Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-30, 12:45
Medlem
Kan ni sluta tramsa och skriva på engelska i tråden? Han hade gått in i i något kallt kaffe bolag. Var det som sponsor eller delägare? Vad händer med det kalla kaffet nu? Står och faller utan Aviciis pengar?
Citera
2018-08-30, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolina1993
Read through a few things about other celebrities, who died during the last decade: Prince, Michael Jackson, Amy Winehouse, Whitney Houston ...and...and... Did anyone of them lose a fan because we know the cause of death, and a few details about what happened to them? I think not.
We know that Tim had alcohol problems in the past which led to various illnesses, we also know that he needed strong medication for a while. We are not sure about other drugs. But we know enough to be not surprised, if anybody finally would tell the truth.

In another forum a person wrote, that Tim's family perhaps tries to protect his image. But what do they want to protect?
The truth cannot be worse than all this endless speculation about Tim's mental health or other theories by people, I include myself, who have no real insight, but want to understand.

Jag vill också förstå varför, men samtidigt så förstår jag familjen och deras behov av att hålla det för sig själva.
Tims död känns så svår att förstå.
Citera
2018-08-30, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandemars
Kan ni sluta tramsa och skriva på engelska i tråden? Han hade gått in i i något kallt kaffe bolag. Var det som sponsor eller delägare? Vad händer med det kalla kaffet nu? Står och faller utan Aviciis pengar?
Han var en mindre delägare och hans del av företaget ingår väl i kvarlåtenskapen och de som ärver bestämmer hur de vill göra med delägarskapet. Bolaget jobbar på, antar jag.

Och ang. att skriva på engelska så är det folk som inte kan svenska som skriver på engelska. Fattar du inte så använd google translate. Antar att det är så de gör för att förstå inläggen på svenska.
Citera
2018-08-30, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolina1993
Read through a few things about other celebrities, who died during the last decade: Prince, Michael Jackson, Amy Winehouse, Whitney Houston ...and...and... Did anyone of them lose a fan because we know the cause of death, and a few details about what happened to them? I think not.
We know that Tim had alcohol problems in the past which led to various illnesses, we also know that he needed strong medication for a while. We are not sure about other drugs. But we know enough to be not surprised, if anybody finally would tell the truth.

In another forum a person wrote, that Tim's family perhaps tries to protect his image. But what do they want to protect?
The truth cannot be worse than all this endless speculation about Tim's mental health or other theories by people, I include myself, who have no real insight, but want to understand.

Jag håller fullständigt med dig. Jag är INTE övertygad om att Tim tog livet av sig, och för hans skull är det mer respektfullt att inte insinuera alkohol-och/eller drogproblem, när vi inte vet säkert. Jag har inte sett en enda bild på honom dyngrak eller påtänd, förutom när han hade fått smärtstillande efter sin operation. Jag rycker det är märkligt att INGEN i hans familj eller någon av hans närmsta vänner vill prata mer om honom. Får intryck av mörkläggning...
Citera
2018-08-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Ja, då tror jag inte att det är möjligt att spåra. Kanske är det det familjen valt. Men jag har för mig att nån skrev att gravstenen på familjegraven saknades. I så fall kan den ju vara hämtad för gravering och sen ska den sättas upp igen. Allt sånt brukar ta lång tid, flera månader. Och kommer det en vinter emellan kan det bli ytterligare fördröjning.
Jo, men det blir väl fortfarande listat i Svenska Gravar vem som finns i graven, med eller utan gravsten
http://www.svenskagravar.se/
Citera
2018-08-30, 22:04
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkligen.hm.
Jag håller fullständigt med dig. Jag är INTE övertygad om att Tim tog livet av sig, och för hans skull är det mer respektfullt att inte insinuera alkohol-och/eller drogproblem, när vi inte vet säkert. Jag har inte sett en enda bild på honom dyngrak eller påtänd, förutom när han hade fått smärtstillande efter sin operation. Jag rycker det är märkligt att INGEN i hans familj eller någon av hans närmsta vänner vill prata mer om honom. Får intryck av mörkläggning...

Men snälla..

Tim har själv vart öppen med sitt missbruk av framförallt alkohol men även smärtstillande. Smärtstillande är ett brett spektrum av droger.

Tycker du t.ex han ser spiknykter ut i de här intervjuerna?

https://www.youtube.com/watch?v=KR0pT3K8Ps0

https://www.youtube.com/watch?v=su1GVaT0c58

Personligen tror jag att han dog av en oavsiktlig överdos av smärtstillande kombinerat med alkohol. Men det är bara vad jag tror.....
Citera
2018-08-30, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -o
Men snälla..

Tim har själv vart öppen med sitt missbruk av framförallt alkohol men även smärtstillande. Smärtstillande är ett brett spektrum av droger.

Personligen tror jag att han dog av en oavsiktlig överdos av smärtstillande kombinerat med alkohol. Men det är bara vad jag tror.....

Nej, han ser ikke nykter ut. Jeg har en kronisk sygdom og har i perioder taget morfin og syntetisk morfin for smerter. Det er uundgåeligt, at han har været dybt påvirket af sin medicin, det er der ikke nogen tvivl om.
Citera
2018-08-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -o
Men snälla..

Han är definitivt påverkad av nåt på dom två intervjuerna. Det ser man på sättet han blinkar på och att rörelserna går lite i slow motion. Det känner jag igen mig själv lite i när jag fått morfin mot smärta. Hur gamla är dom intervjuerna?
Citera
2018-08-30, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckendo83
Han är definitivt påverkad av nåt på dom två intervjuerna. [..]
Avicii hade smärta. Han var sjuk. Han var överarbetad. Han sov för lite, jobbade för mycket. Det finns referenser till vad som hände i tråden. Han säger själv att han inte visste att han jobbade för mycket. Det normala är att behandla smärta.

Vi känner till det officiella uttalandet kring hans död. Vi vet bara inte varför just då och vad som inträffat och en definitiv anledning. Vi behöver inte veta hur, bara förstå varför. Inga detaljer osv behövs, bara ett sammanhang. Familjen behöver egentligen inte säga något, det är en privat angelägenhet.

Utifrån det vi kan läsa i tråden, verkar det som de flesta vill lägga det bakom sig med en vettig förklaring, men tråden verkar hamna tillbaks i en loop och saker tas upp igen och igen, saker som redan diskuterats i tråden.
Senast redigerad av Anonym-11111 2018-08-30 kl. 23:51.
Citera
2018-08-30, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckendo83
Han är definitivt påverkad av nåt på dom två intervjuerna. Det ser man på sättet han blinkar på och att rörelserna går lite i slow motion. Det känner jag igen mig själv lite i när jag fått morfin mot smärta. Hur gamla är dom intervjuerna?

Båda intervjuerna är från 2015, och håller med om att han verkar sliten då. Han hade ju själv sagt att han börjat leva mer hälsosamt efter det, så lite mer aktuella klipp eller bilder hade varit bra. Jag är inte övertygad än...
Citera
2018-08-31, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkligen.hm.
Båda intervjuerna är från 2015, och håller med om att han verkar sliten då. Han hade ju själv sagt att han börjat leva mer hälsosamt efter det, så lite mer aktuella klipp eller bilder hade varit bra. Jag är inte övertygad än...

Undrar lite om det handlade om hans önskan att sprida info om trafficking. Tydligen höll Chris Cornell och Chester Bennington på om en film om detta, då de " begick självmord".
The silent kids: https://youtu.be/A4PPzSKPGyY
För mej känns detta som en mer trolig förklaring, men så länge ingen mer information kommer ang detta, kommer spekulationerna att fortsätta...
Citera
2018-08-31, 02:48
Medlem
Tims hus är såld.

https://www.expressen.se/noje/aviciis-hus-i-hollywood-salt-i-hemlighet-for-miljonbelopp/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in