• 5
  • 6
2019-01-06, 07:57
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Golbögar får alltid sitt.

Skulle jag och vänner/partners försöka tjäna pengar på narkotika och sedan torska så håller alla käften, den som golar kommer att dö.

Finns de som kommer undan också.

Det ligger i den kriminelles intressen att alla i skräck tror att "den som golar kommer dö". Det behöver därför inte vara sant.
Senast redigerad av SvetsarnFromHell 2019-01-06 kl. 08:05.
Citera
2019-01-06, 15:47
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsarnFromHell
Finns de som kommer undan också.

Det ligger i den kriminelles intressen att alla i skräck tror att "den som golar kommer dö". Det behöver därför inte vara sant.

Är det något som är säkert inom den kriminella världen så är det att ingen kommer undan ifall man golar när det handlar om större summor pengar.

Ynglingen som golar tror han har ryggen fri för det har gått några år, men vips som det är så har ynglingen bildat familj och vill lämna det gamla livet bakom sig, det är då det gamla livet gör en påmind om att det finns en skuld att betala.
Citera
2019-01-06, 16:04
Medlem
Grollarens avatar
Överskattar man inte lite brottslingars förmåga att hitta den som golar här?
Det är ju inte riktigt som på film att brottslingar har obegränsade tillgångar och dessutom är synska.
Förutsatt att du inte behåller ditt riktiga namn, startar en facebooksida och klafsar rakt in i getingboet igen, tror jag det är rätt små chanser att bli hittad.
Citera
2019-01-08, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Överskattar man inte lite brottslingars förmåga att hitta den som golar här?
Det är ju inte riktigt som på film att brottslingar har obegränsade tillgångar och dessutom är synska.
Förutsatt att du inte behåller ditt riktiga namn, startar en facebooksida och klafsar rakt in i getingboet igen, tror jag det är rätt små chanser att bli hittad.

Kompis, det är enkelt att snitch och fly. Jag har plan med bror, jag ska snitcha han ok han hamnar 1-2 år i prison men under tiden jag fortsätter langa, när han är out d 50-50 dirr.

Folk kommer säga ey du kommer tronch, man ska va smart. låg profil, ingen selfie...ingenting, underground ett tag du vet. Du kommer undan utan problem då, lite smart inga problem.
Citera
2019-01-08, 21:13
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Är det något som är säkert inom den kriminella världen så är det att ingen kommer undan ifall man golar när det handlar om större summor pengar.

Ynglingen som golar tror han har ryggen fri för det har gått några år, men vips som det är så har ynglingen bildat familj och vill lämna det gamla livet bakom sig, det är då det gamla livet gör en påmind om att det finns en skuld att betala.

Det finns gott om folk som "golar" och kommer undan. Så enkelt är det.
Citera
2019-01-08, 23:07
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsarnFromHell
Det finns gott om folk som "golar" och kommer undan. Så enkelt är det.
Jaså är det så enkelt tror du?
Du lever i en drömvärld.

Är man skyldig någon stora summor pengar samt har pratat med polisen så kommer man få sitt straff förr eller senare, inget som någon glömmer.

Särskilt i Sverige där man inte får lindrigare straff när man pratar med polisen.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in