2019-01-02, 08:11
Medlem
osterbybruks avatar
Man håller käften oavsett vem, vad, hur, när. Enkelt va?
Citera
2019-01-02, 08:44
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
I ärlighetens namn, vad skulle du göra om du tex i en stor narkotikahärva kunde komma undan genom att gola ner andra?
Kanske måste du sitta i nästan tio år för att vara "lojal".
Om du kunde gola inkognito, då?

Det finns olika komplikationer..
Tycker att du skall vara rakryggad och stå för vad du gjort och ta ditt straff. Men var ärlig med vilka fler som varit med och överdriv inte.
Är du man eller mes?
Citera
2019-01-02, 08:52
Medlem
Om jag åker fast i en droghärva som jag varit delaktig i, så håller jag givetvis munnen och sköter mitt. Inte fan begår man brott och sedan avslöjar andra när man åker fast. Tattarfasoner!

Svaren i tråden visar vad feminismen och politiken gjort med svenska män. Noll heder.
Citera
2019-01-02, 08:58
Medlem
Lekbarns avatar
Golare får inga polare.
Citera
2019-01-02, 09:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
I ärlighetens namn, vad skulle du göra om du tex i en stor narkotikahärva kunde komma undan genom att gola ner andra?
Kanske måste du sitta i nästan tio år för att vara "lojal".
Om du kunde gola inkognito, då?

Det finns olika komplikationer..

Själva anledningen till att man är i den sitsen från början är att man har gjort saker som inte är OK. Det enda rätta är att stå för vad man har gjort och berätta allting. Men är man skrupelfri nog att smuggla knark i stor skala, så är man antagligen inte så intresserad av att göra det rätta heller när räkenskapen närmar sig.
Citera
2019-01-02, 09:15
Medlem
Brajias avatar
Kriminella är slödder utan heder, speciellt 1% kulturen är bara ett marknadsföringsknep för att göra ledningen rik medans man utnyttjar samhället och fotfolket. Man stjäl, man utnyttjar bidrag och man säljer gift! Förr eller senare kommer dom ändå att förråda dig för dina trettio silvermynt. Att ange dessa avskum, dessa parasiter på samhällskroppen är fanimej ett tecken på att du har ett samvete och mer kurage än någon av dessa dräglande babianer.
Citera
2019-01-02, 09:15
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Tycker att du skall vara rakryggad och stå för vad du gjort och ta ditt straff. Men var ärlig med vilka fler som varit med och överdriv inte.
Är du man eller mes?
Det där är att gola.
Citera
2019-01-02, 09:26
Medlem
fittas avatar
Mannen alla golar det är bara att gola på föfan!!!

Att man inte får gola är en påhittad kultur som bara existerar fram tills man väl sitter där, då golar alla

Jag har golat 5 gånger och till och med börjat njuta av det! Mina polare har inte kommit på mig ännu
Citera
2019-01-02, 09:31
Medlem
borrizs avatar
Vilken är golbägens belöning?
  1. Förhörsledarnas löfte om lägre straff "om du bara berättar sanningen". är noll och intet värda. Åklagaren är absolut inte bunden av några överenskommelser med polisen.
  2. Skall du deala så prata direkt med åklagaren. Glöm bara inte att du är utlämnad till åklagarens goda vilja, det finns ingenting som tvingar åklagaren att att hålla ett ev avtal.
    Glöm inte att det du sagt under förundersökningen gäller vid rättegången. Visst kan du ändra dig men då sjunker din trovärdighet samtidigt till noll - mao du har bara en chans att berätta din version.
    Slutsats: allt prat om kronvittnen och liknande är rent nys.
  3. Visst låter det bra med lägre straff, men glöm inte att du gjort många människor sura. Oavsett om dina kompisar har resurser att skicka en "hitman" på dig eller ej, så älskar man inte en golbög på kåken Räkna med en svettig tid när du sitter inne och bered dig på ett liv då du ständigt måste kika över axeln.
  4. Visst finns det olika former av vittnesskydd, frågan är bara om samhället är intresserat av att lägga några resyurser på dig.
Citera
2019-01-02, 10:39
Medlem
Hur stor är egentligen risken att bli hittad?

Säga man bor Stockholm och flyttar till Tyskland. Chansen att de man golat ner känner igen en är ju liten.

Okej om Man flyttar till nåt svenskt turiststäĺle i Spanien dit många kriminella drar förstår jag nån ja råka se en.

Sämst vad har ett stort gäng i Sverige för resurser? Minns barry seal som satte dit pablo escobar hittades ju och sköts.
Citera
2019-01-02, 10:58
Medlem
Gabriel Knights avatar
TS har tittat för mycket på utländska polisserier, i Sverige finns ingen lagstadgad strafflindring så tjallaren vinner inget på det hela mer än att den kommer att få mer stryk i fängelset eftersom ingen gillar någon som fjäskar för myndigheterna. Denne måste därför snabbt försöka att hamna i skyddsavdelningen annars kan den bli mördad även i svenska fängelser.
Citera
2019-01-02, 11:13
Medlem
Stones avatar
Varför ge sig in i en lek där fängelsestraff är en risk och inte vara beredd att betala priset utan att förstöra livet för andra? Klarar man inte av heders kodexet för kriminella så skall man inte leken leka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in