2019-01-02, 11:51
Medlem
Rotschildjugends avatar
Detta kommer ju snart vara möjligt att man får lindring om man golar,

Det beror nog på vilken längd på straffet samt i vilket sammanhang samt vilken bakgrund man har,

Jag har suttit 2.5 år och för den tiden hade jag nog inte golat, däremot om det handlade om en tio års volta och det inte gick att spåra golningen, så ja, men det hade nog de flesta gjort,

å andra sidan hade man varit maffia så tar de ju hand om familjen och dig när du sitter förutsatt att du inte golar, lite ge o ta relation, där hade jag nog inte golat,
Citera
2019-01-02, 13:06
Medlem
Taklampsfots avatar
Nästan så man vill spy av vissa kommentarer här. Hur fan kan ni tycka att det är okey att hjälpa polis och åklagare så att era vänner eller bekanta som ni utbytt tjänster med skall få lida!? Det är så jävla fegt.
Är ni ett gäng som arbetar tillsammans så hjälps man ju åt, som en familj. Min personliga åsikt är att man inte ens golar på sin värsta fiende. Det handlar om tjuvheder.

Att som vanlig svensson ringa polisen för att anmäla brott ser jag som helt okey. Jag tycker även att polisen bara gör sitt jobb och skyddar samhället.
Citera
2019-01-02, 14:06
Medlem
Psychadelic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfot
Nästan så man vill spy av vissa kommentarer här. Hur fan kan ni tycka att det är okey att hjälpa polis och åklagare så att era vänner eller bekanta som ni utbytt tjänster med skall få lida!? Det är så jävla fegt.
Är ni ett gäng som arbetar tillsammans så hjälps man ju åt, som en familj. Min personliga åsikt är att man inte ens golar på sin värsta fiende. Det handlar om tjuvheder.

Att som vanlig svensson ringa polisen för att anmäla brott ser jag som helt okey. Jag tycker även att polisen bara gör sitt jobb och skyddar samhället.

Instämmer!
Citera
2019-01-02, 14:09
Medlem
Gola, lämna landet, starta om.....gör inte samma misstag.
Citera
2019-01-02, 14:28
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Det där är att gola.
Nä det är att vara ärlig. Ni var ju inblandade allihop. Alla ska väl stå flr det dom gör. Givetvis ska det inte vara så att det ska rendera straffrabatt. Ärlighet varar längst.
Citera
2019-01-02, 14:38
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Nä det är att vara ärlig. Ni var ju inblandade allihop. Alla ska väl stå flr det dom gör. Givetvis ska det inte vara så att det ska rendera straffrabatt. Ärlighet varar längst.
Att gola är att vara ärlig, om du inte golar så undanhåller du ju sanningen.
Citera
2019-01-02, 15:20
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Att gola är att vara ärlig, om du inte golar så undanhåller du ju sanningen.
Att gola är att avslöja nån annan, inte med syftet att vara ärlig utan att rädda sig själv eller för att sätt dit nån.
Det är ohederligt även det.
Att vara ärlig innebär att ALLA inblandade kan stå för vad de gjort och vilka som var med. Är ALLA inblandade öppna med det så är det INTE att gola.
Där har du skillnaden.
Citera
2019-01-02, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Hur stor är egentligen risken att bli hittad?

Säga man bor Stockholm och flyttar till Tyskland. Chansen att de man golat ner känner igen en är ju liten.

Okej om Man flyttar till nåt svenskt turiststäĺle i Spanien dit många kriminella drar förstår jag nån ja råka se en.

Sämst vad har ett stort gäng i Sverige för resurser? Minns barry seal som satte dit pablo escobar hittades ju och sköts.

Fördelarna med att gola är obefintliga, åtminstone inom Skandinavien. Hur det är utanför dessa gränser är jag inte säker på, men ifrån TV-serier såsom 'Cops' att bedöma ifrån så kan man tydligen få minskat straff i Staterna.

Oavsett vad, är man involverad i någonting så pass grovt att man överhuvudtaget ens skulle kunna få upp tanken att utbyta information - så inser man nog att det är oväsentligt.

Det går inte att gömma sig, från motståndarna, moralen eller sinnet. När man ger sig in i reglerna, får man reglerna motstå och leken tåla.
Citera
2019-01-02, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic1
Instämmer!

Ifall jag fredag kl 01.35 oprovocerat smäller till Karin, 53 år så anser jag ju inte henne eller hennes omgivning som golare för att dom behandlar den situationen jag råkade starta i ett berusat tillstånd.

Om jag däremot står och röker en joint samman med min vän Onsdag 22:36, Anna kommer förbi med hennes moder, Karin och tittar snabbt på oss för att sedan glo på oss.
Torsdag så har Anna berätta till lärare, (!!!!) vilket leder till konsekvens.

Vid !!! Så glade någon, tycker jag
Citera
2019-01-02, 17:20
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfot

Är det något man vill spy åt är det ju all kriminalitet som förstör vårt fina land.

Gola mera! Sätt åt alla sjuka jävlar! Det är det enda hederliga mot alla oss som bär upp vårt land med hederligt arbete, genom att betala skatt, genom att följa lagar och regler, och som inte minst måste betala höga försäkringspremier för att skydda oss mot alla satans jävla tjuvar och banditer. Stick o brinn!
Citera
2019-01-02, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Är det något man vill spy åt är det ju all kriminalitet som förstör vårt fina land.

Gola mera! Sätt åt alla sjuka jävlar! Det är det enda hederliga mot alla oss som bär upp vårt land med hederligt arbete, genom att betala skatt, genom att följa lagar och regler, och som inte minst måste betala höga försäkringspremier för att skydda oss mot alla satans jävla tjuvar och banditer. Stick o brinn!

Skulle du sätta dit dina närmaste anhöriga?
Om INTE, då måste du väl förstå att andra INTE vill göra det med sina närmaste anhöriga heller?

Och skulle du vilja att någon annan satte dit dina närmaste anhöriga?
Om INTE, då måste du väl förstå att andra INTE vill, att någon ska sätta dit deras närmaste anhöriga heller?

Så är det rätt att göra mot andra, vad man INTE vill att de ska göra mot en själv?
Senast redigerad av a987 2019-01-02 kl. 18:20.
Citera
2019-01-02, 18:05
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Skulle du sätta dit dina närmaste anhöriga?
Om INTE, då måste du väl förstå att andra INTE vill göra det heller?

Och skulle du vilja att någon annan satte dit dina närmaste anhöriga?
Om INTE, då måste du väl förstå att andra INTE vill, att någon ska sätta dit deras närmaste anhöriga heller?

Så är det rätt att göra mot andra, vad man INTE vill att de ska göra mot en själv?
Du rör ihop det. Dina anhöriga är inte mina anhöriga. Att människor inte alltid handlar konsekvent är en diskussion för sig, tycker jag, och helt naturligt. Vi är inte matematiska algoritmer.

Men JA, jag värderar t ex mina egendomar högre än vad jag värderar dina ev brottsliga anhöriga. Om din bror handlar med droger vill jag hellre ha din bror i fängelse (eller död..) än att någon av mina anhöriga knarkar ner sig.

Och förresten, var finns din egen empati med alla brottsoffer? Vill DU bli utsatt för brott? Om inte, varför är det då ok om andra blir utsatta för brott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in