad, i huvudsak riktad mot den 8-årige pojken, har framförts av Leif GW Persson, Hasse Aro samt f.d. kommissarie Per-Åke Åkesson, och att gärningen därmed inte nödvändigtvis behöver ha varit utförd av en psykiskt störd gärningsman".

Som du borde märkt finns det en fil för invandrare och en annan för svenskar. VG läs FB, media eller sök bostad! Det är troligt att detta hänt under utredningen i Link eller vill du lägga fram något annat som inte är från den tragiskt misslyckade polisen, fint så. Att hitta ett sjukt offer som dödar ett annat offer passar bra till polisen så att folk är nöjda och upptagna med att tycka synd om andra eller bli vansinnigt hatande.

AB om kniven: "Det finns idag flera teorier om vad som hände och vilka motiven var bakom dåden. Kommissarie Per-Åke Åkesson, tidigare expertutredare i fallet, säger att morden sannolikt var oplanerade. Motivet var åttaårige Mohammed, men syftet endast att skrämma honom.
- Något gick väldigt snett och jag tror att det beror på att Mohammed blev rädd och drog kniv. Det blev handgemäng och slagsmål om kniven. Den äldre killen lyckades ta kniven från pojken, men skar sig då i handen vilket också förklarar att även mördarens blod fanns på knivbladet, säger Åkesson till Aftonbladet".

Du skriver: "Vet inte om någon sagt emot det egentligen. Jag tror att de flesta i tråden köper polisens beskrivning av hur det gått till".

Polisens expert köper inte polisens beskrivning och att flera numera i tråden gör det säger ingenting då den inte presterat under 15 år och den som haft insikt lämnat för länge sedan. VG läs tråden! Bara inom politik, media och förvaltning är det ok att famla så länge och fortfarande sitta kvar eller bara prata på om det som om uthållighet är ett tecken på smarthet och inte tröghet. Inom affärslivet, privata livet, fotboll, musik mm åker du ut direkt. Sånt gillar jag och PUNKT
Härligt att grabbarna grus är igång igen! Då startar vi hämnd-och-rasistspåret igen, det var ett tag sen sist. Och snart är det dags för torpeden från Baltikum ...
Citera
2019-01-03, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Jag drar ett sms till MB och frågar om han är topsad. Se om han vill svara.

Skriv PM med namn på MB.

Sen vill jag be om ursäkt för frånvaro en längre tid.

En kontakt som mejlade mig, pratade om att vi Skulle få ett möte med någon polis från sthlm. Men ej hört något nu på ca 6månader, så antar att det kan vara ett troll.

Återstår att se, ifall han läser detta. Och tar kontakt igen.
Citera
2019-01-03, 23:51
Medlem
Det borde finnas en handfull personer som vet eller har stark aning om vem gm är.

Mycket märkligt att inget anonymt tips kommit från dessa - särskilt med tanke på hur lätt det vore att kolla av en mgm genom dna.
Citera
2019-01-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Det borde finnas en handfull personer som vet eller har stark aning om vem gm är.

Mycket märkligt att inget anonymt tips kommit från dessa - särskilt med tanke på hur lätt det vore att kolla av en mgm genom dna.

Enligt min far, som sett misstänkta GM stämmer ju inte fantombilden helt heller.

Tror iallafall att det du säger är sant, tror till och med att någon här inne vet exakt vem GM är.
Citera
2019-01-04, 11:21
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Om kniven inhandlas i slutet av 80 talet borde mördaren varit ca 32 år, men enligt vittnen är han ju runt 20 år.

Ja äldre personer är ändå intressanta. Ca 30. Är nog betydligt enklare att gå under radarn om man är äldre än yngre. Polacken som greps var ju 35 ska man komma ihåg. Finns en hel del personer som är ca 30 som kan uppfattas som 20-25, speciellt med dom kläderna som GM bar. Har ju varit stort fokus på yngre personer via GW:s teori.
Citera
2019-01-04, 12:30
Medlem
Jag förstår inte riktigt varför polisens insats så ofta kapas eller i alla fall kritiseras. Visst, om man bara ser till dådet (ruskiga knivmord i morgonrusningen) kontra resultatet (ingen gripen efter 14 år) så förstår jag det. Men finns det egentligen belägg för att man gjort så mycket fel? I så fall vad? Jag tror snarare att tillfälligheter kombinerat med gärningsmannens person är det som spelar större roll. Topsning av 3000(?) personer imponerar visserligen inte men det får man snarare se som en viktig del i arbetet som möjligen spårat ur lite med tiden.

Nu kan det vara så att vi någon gång får en offentlig utredning och då kan konstatera motsatsen, att man faktiskt klantat sig. Men det vet vi ju inte, och om man missat en gubbe av något skäl så betyder inte det att allting är misskött. Det är ju små marginaler också. I ett annat scenario så hade han suttit efter 10 minuter.
Citera
2019-01-04, 12:47
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt varför polisens insats så ofta kapas eller i alla fall kritiseras. Visst, om man bara ser till dådet (ruskiga knivmord i morgonrusningen) kontra resultatet (ingen gripen efter 14 år) så förstår jag det. Men finns det egentligen belägg för att man gjort så mycket fel? I så fall vad? Jag tror snarare att tillfälligheter kombinerat med gärningsmannens person är det som spelar större roll. Topsning av 3000(?) personer imponerar visserligen inte men det får man snarare se som en viktig del i arbetet som möjligen spårat ur lite med tiden.

Nu kan det vara så att vi någon gång får en offentlig utredning och då kan konstatera motsatsen, att man faktiskt klantat sig. Men det vet vi ju inte, och om man missat en gubbe av något skäl så betyder inte det att allting är misskött. Det är ju små marginaler också. I ett annat scenario så hade han suttit efter 10 minuter.
Att polisinsatser kritiseras är förståeligt. Privatpersoner berörs, agerar deckare och besserwisser, vill ta saken i egna händer osv. Linköpingsfallet har nu snart karaktären av vandringssägen och en bidragande faktor är den nästan kompakta tystnaden från utredarens sida. Det verkar som om man håller på att tiga ihjäl morden i Linköping hösten 2004. Fel strategi, sa Bill, helt fel, sa Bull.
Citera
2019-01-04, 12:52
Medlem
Link04s avatar
Citat:

När tiden går och ingen grips så blir personer frustrerade och försöker hugga på polisen istället. Det är nog helt fel att göra. Dom har bäst information och ligger troligen mest rätt. Tror du har rätt i det du skriver.
Citera
2019-01-04, 14:22
Medlem
Citat:
När tiden går och ingen grips så blir personer frustrerade och försöker hugga på polisen istället. Det är nog helt fel att göra. Dom har bäst information och ligger troligen mest rätt. Tror du har rätt i det du skriver.
Det man kan spekulera i är hur mycket man gått utanför boxen i utredningsarbetet. Kan vara så att man från början förlitade sig på säkra, beprövade, traditionella metoder och tiden gick och man fortsatte och fortsatte. Plötsligt en dag känner man att för fan, nu har vi tröskat runt i samma spår hela tiden och när man då ändrar strategi är det försent. Spåren, som låg öppna i början, har snöat igen.
Citera
2019-01-04, 14:28
Medlem
Citat:
Ja äldre personer är ändå intressanta. Ca 30. Är nog betydligt enklare att gå under radarn om man är äldre än yngre. Polacken som greps var ju 35 ska man komma ihåg. Finns en hel del personer som är ca 30 som kan uppfattas som 20-25, speciellt med dom kläderna som GM bar. Har ju varit stort fokus på yngre personer via GW:s teori.
Att helt förlita sig på vittnens åldersangivelse är just en faktor, som kan ha gjort att man missat tänkbara GM. Att gå utanför boxen, koppla ihop statoilmössan och kniven med rätt pojkålder ger ju en äldre GM, än den polisen har sökt efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in