Citat:
Sluta gå som katten runt het gröt, skriv istället rakt ut vad det är du är ute efter.
Du är en av dem som vill ha O till ensam gärningsman och skyldig till allas död, varför inte skriva det rakt ut istället för att försöka linda in det i oändliga haranger, ditt budskap går fram ändå även om du försöker lägga dimridåer.
Du är en av dem som vill ha O till ensam gärningsman och skyldig till allas död, varför inte skriva det rakt ut istället för att försöka linda in det i oändliga haranger, ditt budskap går fram ändå även om du försöker lägga dimridåer.
Varför skulle jag vilja ha OH till ensam gärningsman till allas död? Jag har inget intresse av det alls. Jag vill veta hur morden gick till, vem som faktiskt mördade barnen och hur den andra/e medverkade till att det kunde ske. Om det var HB som handgripligen dödade döttrarna så utgör hon en i en minoritet av gärningsmän enligt statistiken. Och så kan det naturligtvis mycket väl vara. Just därför skulle det, enligt min uppfattning, vara viktig information att få reda på om det var mamman som mördade barnen.
För tillfället finns ju inte särskilt mycket som talar för att HB skulle ha varit gärningsmannen, av det som vi fått veta. Luddiga uttalanden om "överens om beslutet" och "gemensamt bestämt" säger inte något överhuvudtaget om vem som konkret hade ihjäl barnen. Med statistiken i ryggen blir det då logiskt att som huvudhypotes tänka sig OH som den som konkret dödade sin familj. Han ströp/kvävde sannolikt HB, vilket i mina ögon faktiskt ökar sannolikheten för att han också dödade barnen.
Alternativet är ju att han dödade HB efter det att hon dödat barnen, en hypotes som också finns i tråden. Så kan det förstås ha gått till. Men eftersom polisen av någon anledning inte vill berätta i vilken ordning HB och barnen dog kommer man inte längre än till gissningar. En av de frågor som polisen tidigt sa sig vilja ha svar på var frågan om gärningsman så detta borde vara klarlagt.
Den som vill vara nöjd med det vi fått veta hittills och som tycker att det rätar ut alla frågetecken får gärna vara det och tycka det för mig. Jag tvingar ingen att läsa det jag lägger in i tråden. Om man inte klarar att läsa en artikel utan att anse sig vara utsatt för dimridåer så får man väl helt enkelt låta bli att läsa.