2018-10-13, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Gärningsmannen är från Nordeuropa sug på den du 😄😄😄 inga klaner inblandade om det inte är kkk du tänker på? Men alla deras medlemmar bor ju i skitlandet USA.
Varning för kort inlägg!
Planterade DNA spår, möjligt? Det verkar så oproffsigt och ingen tagen.
Att leva med detta utan stöd i paradiset S tror jag inte går om du inte har vänner och en mission?
Vilket land kom pappan ifrån?
Senast redigerad av shivashambo 2018-10-13 kl. 08:44.
Citera
2018-10-13, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Snarare stora buskar längs med större delen av gatan år 2004. Faktiskt stor skillnad.

Jag tror på en person. Ja det är väl möjligt men kanske inte det mest sannolika. Konstig tid för sådana personer att syssla med sådan verksamhet.
Du har rätt i att det är viss skillnad. Min minnesbild, som kan vara fel, är att det fanns buskar på västra sidan av Åsgatan, men bara sträckan från där AL hittades och några tiotal meter. Alltså att det var öppet fält från husen på västra sidan mot platsen där M hittas.
Citera
2018-10-13, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Varning för kort inlägg!
Planterade DNA spår, möjligt? Det verkar så oproffsigt och ingen tagen.
Att leva med detta utan stöd i paradiset S tror jag inte går om du inte har vänner och en mission?
Vilket land kom pappan ifrån?
Högst otroligt. Det är som du skriver väldigt oproffsigt, men det är nog så det blir om en vid våld icke van person flippar ur och ger sig på någon. Att det är en mentalt sjuk person är en slutsats man kan dra av tillvägagångssättet. Högst rimligt att personen ifråga är känd av våra myndigheter, men inte på ett vis som gjort att man har kopplat ihop personen med ärendet.
Familjen har rötter i Libanon.
Citera
2018-10-13, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Högst otroligt. Det är som du skriver väldigt oproffsigt, men det är nog så det blir om en vid våld icke van person flippar ur och ger sig på någon. Att det är en mentalt sjuk person är en slutsats man kan dra av tillvägagångssättet. Högst rimligt att personen ifråga är känd av våra myndigheter, men inte på ett vis som gjort att man har kopplat ihop personen med ärendet.
Familjen har rötter i Libanon.
Varför tycker du han är mentalsjuk? Om han är ute på en mission att stjäla bil eller att hämnas en oförätt från pappan så är han klart taggad.
Vid bilstöld kanske detta var hans inträdesbiljett i gänget och vid hämndbehov fick han oväntat motstånd från båda och flippade ur. Men att sedan leva med själv om han inte är smart...nej och belöning finns om han pratat.

Hade grabben oxå en kniv eller blandar jag ihop något annat jag läst om?
Libanon, Beirut så jävla tragiskt för dom och där handlar det verkligen om att överleva för egen del och familjen. Att sedan komma till S och vara laglig i ett nästan vidöppet system för att luras och ha våra politiker som mall, ojojoj vilken utmaning.
Citera
2018-10-13, 10:06
Medlem
Med största sannolikhet mördarens kniv då det inte fanns fingeravtryck från Mohamed
Citera
2018-10-13, 10:10
Medlem
Familjen blev hotad både före o efter morden, senast för några år sen fick dom hotfulla telefonsamtal, kanske inte så konstigt m all skit som dom gjort.
Citera
2018-10-13, 10:49
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Du har rätt i att det är viss skillnad. Min minnesbild, som kan vara fel, är att det fanns buskar på västra sidan av Åsgatan, men bara sträckan från där AL hittades och några tiotal meter. Alltså att det var öppet fält från husen på västra sidan mot platsen där M hittas.

Platsen där M hittades var mest skymd.
Citera
2018-10-13, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Familjen blev hotad både före o efter morden, senast för några år sen fick dom hotfulla telefonsamtal, kanske inte så konstigt m all skit som dom gjort.

Du har sålt in till mitt detektiv fack att motivet är HÄMND för att ha blivit Lurad på Datajobb som kan jämställas med Liv&Död för vissa beroende. En väldigt stark känsla som ni i S slipper då svensken är mestadels ärlig. Här i Thailand lägger jag nu undan 5% av mitt casflow till en post jag kallar täckning av lurendrejerier. Då slipper jag bli arg och skydda sig går bara inte då lögnarens ansikte är lika vackert som den som talar sanning.

Dessutom kan det vara extra frustrerande att bli lurad av en invandrare men om släkten känner samma så förklarar det att GM kommit undan och inte blir såld när han pratat. HAT brott med nästan giltig orsak. Nu har vi HAT x 2

BILSPÅRET, nej, nej! Det förklarar inte ursinnet och inte blir du heller fångad av en 8åring för att du försöker öppna en bil som borde vara din i pojkens ögon. Aldrig! Om pojken skulle leka polis så skulle biltjuven springa och biltjuven är oskyldig för han tog ingen bil och pojken skulle till skolan!

Nu kommer nog någon att vilja strypa mej igen, haha.
BILSPÅRET är ett typiskt PK spår!
Alla invandrare är så gulliga, dom är så fina för så tycker alla mina vänner...nästan säger min PK syrra.
- Men varför låser du då dörren innan de kommer in i butiken, syrran? -Dom stjäl!
- Och varför går du av bussen när ett gäng kommer in? - De skriker så högt
- Och varför har du aldrig bjudit hem dom på åtminstone fika du som älskar dom så mycket? -Va?
Senast redigerad av shivashambo 2018-10-13 kl. 11:34.
Citera
2018-10-13, 12:28
Medlem
Hämnd på ett eller annat sätt är väl det mest logiska oavsett om det var riktat mot Mohammed själv eller hela familjen, tyvärr har ju inte polisen hittat något där, och familjen har väl sagt så lite som möjligt om sina egna skumraskaffärer.
Citera
2018-10-13, 16:12
Medlem
Citat:
Biltjuvsspåret är inte dåligt, dock rätt långsökt. Kass tid och plats för bilstölder. Det är jätteöppen geografi, tiden är den då det är ljust och då det rör sig maximalt med folk. Finns väldigt få bilar där också. Det tillsammans med att GM skulle spåra så totalt bara för att ett 'vittne' gick förbi. Nej, detta känns inte som någon höjdare. No offense, jag vet ju inte heller

Biltjuvspåret är långsökt kan man tycka. Men finns några fall där biltjuvar knivat ner folk. Är väldigt ovanligt och som sagt det krävs en rejält labil person, men det gäller ju för alla scenarion. Man undrar varför polisen tittade på det här. Om dom hade någon information som talade för det, var ju några fall relativt nära som jag skrev om.

Ni som har lokalkännedom, om man leker med tanken att det var biltjuvar. Stämmer väl att trappan som M kom upp från då ligger så han dyker upp oväntat för dom? Är ett vittne som sett personen gömma sig mellan två bilar.
Citera
2018-10-13, 16:28
Medlem
Om det är biltjuvar så är dom troligen från Baltikum. Där känns det inte som att polisen har kanon koll.

http://polistidningen.se/2011/04/lettisk-polis-i-kris-ett-nationellt-problem/
Citera
2018-10-13, 18:55
Medlem
Intressant uttalande från utredare. Vi har inget vittne som sett ansiktet på gärningsmannen, säger Benniet Henricsson. Från aftonbladet 07. Då är fantombilden ev framtagen med DNA. Kanske därför den inte fungerar.

Om DNA bilden i Göteborg nu nyligen.

Men om mördaren verkligen såg ut som på bilden är väldigt osäkert, poängterar kriminalkommissarie Peter Thylén, som jobbar på polisens grupp för kalla fall.

– Detta är första gången som vi använder den här tekniken i Sverige. Därför vet vi ju inte hur bra den här typen av bilder är, säger han.

– Det får inte uppfattas som ett foto, utan här är det fråga om sannolikheter.
Senast redigerad av Link04 2018-10-13 kl. 19:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in