2019-01-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Mitt resonemang är ologiskt för att jag ordbajsar? Vad betyder det egentligen? Trodde det betydde att man använder överdrivet krångliga ord vilket jag inte gör. Kan du exempel på mitt ordbajsande?

Du kunde mycket enkelt kollat upp definitionen av ordbajsare, men återigen tillför du bara saker du tror inget relevant.

Ordbajsare (nedsättande) person som talar mycket men innehållslöst

Stämmer mycket bra på dig. Du skriver mycket men tillför inget.
Senast redigerad av pex666 2019-01-02 kl. 20:47.
Citera
2019-01-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Dom raljanta snubbarna med gigantiska ”jaget”
Jasså dom
Citera
2019-01-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Hela ditt resonemang är ytterst märkligt, du avkräver mig siffror men själv tycker du "det finns säkert siffror" räcker?
Jag avkräver inte dig siffror, suck! Har du hängt upp dig?
Citera
2019-01-02, 21:48
Medlem
Citat:
Du skrev:

"att kvinnor alltid levt längre än män men inget men inget som stödjer det "

Jag visade på en mycket utförlig studie som drar slutsatsen att så är fallet. En studie du ifrågasatte utan att ens ha öppnat och läst ingressen.
Jag ifrågasatte inte studien. Jag läste den inte och bad dig beskriva vad med den som stödde vad du sagt (är det att ifrågasätta studien enligt dig?), du "visade inte på en mycket utförlig studie" i samband med påståendet om att kvinnor alltid levt längre än män, du länkade en lång artikel i ett annat sammanhang helt utan kommentar om vad med den som var relevant.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-01-02 kl. 22:33.
Citera
2019-01-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ditt resonemang stöds inte av fakta, utan en uppfattning av hur du tycker det borde vara.

Om du nu inte baserar det på fakta, och inte känslor, tex magkänsla, vad baserar du det på då? Vart vinden blåser?
Du hänger upp dig på en kommentar där jag spekulerar om att det säkert finns vissa siffror med relevans som om det var av någon avgörande betydelse för mitt resonemang eller som om den lilla spekulationen slår fast att hela mitt resonemang är baserat på känslor. Jag baserar inte mina spekulationer om vad det kan tänkas finnas siffror på, på studier, hela idén är ju absurd. Ska jag hänvisa till en studie som handlar om vad det finns siffror på?
Citera
2019-01-02, 22:32
Medlem
Citat:
Du har missförstått allt. Jag har alltså aldrig påstått att mäns arbete ÄR farligare. Jag har ifrågasatt påståendet att kvinnors barnafödande varit farligare. Som skäl till mitt ifrågasättande nämner jag att kvinnor alltid levt längre, jag säger det inte vara bevis, utan en av flera anledningar till mitt tvivel.

Obs mitt ordval "tvivlar"
Du ifrågasatte påståendet att kvinnors barnafödande inneburit minst lika stor risk som mäns arbete, något som var ett svar på ett inlägg om att mäns arbete inneburit mycket större risker. Av dessa två inlägg ifrågasatte du ena. Vad säger det om vart du står?

När jag skrev att jag inte fann någon grund för en jämförelse överhuvudtaget svarade du inte jakande, som om det även var din ståndpunkt, utan att jag behövde läsa dina inlägg igen om jag inte funnit stöd för att barnafödande inte var minst lika farligt som mäns arbete. Så hur menar du att du stött det ifrågasättandet om inte genom påstått stöd för att män haft farligare uppgifter? Har du gett stöd för idén att mäns och kvinnors uppgifter varit precis lika farliga, är det vad du vill påstå? För det finns inga fler alternativ.

Du skrev även detta:"Självklart är barnafödande intressant i ett perspektiv där det uttrycks att män tar alla risker. Du uttrycker alltså i vilket sammanhang risker med barnafödande är av intresse enligt dig: för att visa att kvinnor även tar en delrisker. Vad säger det om ditt grundantagande?
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-01-02 kl. 22:42.
Citera
2019-01-02, 22:36
Medlem
Citat:
Du kunde mycket enkelt kollat upp definitionen av ordbajsare, men återigen tillför du bara saker du tror inget relevant.

Ordbajsare (nedsättande) person som talar mycket men innehållslöst

Stämmer mycket bra på dig. Du skriver mycket men tillför inget.
Vilken relevant kritik, att jag inte kollar upp definitionen av "ordbajsare". Jag har verkligen fått betala för att jag kallade dig fånig, eller hur? Du borde kolla igenom hur mycket personangrepp dina inlägg innehåller.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-01-02 kl. 22:39.
Citera
2019-01-02, 22:38
Medlem
Citat:
Jag avkräver inte dig siffror, suck! Har du hängt upp dig?

Du avfärdar ju alla påståenden, det är samma som att kräva ytterligare bevis för det personen påstår.
Citera
2019-01-02, 22:42
Medlem
Citat:
Du hänger upp dig på en kommentar där jag spekulerar om att det säkert finns vissa siffror med relevans som om det var av någon avgörande betydelse för mitt resonemang eller som om den lilla spekulationen slår fast att hela mitt resonemang är baserat på känslor. Jag baserar inte mina spekulationer om vad det kan tänkas finnas siffror på, på studier, hela idén är ju absurd. Ska jag hänvisa till en studie som handlar om vad det finns siffror på?

Vad har du tillfört som varit baserat på fakta och inte din personliga åsikt eller upplevelser?
Citera
2019-01-02, 22:44
Medlem
Citat:
Du ifrågasatte påståendet att kvinnors barnafödande inneburit minst lika stor risk som mäns arbete, något som var ett svar på ett inlägg om att mäns arbete inneburit mycket större risker. Av dessa två inlägg ifrågasatte du ena. Vad säger det om vart du står?

Så eftersom jag ifrågasätter har jag automatiskt tagit ställning? Är du ett får?
Citera
2019-01-02, 22:45
Medlem
Citat:
Vad har du tillfört som varit baserat på fakta och inte din personliga åsikt eller upplevelser?
Jag har inte avsett att bevisa vem som haft farligare uppgifter utan att poängera att det inte finns något stöd för varken eller i tråden. Av den anledningen att jag stör mig på att den "populära åsikten" behandlas som om den redan är bevisad.
Citera
2019-01-02, 22:47
Medlem
Citat:
Så eftersom jag ifrågasätter har jag automatiskt tagit ställning? Är du ett får?
Nej? Vad du väljer att ifrågasätta visar ditt ställningstagande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in