Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-03, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Precis min känsla. Hon kan vara hur rar och godhjärtad som helst mellan varven och han kan ha varit riktigt kär. Men hennes livstil, utspel i våras och även kopplingen till Sean och Edit: kaffedrycken ger misstankar om att hon kanske inte var helt toppen för honom då och kanske även haft något att vinna. Sista helt spekulativt.
Hon är nog rätt kul, den där Tereza, men med tanke på vissa bilder hon lägger ut t ex nästan helt utan kläder och privata bilder med Tim, tror jag hon har ett stort bekräftelsebehov. Hon lade ju till och med ut bilder från Tims hus under deras förhållande vilket kanske inte var så uppskattat. Kan nog vara svårt att leva med en sådan människa. Dessutom tycker jag det är näst intill oansvarigt att som småbarnsförälder köra motorcykel genom Vietnam. Alla vet väl hur farligt det är!? Herregud, var rädd om dig människa, din son har redan nyss förlorat en viktig människa i sitt liv! Så, nu har jag dömt färdigt.
Citera
2019-01-03, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walls80cm
Förmodligen Sean eftersom han skötte Tims sociala medier. De flesta bilder som publicerats i slutet är inte Tim själv som lagt upp

Ja precis, den 20e.. hoppas verkligen det var innan han fick beskedet om Tim. Annars är det lite märkligt att gå in och lika en reklambild för sin egna produkt - i Aviciis namn- samma dag dödsbeskedet kom.

Sen att Teresa lägger ut reklamfilmen om kaffeprodukten på sitt Insta samma dag, återigen mest troligt innan hon fick beskedet, hoppas man. Ger dålig smak i munnen bara.
Citera
2019-01-03, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catta322
Hon är nog rätt kul, den där Tereza, men med tanke på vissa bilder hon lägger ut t ex nästan helt utan kläder och privata bilder med Tim, tror jag hon har ett stort bekräftelsebehov. Hon lade ju till och med ut bilder från Tims hus under deras förhållande vilket kanske inte var så uppskattat. Kan nog vara svårt att leva med en sådan människa. Dessutom tycker jag det är näst intill oansvarigt att som småbarnsförälder köra motorcykel genom Vietnam. Alla vet väl hur farligt det är!? Herregud, var rädd om dig människa, din son har redan nyss förlorat en viktig människa i sitt liv! Så, nu har jag dömt färdigt.

Gillar också hennes stil och kan tänka mig att hon var befriande för Tim men rädd för att det fanns en baksida med konsekvenser. Kombon var kanske inte helt lyckad, men vad vet vi. Samma här, spekulerart klart.
Citera
2019-01-03, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Känner också typ att Tim lät Levans konstnärliga frihet få fritt spelrum, utan att tänka på konsekvenser. Tror inte Tim engagerade sig alls i filmen utan litade på att skapandet skulle ge en helt rättvis bild. Däremot hur han levde när han lade av med turnerandet är en grov försköning förstår vi alla idag. Tråkigt ligger denna försköning kvar, eftersom världen vet väldigt lite om Tims liv efter oktober 2016
Var det ingen i Tims krets som såg hur det var fatt och kunde bryta sig igenom entouraget och nå honom? Hur blev det så?
Citera
2019-01-03, 11:47
Medlem
Truthseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Dels klargör testamentet vilka arvingar som finns, och det folk har spekulerat om är att det ska finnas ett barn. Eftersom något barn inte har inkluderats i boutredningen hade Tim inga barn. Svensk lag tillåter inte att barn görs helt arvlösa, de har alltid rätt att få ut en viss del, så det kan inte heller finnas några barn som utelämnats pga att de skulle få del av. Så vi vet vi hur det förhöll sig: Tim efterlämnade inget barn. Så den deltråden kan vi avsluta. Testamentet kan ge en överblick Tims ekonomi. Att han hade tjänat enormt mycket pengar är ju ingen hemlighet, och jag tycker det kan vara intressant att få klart för mig hur mycket pengar det rör sig, och vilka tillgångar som finns (bostäder, immatriella tillgångar, aktier). Det är ju inte som äldre tiders bouppteckningar där minsta kalsong skulle uppges och värderas.
Tim var inte skriven i Sverige, svensk lag gällde inte. Fullt möjligt att testamentera bort familj och barn om så önskats. Även sk wrappers kan skrivas om pengar önskas ge privat till personer eller institutioner och detta offentliggörs inte.
Citera
2019-01-03, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseaker
Tim var inte skriven i Sverige, svensk lag gällde inte.

Är detta verkligen sant? På bilder från bouppteckningen står att han ”var svensk medborgare och delvis bosatt i USA”.
Citera
2019-01-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekanin2018
Är detta verkligen sant? På bilder från bouppteckningen står att han ”var svensk medborgare och delvis bosatt i USA”.

Du hittar information om svensk arvsrätt både i och utanför Sverige på Skatteverkets hemsida:
https://www.skatteverket.se/download/18.18e1b10334ebe8bc8000113951/1359705989055/kap5.pdf
Det står, citat: "Ärvdabalkens regler om arv och testamente är i princip tillämpliga endast om den avlidne var svensk medborgare. Svensk arvsrätt tillämpas i dessa fall oavsett om den avlidne hade
hemvist i Sverige eller utomlands (1 kap. 1 § IDL)."(Skatteverket, 20190103)

Hoppas det ger dig mer insikt i vad som gäller för hen. Du kan ju läsa alla andra paragrafer också, om du har lust. Det finns olika regler beroende på var personen är bosatt, medborgare osv.
Senast redigerad av Anonym-11111 2019-01-03 kl. 19:04.
Citera
2019-01-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-11111
Du hittar information om svensk arvsrätt både i och utanför Sverige på Skatteverkets hemsida:
https://www.skatteverket.se/download/18.18e1b10334ebe8bc8000113951/1359705989055/kap5.pdf
Det står, citat: "Ärvdabalkens regler om arv och testamente är i princip tillämpliga endast om den avlidne var svensk medborgare. Svensk arvsrätt tillämpas i dessa fall oavsett om den avlidne hade
hemvist i Sverige eller utomlands (1 kap. 1 § IDL)."(Skatteverket, 20190103)

Hoppas det ger dig mer insikt i vad som gäller för hen. Du kan ju läsa alla andra paragrafer också, om du har lust. Det finns olika regler beroende på var personen är bosatt, medborgare osv.

Dvs direkt felaktig info från Truthseaker
Citera
2019-01-03, 20:44
Medlem
Truthseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekanin2018
Dvs direkt felaktig info från Truthseaker
Jag bekräftar att det jag skrev gäller. Är du utskriven från Sverige gäller lagen i det landet du är skriven i. Inga tillgångar i det landet är under svensk lag. Och att skriva sk wrappers, en typ av försäkring, som hemlighåller all information gällande till vem och summan är inget speciellt märkvärdigt. Det kostar men personen har full kontroll över vem som ärver och inte. Det jag möjligtvis har fel i, är att Tim var utskriven från Sverige. Det har skrivits om tidigare men det kan jag inte bekräfta eller dementera.
Citera
2019-01-03, 22:20
Medlem
https://www.instagram.com/martine__eriksson/?hl=sv
Ibland blir man bara förvånad helt enkelt...
Citera
2019-01-04, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Ja. Vad säger man? Hon kan inte vara helt frisk😱
Citera
2019-01-04, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel

Vad fattas henne mer än vett?
Nästan så att man har lust att fråga henne hur det står till och varför hon har behovet av att lägga ut massa klipp på Tim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in