2019-01-03, 19:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Kände Helena EF och BB d.y så hon skulle följa med i deras bil trots att hon inte direkt var behov av skjuts, utan bara ville hänga med dem?

Ja, Helena ska ha känt Er*k Fj*llman. Enligt uppgifter ska ett ganska tajt gäng hållit ihop vid den här tiden, såsom Helena och några tjejkompisar tillsammans med killar som L*rs G*ran Durfelt ("Larsa"), Er*k Fj*llman, Fr*drik Andersson, Fr*drik Karlsson, M*ttias Olsson och hans bror. Ibland ska även D*niel Lilliestierna och K*rl Larsson ha varit med. Gänget ska ofta ha träffats i "Larsas" lägenhet vid Trädgårdsskolan i centrala Mariestad.
Senast redigerad av Ugglan. 2019-01-03 kl. 19:59.
Citera
2019-01-03, 19:57
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag syftar på svaret på om han jobbade på sjukhuset den aktuella natten eller ej.

Ok, "någon som vet" syftade alltså inte på mig? Då fattar jag!
Citera
2019-01-03, 20:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, "någon som vet" syftade alltså inte på mig? Då fattar jag!

Nej, "någon som vet" har fått ett mail nu med frågan.
Citera
2019-01-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ja, Helena ska ha känt Er*k Fj*llman. Enligt uppgifter ska ett ganska tajt gäng hållit ihop vid den här tiden, såsom Helena och några tjejkompisar tillsammans med killar som L*rs G*ran Durfelt ("Larsa"), Er*k Fj*llman, Fr*drik Andersson, Fr*drik Karlsson, M*ttias Olsson och hans bror. Ibland ska även D*niel Lilliestierna och K*rl Larsson ha varit med. Gänget ska ofta ha träffats i "Larsas" lägenhet vid Trädgårdsskolan i centrala Mariestad.

Ok, Det var nytt för mej att EF och Helena kände varandra. Trodde han ansågs mer varit en ”kuf” i sammanhanget...Betyder det att han var en hon kunde ha valt att åka med i hans bil?
Citera
2019-01-03, 21:45
Medlem
Citat:
Delvis sant, men med PU avser jag inte "mannen med pilotglasögon", utan en i GW Perssons "gäng". Vi måste hålla isär "pilot" och GW:s "pojkar". Nu kan det ju vara så att PU inte är en av GW:s "pojkar", men ju fortare som detta kan bekräftas, desto bättre.

PU ingick inte i Helenas närmaste krets, att han skulle vara en av GW:s GM tror jag inte alls på.
Citera
2019-01-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tisslatorparn
PU ingick inte i Helenas närmaste krets, att han skulle vara en av GW:s GM tror jag inte alls på.

Stämmer det att Helena kände EF så pass att hon kunde ha valt att följa med i hans bil?
Citera
2019-01-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobsson
Vet inget om misstänkta. Fick skvaller först senare. Detta är skvaller. En nära KM tror han är pilot. Ska ha lämnats nya uppgifter efter radio serien. Själv tveksam då det finns mycket desinformation i tråden.
Precis som du skrivit senare så verkar BW mer än intressant. Pernilla valde bort honom. Alltså han är väldigt nära familjen. Samt hans agerande i rätten när dansken var åtalad.

Håller med, det är något skumt med BW och all tystnad kring honom. Om BW är en av GW:s gärningsmän så förklarar det familjens, Pernillas och polisens ointresse eftersom dom "vet" och redan från början, dvs dag 1 tycks ha "bestämt sig" för att det helt enkelt inte kan vara han.
Senast redigerad av Tisslatorparn 2019-01-03 kl. 22:07.
Citera
2019-01-03, 22:10
Medlem
Citat:
Håller med, det är något skumt med BW och all tystnad kring honom. Om BW är en av GW:s gärningsmän så förklarar det familjens, Pernillas och polisens ointresse eftersom dom "vet" och redan från början, dvs dag 1 tycks ha "bestämt sig" för att det helt enkelt inte kan vara han.

Hur tänker du kring att hans vittnesuppgifter i anslutning till stadt, har uteslutits genom åren, förutom den tidiga artikeln han medverkat i?
Citera
2019-01-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Man kan ju även tycka att PU som varit inne på förhör vid åtminstone två tillfällen angående H's försvinnande (innan trådskrivande) borde ha fått ihop ett någorlunda trovärdigt händelseförlopp som han kunde redovisat här. Det har väl inte riktigt varit fallet.

PU har väl ingen som helst anledning att stå till svars för något offentligt, här i tråden? Hur vet du att PU är "X" som enligt media har förhörts av polisen vid dessa 2-3 specifika tillfällen, känner du honom personligen eller?
Citera
2019-01-03, 22:22
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Så bra att det börjar sippra fram lite info om H's umgängeskrets. Har det framkommit något mer, t.ex huruvida några av dessa nämnda individer kan ha varit med på PW's inflyttningsfest, och någon av dem rent av med i taxin från T-Boda.
Citera
2019-01-03, 22:26
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
PU har väl ingen som helst anledning att stå till svars för något offentligt, här i tråden? Hur vet du att PU är "X" som enligt media har förhörts av polisen vid dessa 2-3 specifika tillfällen, känner du honom personligen eller?

Jag tror du skulle behöva läsa (om) tråden så faller nog bitarna på plats.
Citera
2019-01-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamiten90
Nu var jag förvisso väldigt liten, född 90, därav två år när Helena försvann.

Tips inlämnades till polis men dock fanns tydligen alibi. PU var mer eller mindre isolerad i sin lägenhet veckorna efter Helenas försvinnande.

Källa på detta påstående?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in