Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Du blandar ihop en massa olika saker.
-Var det slut mellan dem? Förmodligen. Eller också var det en stökig relation som var lite på och av.
-Ljuger Tereza? Jag tycker inte det. Hon har inte någonstans skrivit att de var tillsammans, hon har skrivit om vad de gjort, vad hon känt, vad det sista var som han sa till henne, men hon har inte satt en etikett på hur relationen var när han dog.
-Vill Tereza stå i strålkastarljuset pga Tim? Jag tror att hon har tillräckligt eget strålkastarljus, och hon har mest fått skit för det hon skrivit om Tim och deras relation. Och har man läst mer än det hon skrivit om Tim, både innan och efter deras relation, så förstår man att hon är en smart och rolig tjej med ett jäkla driv och stark personlighet. Att hon skulle sträva efter berömmelse som Tims f.d. flickvän tror jag inte ett ögonblick på.
-Filmen med Luka som frågar efter Tim skulle beskriva Tims nära relation till Luka och hur svårt det är för ett litet barn att förstå att någon aldrig mer kommer tillbaka. Den tog hon bort efter att Tims familj kontaktat henne. Hon beskriver själv att livet blev kaos när Tim dog, att hon inte kunde fatta, inte visste hur hon skulle hantera det. Klart att hon gjorde en del överilade saker under den perioden, vem skulle inte ha gjort det.
-Var Tereza rätt tjej för Tim? Det visste väl bara Tim, men svaret är väl förmodligen både och. Han valde att vara tillsammans med henne en period och de var nog nära och kära. Och han lärde sig säker en del saker av henne och av deras relation. Men kanske han kände att hon var för vild och äventyrlig för honom. Som betraktare på avstånd kan det tyckas så.
Tim var ju ute på resor och äventyr hela tiden, så jag tycker det verkade passa på så sätt. Tror faktiskt hon säkert är jätterolig att vara tillsammans med, men kanske det är jobbigt när man lider av ångestattacker och depressioner och inte "orkar" vara naturligt glad och på topp jämt. Det är väldigt ansträngande att försöka hänga med på så mycket livsglädje hela tiden när man är låg. Och dessutom märker man själv extra tydligt att man är annorlunda då, att man inte kan vara så glad och lycklig som vissa.

Men jag kan inte hjälpa att jag får den känslan att hennes nya kommer att presenteras rätt så snart på insta efter det senaste inlägget.
Citera
2019-01-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marimarej
Tim var ju ute på resor och äventyr hela tiden, så jag tycker det verkade passa på så sätt. Tror faktiskt hon säkert är jätterolig att vara tillsammans med, men kanske det är jobbigt när man lider av ångestattacker och depressioner och inte "orkar" vara naturligt glad och på topp jämt. Det är väldigt ansträngande att försöka hänga med på så mycket livsglädje hela tiden när man är låg. Och dessutom märker man själv extra tydligt att man är annorlunda då, att man inte kan vara så glad och lycklig som vissa.

Men jag kan inte hjälpa att jag får den känslan att hennes nya kommer att presenteras rätt så snart på insta efter det senaste inlägget.

Precis min känsla. Hon kan vara hur rar och godhjärtad som helst mellan varven och han kan ha varit riktigt kär. Men hennes livstil, utspel i våras och även kopplingen till Sean och Edit: kaffedrycken ger misstankar om att hon kanske inte var helt toppen för honom då och kanske även haft något att vinna. Sista helt spekulativt.
Senast redigerad av Gaianzenith 2019-01-02 kl. 17:30.
Citera
2019-01-02, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Precis min känsla. Hon kan vara hur rar och godhjärtad som helst mellan varven och han kan ha varit riktigt kär. Men hennes livstil, utspel i våras och även kopplingen till Sean och hälsodrycken ger misstankar om att hon kanske inte var helt toppen för honom då och kanske även haft något att vinna. Sista helt spekulativt.

Vilken koppling till Sean? Och reklamen för Mode (som är kallt kaffe och inte nån hälsodryck, vad jag vet) gjordes väl när hon var tillsammans med Tim. Jag gissar att han var med under inspelningen.
Citera
2019-01-02, 18:06
Medlem
Citat:
Vilken koppling till Sean? Och reklamen för Mode (som är kallt kaffe och inte nån hälsodryck, vad jag vet) gjordes väl när hon var tillsammans med Tim. Jag gissar att han var med under inspelningen.

Ja han var med på inspelningen. Filmen med Mode publicerades på Terezas Instagram dagen innan Tim dog, 19 april. Bilderna som hon publicerade i senaste inlägget igår är från samma tillfälle.
Citera
2019-01-02, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walls80cm
Ja han var med på inspelningen. Filmen med Mode publicerades på Terezas Instagram dagen innan Tim dog, 19 april. Bilderna som hon publicerade i senaste inlägget igår är från samma tillfälle.

Fel av mig, filmen publicerades samma dag han dog den 20 april
Citera
2019-01-02, 18:47
Medlem
Citat:

Den här kopplingen: https://www.di.se/pressreleaser/2018/1/22/paulig-ung-innovativ-startup-fran-sverige-fann-en-partner-i-paulig-mode-cold-brew-far-stod-till-sin/

” Mode Cold Brew startades 2016 av Fabian Wendt och Sean Eriksson. Med startkapital bidrog Avicii Music AB. Paulig äger i dag 51 procent av företaget och finns med i styrelsen. Mode Cold Brew kommer att fortsätta sin operativa verksamhet självständigt och entreprenörsdrivet även efter affären. Samarbetet med Paulig ger Mode Cold Brew en möjlighet att utöka sin verksamhet och få stöd till produktutveckling, kvalitetssäkring och ansvarsfullt inköp av kaffebönor. Paulig fungerar som distributör för Mode Cold Brew i Finland och Baltikum. I år kommer distributionen att förstärkas i Sverige, framför allt i Stockholmsregionen, där försäljningen av produkten har testats framgångsrikt under hösten 2017"
Senast redigerad av Gaianzenith 2019-01-02 kl. 18:52.
Citera
2019-01-02, 18:53
Medlem
Citat:
Filmen med henne publicerades redan den 15 april 2018 på Mode Cold Brew's Instagram: https://www.instagram.com/p/BhmdKsCDOvC/
Bilderna på henne i Joshua Tree National Park publicerades 20 april 2018 på Mode Cold Brew's Instagram: https://www.instagram.com/p/BhyKariFCRO/
Citera
2019-01-02, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-11111
Bilderna på henne i Joshua Tree National Park publicerades 20 april 2018 på Mode Cold Brew's Instagram: https://www.instagram.com/p/BhyKariFCRO/

Denna bild har dessutom gillats av Avicii’s konto. Han eller någon annan, det lär vi väl aldrig få veta.
Citera
2019-01-03, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnilemmE
Denna bild har dessutom gillats av Avicii’s konto. Han eller någon annan, det lär vi väl aldrig få veta.

Förmodligen Sean eftersom han skötte Tims sociala medier. De flesta bilder som publicerats i slutet är inte Tim själv som lagt upp
Citera
2019-01-03, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Den här kopplingen: https://www.di.se/pressreleaser/2018/1/22/paulig-ung-innovativ-startup-fran-sverige-fann-en-partner-i-paulig-mode-cold-brew-far-stod-till-sin/

” Mode Cold Brew startades 2016 av Fabian Wendt och Sean Eriksson. Med startkapital bidrog Avicii Music AB. Paulig äger i dag 51 procent av företaget och finns med i styrelsen. Mode Cold Brew kommer att fortsätta sin operativa verksamhet självständigt och entreprenörsdrivet även efter affären. Samarbetet med Paulig ger Mode Cold Brew en möjlighet att utöka sin verksamhet och få stöd till produktutveckling, kvalitetssäkring och ansvarsfullt inköp av kaffebönor. Paulig fungerar som distributör för Mode Cold Brew i Finland och Baltikum. I år kommer distributionen att förstärkas i Sverige, framför allt i Stockholmsregionen, där försäljningen av produkten har testats framgångsrikt under hösten 2017"

Men det där säger ju ingenting om Terezas koppling till Sean. Du skrev: "Men hennes livstil, utspel i våras och även kopplingen till Sean och Edit: kaffedrycken ger misstankar om att hon kanske inte var helt toppen för honom då och kanske även haft något att vinna". Så jag frågar igen: Vilken koppling mellan Tereza och Sean?
Citera
2019-01-03, 08:16
Medlem
Citat:
Förmodligen Sean eftersom han skötte Tims sociala medier. De flesta bilder som publicerats i slutet är inte Tim själv som lagt upp
Hur vet du att det inte är Tim som lagt upp?
Citera
2019-01-03, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marimarej

Precis så tänker jag också att det känts för Tim att vara med Tereza, och effekten blir kanske att det
blir precis tvärtom för Tereza, och kanske sker en naturlig paus då. Att de hade starka känslor för varandra är jag helt övertygad om oavsett deras status när han gick bort, och det spelar ju egentligen ingen roll.
Följer också din känsla att där finns någon ny i hennes liv som kommer att presenteras.
Bra för henne, viktigt att gå vidare och vara lycklig i sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in