• 1
  • 2
2019-01-02, 01:52
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
I ärlighetens namn, vad skulle du göra om du tex i en stor narkotikahärva kunde komma undan genom att gola ner andra?
Kanske måste du sitta i nästan tio år för att vara "lojal".
Om du kunde gola inkognito, då?

Det finns olika komplikationer..
Citera
2019-01-02, 01:56
Medlem
Vivaruss avatar
Om man sitter i en sådan smet, så är nog 10 år rätt lite jämfört livstid man lär få när det kommer fram att man går på gatan, fastän alla andra är borta..
Citera
2019-01-02, 01:58
Medlem
Krusensnorres avatar
Självklart tänker jag på mig själv. Dock skulle de andra fatta vem som golade med tanke på att jag är den ända som slipper straff, så det blir svårt.
Citera
2019-01-02, 02:00
Medlem
Inte fan skulle jag sitta inne 10år bara för att vara lojal mot nån knarklangare... om det inte gällde familjen då förstås
Citera
2019-01-02, 02:00
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Självklart tänker jag på mig själv. Dock skulle de andra fatta vem som golade med tanke på att jag är den ända som slipper straff, så det blir svårt.
Man behöver ju inte bo kvar i samma område, precis.
Vilka kriminella kan hitta dig om du verkligen inte vill?
Citera
2019-01-02, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
I ärlighetens namn, vad skulle du göra om du tex i en stor narkotikahärva kunde komma undan genom att gola ner andra?

Du riskerar ju en hel del annat om du golar ned folk.
Citera
2019-01-02, 02:12
Medlem
Kan man ens få rejäla strafflindringar i Sverige för att gola? Att rättssystemet inte ha den möjligheten lär vara försvårande, för oftast finns ingen annan anledning till att gola. Är väl väldigt sällan en kriminell helt plötsligt vaknar med dåligt samvete och bestämmer att göra rätt för sig.

Jag är generellt anti mot att tjalla, men tror att det är varje persons egna mått som gäller för hur långa straff och för vem man kan göra tid. Men generellt om man tjallar av rädsla är det ohållbart, att sitta 10 år för det är inget annat än en personlig förlust av allt. Men göra det för lojalitet kan nog få 10 åren att kännas llte lättare. Plus att det är svårare att fly ångest än personer som man är rädd för.
Citera
2019-01-02, 02:22
Medlem
många golare klarar sig.
tills dom inte gör det helt enkelt,

mitt råd är att du lämnar det kriminella livet INNAN du behöver "gola"
du är helt enkelt ingen som ska vara med i matchen
Citera
2019-01-02, 02:23
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:

Golbögar får alltid sitt.

Skulle jag och vänner/partners försöka tjäna pengar på narkotika och sedan torska så håller alla käften, den som golar kommer att dö.
Citera
2019-01-02, 02:30
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Golbögar får alltid sitt.

Skulle jag och vänner/partners försöka tjäna pengar på narkotika och sedan torska så håller alla käften, den som golar kommer att dö.

En hård och dum filosofi som leder till att man offrar sig till ingen nytta. Du har väl sett "Maffiabröder".
Det var rätt smart av Liotta att gola i det läget.
Citera
2019-01-02, 02:32
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
En hård och dum filosofi som leder till att man offrar sig till ingen nytta. Du har väl sett "Maffiabröder".
Det var rätt smart av Liotta att gola i det läget.
Nej jag har inte sett den filmen.

Att kalla det en hård filosofi håller jag inte med om, ifall alla är överens om att börja sälja droger så får alla ta konsekvensen av sitt handlade.

Den som golar skall få ett straff, precis som svenska rättssystemet ger kriminella straff.
Citera
2019-01-02, 02:50
Medlem
00sjus avatar
Nästintill omöjligt att svara på den frågan. Allt handlar ju om vad det är för folk man ska goola ner. Hade du goolat ner din lokala drugdealer för att slippa 5 år? Förmodligen, beror på situationen. Hade du goolat ner vi säger en president i bandidos/ha/förortsgäng för att slippa 5 år? Svar nej.
Senast redigerad av 00sju 2019-01-02 kl. 03:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in