Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-02, 03:00
Medlem
Du får ingen strafflindring i Sverige för att gola ner andra.

Utan det hänger ju på om man kan tona ner sin egen roll för ett mildare straff och överdriva någon annans roll. Läser man FUPar så ser man att det golas ner och skylls på hela tiden. Men det har sällan nån effekt då allt som sägs ska bevisas och där har man ingen egen kontroll.

Så nej, finns bevisen för din inblandning kommer golandet inte resultera i nån straffrabatt. Finns bevisen inte kommer du bli friad och då bättre att hålla käften.

Sen blir ju allt du säger offentligen iom att FUPen blir klar innan rättegången.
Citera
2019-01-02, 03:17
Medlem
Jag är snitch, hade snitchad min egen bror om jag sluppit fängelse diiiiiiirekt.

Fast så hade jag sagt till brorsan i förväg typ: "Ey, jag snitchar du vet men jag kommer fortsätta med att langa o sånt du vet bror" Sen du kommer ut om 1-2 år, du vet jag fixar bra lawyer till dig, vi delar min vinst" Bolisen kommer inte ha en sosning vad som hände.
Citera
2019-01-02, 03:28
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayorLife
Jag är snitch, hade snitchad min egen bror om jag sluppit fängelse diiiiiiirekt.

Fast så hade jag sagt till brorsan i förväg typ: "Ey, jag snitchar du vet men jag kommer fortsätta med att langa o sånt du vet bror" Sen du kommer ut om 1-2 år, du vet jag fixar bra lawyer till dig, vi delar min vinst" Bolisen kommer inte ha en sosning vad som hände.

Vilken råtta till bror. Bra du är ärlig av dig iaf
Citera
2019-01-02, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
I ärlighetens namn, vad skulle du göra om du tex i en stor narkotikahärva kunde komma undan genom att gola ner andra?
Kanske måste du sitta i nästan tio år för att vara "lojal".
Om du kunde gola inkognito, då?

Det finns olika komplikationer..
Vågar man det? Hört att då kan man råka riktigt illa ut...
Citera
2019-01-02, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Vilken råtta till bror. Bra du är ärlig av dig iaf

Ja bror, jag är en ärlig snitch men du vet man måste langa vidare, buisnes tar stopp direkt om båda åker in, d e dumt. jag kommer ju köpa bästa lawyer till han så han kommer ut snabbt ändå. Och vi splittar 50-50 på allt jag fixat under tiden.
Citera
2019-01-02, 03:35
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayorLife
Ja bror, jag är en ärlig snitch men du vet man måste langa vidare, buisnes tar stopp direkt om båda åker in, d e dumt. jag kommer ju köpa bästa lawyer till han så han kommer ut snabbt ändå. Och vi splittar 50-50 på allt jag fixat under tiden.

Golar man så har man absolut ingen plats i kriminaliteten. Det är väl regel nummer 1?
Gör det du är bättre på, man ska hålla sig till sin bana!
Citera
2019-01-02, 03:38
Medlem
Citat:
I ärlighetens namn, vad skulle du göra om du tex i en stor narkotikahärva kunde komma undan genom att gola ner andra?

Har man tillsammans med andra beslutat sig för att begå brott är man inget annat än en feg liten råtta om man golar när lagens långa arm kommer och knackar en på axeln.
Vad skulle du själv tycka om personen som golade ner dig?
Du skulle knappast ha några vidare bra tankar om den personen.
Citera
2019-01-02, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Golar man så har man absolut ingen plats i kriminaliteten. Det är väl regel nummer 1?
Gör det du är bättre på, man ska hålla sig till sin bana!

Många golar bror, man tror inte men det är så. Buisnes är number 1.
Jag är bra på langa, har ingen utbildning så vad ska jag göra, cashflow behövs bror.

Den är ändå bra i svenska fängelse, så min bror kalrar sig fint med playstation o sånt. Jag är bland top på d jag gör, tjänar bra du vet. ok jag måste ha skyddsväst o så men jag är streetsmart så har klarat mig hittills, jag är inte för girig. Kommer en stor snubbe jag backar, inte som araberna som dirr ska kaxa och sedan bli skjutna. Du måste vara smart. Du ska inte direkt köpa en massa bilar och klockor. Man ska ligga lågt, d e enkelt men dagens krim är dumma. Lägger upp cash på insta o sånt. Köper 3 bilar när myndigheten kan se du inte har inkomst.
Citera
2019-01-02, 03:46
Avstängd
XX-Ambars avatar
Varför golar man i Sverige? Det är väl långt från hur det funkar i USA? Har du begått ett brott så straffas du väl lika hårt oavsett vad du säger?
Citera
2019-01-02, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Varför golar man i Sverige? Det är väl långt från hur det funkar i USA? Har du begått ett brott så straffas du väl lika hårt oavsett vad du säger?

Man tror men popo gör deals med dig typ, så du straffas inte lika hårt faktiskt.
Citera
2019-01-02, 04:47
Medlem
Citat:

Ren spekulation eftersom vi inte har systemet med kronvittnen, men med det sagt så hade jag berättat.
Citera
2019-01-02, 07:18
Medlem
Treantprotectors avatar
Du slipper inte undan straff för dina brott bara för du golar ned andra, och vill du ha hälsan i behåll gör du bäst i att inte gola ned andra. Det enda som sker genom att gola är att du gör fel folk förbannade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in