Citat:
Ursprungligen postat av
AsAc
Om nu JF vet vem det är men inte vill att han ska avslöjas så undrar jag varför h*n är här och skriver små ledtrådar som inte kan kontrolleras?
I min värld handlar det om ett troll. Ett forumtroll som utnyttjar det faktum att det har gått många år och att det finns så många här som törstar efter information och vill att det här ska klaras upp. Det finns inget mer att vrida och vända på och då kommer det in en i tråden som vet allt. Var det inte en här tidigare som erkände gärningen också? Kanske till och med är det samma stolle som härjar runt med olika nicks.
Det enda intressanta som återstår är ett avgörande tips till polisen och ev. släktforskningen som mer får ses som ett långskott.
Mycket bra skrivet, tack! JF är ett troll som söker uppmärksamhet och får det av snälla godtrogna trollmatare. Spåret är enligt mej uttömt.
Link04 skrev tidigare om vem som ägde kniven. "Vet att jag själv har tittat på det spåret, men tror inte på det längre. Polisen tror inte heller på det, även om Åkesson har tagit upp det i media. Troligen har attacken gått så snabbt så det inte har funnits möjlighet för något annat scenario än att GM har kniven redo när han attackerar M. M ligger på mage nedåt. Hugg överallt utan där ryggsäcken satt".
Tråkigt att läsa om hur fakta försvinner som säger att GM dödade M med sina egna händer INNAN kniven kom fram. Forumet spinner sedan vidare på trådsanningen i god PK anda istället för att gå vidare med att M, med stor sannolikhet, var målet för planerad attack där något gick fel så att döden inträffade.
Tråd och polis är så PK inriktade att inget annat har fått komma fram och spinnas vidare på under 15 år. Visst har det åkts till Libanon och delats ut svenska flaggor samt att andra villiga tjänster köpts in men om polisen redan bestämt sig var det till ingen nytta. Titta gärna på de 2 Netflix serierna om hur det kan gå till i USA inne i polisens hk vid dramatiska mordrättegångar när fakta mörkas så att polisen får rätt.
Min synpunkt är att det vilar en unken mörk, våt filt över fallet som troligtvis kommer att gå till historien som den tid då det svenska folket befann sig i en godhetsbubbla och törstade efter någon, något att tycka synd om under början av ett nytt gott sekel, antogs det och gör än i dag. Att inte kunna samsas om att bilda en regering säger allt.