2018-12-16, 19:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Att du bara orkar. Att du avskyr pappan, mamman så måste du ändå i din upprördhet förstå att barnen älskade sina. Sina föräldrar.

Definitivt inte under sin dödskamp!
Och hade ett eller bägge av barnen överlevt mordförsöken hade barnet sannolikt inte kunnat känna kärlek för sina våldsmän. Antagligen bara skräck, förtvivlan, förlust och djup sorg. Stackars barn.
Citera
2018-12-16, 19:48
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Hur kom du fram till det?
Frågan är helt ärligt ställd.

Inte helt säker på att jag tolkar allt rätt som du och Walla-walla tänker er-

Jag tror inte att H själv högutbildad önskar att O skulle vara hemma mer inte heller tror jag att hon skulle vara avundsjuk på att han glänste på jobbet. Finns inget som talar för det. Även om hon var mer anonym och tillbakadragen så är jag övertygad om att hon älskade sin O och var väldigt stolt över honom. Tror aldrig hon skulle vilja sätta käppar i hjulet för hans karriär.

Att hon som mamma medvetet skulle ha försökt göra barnen sjuka i syfte att O skulle vara hemma mer är fullkomligt absurd. Resultatet blev att han fick fara runt på sjukbesök, skolmöten, resa utomlands samt att han skulle arbeta också. Resultatet blev snarare tvärtom.
Citera
2018-12-16, 19:55
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Jag tror inte att H själv högutbildad önskar att O skulle vara hemma mer inte heller tror jag att hon skulle vara avundsjuk på att han glänste på jobbet. Finns inget som talar för det. Även om hon var mer anonym och tillbakadragen så är jag övertygad om att hon älskade sin O och var väldigt stolt över honom. Tror aldrig hon skulle vilja sätta käppar i hjulet för hans karriär.

Att hon som mamma medvetet skulle ha försökt göra barnen sjuka i syfte att O skulle vara hemma mer är fullkomligt absurd. Resultatet blev att han fick fara runt på sjukbesök, skolmöten, resa utomlands samt att han skulle arbeta också. Resultatet blev snarare tvärtom.

Ett alldeles korrekt påpekande.
Os möjligheter att vara med H blev mindre av allt engagemang barnens sjukdom krävde. Och inte kunde de delta tillsammans i alla möten, resor mm kring barnen heller.
Citera
2018-12-16, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Är det absurt för att det inte är rimligt...?
Eller är det absurt för att du tycker att O var den drivande...?
Citera
2018-12-16, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Definitivt inte under sin dödskamp!
Och hade ett eller bägge av barnen överlevt mordförsöken hade barnet sannolikt inte kunnat känna kärlek för sina våldsmän. Antagligen bara skräck, förtvivlan, förlust och djup sorg. Stackars barn.
Du har skapat en dödskamp åt båda töser.

Första tjejen mördades utan droger, den andra med droger. Av praktiska skäl.

Barnena hade förlåtit. Mamma o pappa hade en anledning. Som bara dom känner till men tro mig, tjejerna hade förlåtit.
Citera
2018-12-16, 20:01
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ett alldeles korrekt påpekande.
Os möjligheter att vara med H blev mindre av allt engagemang barnens sjukdom krävde. Och inte kunde de delta tillsammans i alla möten, resor mm kring barnen heller.

Exakt så det går bort.
Citera
2018-12-16, 20:03
Medlem
Jag inbillar mig att valet av dödsmetod, måste varit något sexuellt för Hanna. "Sista myset med maken..." Det finns inte en människa, som väljer att bli strypt av någon annan, som dödsmetod. Om man inte kanske har sådana dragningar.
Det finns ju folk som gillar alla möjliga avvikande sexlekar, varav strypning är en.
Kanske hade hon positiva upplevelser av detta, ihop med Oskar Henkow? Det är det enda jag kan tänka mig, som anledning till val av dödsmetod.

Hon hade lätt kunnat peta i sig en överdos av vad fan som helst, om hon velat dö lugnt och fridfullt.
Citera
2018-12-16, 20:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Du har skapat en dödskamp åt båda töser.

Barnena hade förlåtit. Mamma o pappa hade en anledning. Som bara dom känner till men tro mig, tjejerna hade förlåtit.

Nej inget barn var neddrogat, inget barn var påverkat av något lugnande.
Det ena barnet hade inget lugnande/sederande/rogivande alls i blodet och det andra hade endast spår av dvs ingen verksam substans i blodet.

Om du själv vill att detta inte ska vara sanningen för det känns bättre må det vara hänt.
Tyvärr var det inte så enligt polisens PK som nog får betraktas som fakta.
Det är brutala stryp/kvävningsmord i form av överfall på två töser på 11 och 14 år i fullt medvetande. Sannolikt har de försökt kämpa emot allt de orkat.

Varför skulle dessa flickor förlåta sina föräldrar för att dessa ansåg att flickorna inte hade rätt att leva? Att det fanns en anledning??
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-16 kl. 20:09.
Citera
2018-12-16, 20:09
Medlem
Anabellas avatar
Citat:

Diskussionen blir alltmer absurd!
Det handlar inte om några småttingar, 11 och 14 år. Det krävs rejäl kraft och beslutsamhet för att ha ihjäl två "nästanvuxna" och intet anande flickor. Det finns ingen förlåtelse för den som har verkställt morden eller tillåtit det ske.
Citera
2018-12-16, 20:11
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Är det absurt för att det inte är rimligt...?
Eller är det absurt för att du tycker att O var den drivande...?

Tror verkligen inte att H skulle försöka få sin vilja igenom genom att skada barnen, något fel var det på bägge föräldrarna så ja absurt för det är inte rimligt och finns inget som pekar i den riktningen.
Eller du kanske har annan fakta, dela gärna med dig av den isf.

Inte heller tror jag att O varit drivande. Så som han flängde runt med sina sjuka barn, gick ner i vikt, mörka ringar under ögonen.

Dessutom var polisen tydlig med och även poängterade flera gånger att det var ett gemensamt beslut.
Det säger sig självt att polisen går inte ut med en sådan information om de inte är helt övertygade.
Citera
2018-12-16, 20:12
Medlem
Anabellas avatar
En kvinna som sitter i sin sköna villa i Bjärred. Enligt andras utsago, har hon gröna fingrar och är road av att odla växter, hon tycker om att designa sitt hem och lyssna på musik. Hon är uppskattad på sin arbetsplats, har friheten att arbeta hemifrån och uppbär en bra lön. Tydligen var hon omtyckt av sin omgivning, det är iaf ingen som har skrivit ngt komprometterande om henne, baserad på fakta eller personliga iakttagelser. Hon har en man som älskar henne över allt på jorden.
Måhända var hon knäpp, men att denna kvinna skulle under en längre tid leva med en stark och oövervinnelig döds- och morddrift som dessutom inte märktes av någon i hennes omgivning... Sorry, det går inte riktigt ihop med min föreställningsvärd.
Citera
2018-12-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
En kvinna som sitter i sin sköna villa i Bjärred. Enligt andras utsago, har hon gröna fingrar och är road av att odla växter, hon tycker om att designa sitt hem och lyssna på musik. Hon är uppskattad på sin arbetsplats, har friheten att arbeta hemifrån och uppbär en bra lön. Tydligen var hon omtyckt av sin omgivning, det är iaf ingen som har skrivit ngt komprometterande om henne, baserad på fakta eller personliga iakttagelser. Hon har en man som älskar henne över allt på jorden.
Måhända var hon knäpp, men att denna kvinna skulle under en längre tid leva med en stark och oövervinnelig döds- och morddrift som dessutom inte märktes av någon i hennes omgivning... Sorry, det går inte riktigt ihop med min föreställningsvärd.
Egentligen inte i min värld heller, men det mesta tyder på att hon var varit delaktig på ett eller annat sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in