2018-12-31, 20:06
Medlem
Min erfarenhet är att tjejer 20-25 ca tycker det är spännande och vill testa äldre män.
Citera
2018-12-31, 20:08
Medlem
Allt över 18 är okej! Spelar ingen roll vad feministerna här inne vill, alla vill ha en ung och fräsch brud innerst inne
Citera
2018-12-31, 20:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Sammanfattningsvis, borde jag...
  1. Sluta oroa mig, och visa uppskattning och söka kontakt, helt utifrån vad jag själv finner attraktivt.
  2. Dra en skarp gräns vid typ 33 års ålder, och försöka blockera ut all eventuell attraktion till tjejer i 20-årsåldern?

Jag är lite i samma sits, 40 år och bor i ett litet samhälle i ett annat land där min livsstil och ekonomiska situation leder till att jag mestadels umgås med yngre människor.

Min erfarenhet är att inte stöta på kvinnor som man kan misstänka vara yngre än 20 alls. Om man blir introducerad för en sån är det ok att börja prata med personen men om man fattar att den mentala nivån är för tonårsmässig är det bara att lägga ner idén.

Risken om du drar en gräns vid en viss ålder är att du missar personer som genuint är intresserad av dig och får för mycket av en viss åldersgrupp som du på ett eller annat sätt är felrepresenterad hos (ex.om du inte har barn är det inte rättvist att du ska dejta ensamstående kvinnor bara för att de råkar vara i din åldersgrupp).
Citera
2019-01-01, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Ja ska man inte då? Eller är det bättre att försöka forma sitt eget liv utifrån andras mallar?

Jag säger 18 för det är där den lagliga gränsen går för mig och det är vad jag accepterar från andra vuxna män i mitt sällskap. Sen om TS går och spänner på en 15åring, jadu, det rör mig inte i ryggen.
Antagligen så spänner ett antal 40+ gubbar på ett antal 15-17 åringar i skrivande stund, det är inget jag tänker lägga någon energi på, svenskar vill ju ha det så?
So what's the problem?
Det är ju fortfarande lagligt även för dig och männen i din bekantskap att spänna på 15-åringar.
Citera
2019-01-01, 03:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Det är ju fortfarande lagligt även för dig och männen i din bekantskap att spänna på 15-åringar.

Din poäng?
Just because something is legal does NOT make it correct.
Citera
2019-01-01, 03:24
Medlem
Citat:
Din poäng?
Just because something is legal does NOT make it correct.
Nä, men så länge det är lagligt så ska väl du fortfarande skita i om dina kompisar ändå skulle göra det? Och de ska skita i om du mot förmodan skulle göra det?
Citera
2019-01-01, 03:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Nä, men så länge det är lagligt så ska väl du fortfarande skita i om dina kompisar ändå skulle göra det? Och de ska skita i om du mot förmodan skulle göra det?

Har redan besvarat den frågan.
Citera
2019-01-01, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Jag är själv lite drygt 40, men relativt ung och fräsch utseendemässigt.

Jag upplever mer och mer, att det är svårt att veta hur gamla tjejer är. Det gäller tjejer som jag ser på stan, på gymet, på fester och rent allmänt i livet. Jag kan se en tjej, och reagera på att hon är attraktiv, och ser henne helt naturligt som en potentiell sex- och/eller livspartner. Sedan kan jag komma på mig själv, och inse att tjejen i fråga kanske är alldeles för ung för mig. När jag tittar efter igen, och försöker bilda mig en uppfattning om tjejens ålder, så blir jag förvirrad. Ibland kan jag inte avgöra om en tjej är 16 eller 36. Oftare kanske jag gissar mellan 23-33.

Jag är inte gift, utan numera singel efter ett antal långa samboförhållanden. Jag har inga egna barn, men det finns gott om ungdomar och unga vuxna, av bägge kön, bland släkt och vänner. Trots det, så tycker jag att det kan vara väldigt svårt att avgöra ålder på tjejer/kvinnor. Och ännu svårare att avgöra vad som är ok, i fråga om "romantik", när man är en 40+ man.

Jag har definitivt inga pedofila drag, utan attraheras av kvinnlighet och fullvuxna bröst och höfter. Däremot så kan jag komma på mig själv med att snegla på tjejer som gissningsvis är så unga som 16-20 år, och tycka att de är skitsexiga. Och jag tänker automatiskt på mig själv som en plausibel partner för dem. Men allt oftare så tänker jag att detta är någon form av "gubbsjuka", och att jag måste slå bort sådana tankar.

I de fall jag av någon praktisk anledning samtalar med unga, snygga tjejer, så har jag vid några tillfällen inbillat mig att de har sett mig som en "farbror", som omöjligtvis skulle kunna vara attraherad av dem (eller de av mig). Vilket säkert är helt naturligt och normalt, men som trots det kraschar min världsbild lite. Jag menar, jag är någorlunda snygg och vältränad, och van vid att ganska många kvinnor sneglar på mig, eller uppvisar åtminstone små tecken på "kvinna-man-respons", i förhållande till mig. Inte så att jag är någon hunk som kvinnor kastar sig över, men jag verkar ofta vara tillräckligt snygg/spännande/whatever, för att få lite mer respons från kvinnor, än genomsnittsmannen. Och min tidigare erfarenhet är att jag har ganska lätt för att få kvinnor, när jag så önskar.

MEN... sanningen börjar smälta in, att jag numera hamnar i facket "gubbe" för många tjejer. Och att det säkerligen kan uppfattas som äckligt eller olämpligt, om jag skulle visa mitt intresse för tjejer under typ 27. Jag minns att när jag själv var typ 18-25, såg på 40+ gubbar som raggade unga tjejer, som äckliga, patetiska och gubbsjuka. Jag ansåg att man borde vara gift och ha barn vid den åldern, och fokusera på att vara en trogen och respektabel familjefar. Och om någon man var ensam, eller blivit frånskild vid 40+, så skulle de enbart söka nya kvinnor i liknande ålder. Och man hör ständigt tjejer uttala sig om hur äckligt det är, när killar som de inte är intresserade av, visar sitt intresse för dem.

Samtidigt så ser man en del 40+ män, med kvinnor under 25. Då talar jag inte enbart om groupies och importfruar, eller om horor, utan om till synes seriösa förhållanden och romanser med till synes normala unga tjejer. Man hör även talas om att det är ganska vanligt bland tjejer i alla åldrar, att de kan attraheras av 40+ män. Även om det kanske mest är tjejer med "daddy issues" som har en uttalad preferens för äldre män, så verkar det som om många tjejer i alla fall ser möjligheten att bli attraherade av 40+ män.

Vad anser ni vara normalt och acceptabelt i fråga om 40+ män i förhållande till tjejer mellan typ 18-30?

Är det helt fel att börja prata med unga tjejer som man finner attraktiva?

Upplevs det som mer negativt än positivt, om man skulle ge en komplimang eller uppskattande blick, till en tjej på 23, när man själv är 40+?

Om en yngre tjej själv visar intresse för mig, är det då fel/sjukt/konstigt att respondera annat än avvisande? (Om vi talar om tjejer på typ 20-25 år).

Sammanfattningsvis, borde jag...
  1. Sluta oroa mig, och visa uppskattning och söka kontakt, helt utifrån vad jag själv finner attraktivt.
  2. Dra en skarp gräns vid typ 33 års ålder, och försöka blockera ut all eventuell attraktion till tjejer i 20-årsåldern?

Så länge tjejen är 18+ så är det ju okej. Men min personliga åsikt är att det är ganska så konstigt när en man på 40+ stöter på en tjej kring 20 år. Skulle själv säga att är åldersskillnaden mer än 10 år så tolkar jag det som lite märkligt, men jag skulle inte döma någon för det. Många säger ju att kärleken är blind.

Men tjejer från 30 och uppåt är väl det mest rimliga.
Citera
2019-01-01, 04:37
Medlem
Citat:
Har redan besvarat den frågan.
Med två motsatta svar.
Citera
2019-01-01, 08:10
Medlem
HasseBanans avatar
Ett problem är att många, när de har fyllt 40, tror att de måste börja se ut och bete sig som gubbar, för att verka "mogna" eller börjar bete sig typiskt medelsvensson i medelåldern. 40 är för fan ingen ålder i dagens läge. De flesta jag gick i grundskola och gymnasiet tillsammans med på 80-90-talet ser ungefär likadana ut idag som de gjorde då, så även jag. Men har märkt att deras attityd/ inställning förändrats, som att de tror att de måste börja bli någon sliskigt hemtrevlig Kirschsteiger-typ bara för att de fyllt 40.

Själv känner jag mig i bättre form nu än jag gjorde i 20-års åldern och ålder är knappt ens något jag reflekterar över när jag pratar med kvinnor, och tror inte att de gör det så värst heller. På arbetsplatsen och de man möter i övrigt märker iallafall inte jag av att man dömer varandra speciellt efter ålder.
Citera
2019-01-01, 08:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Ett problem är att många, när de har fyllt 40, tror att de måste börja se ut och bete sig som gubbar, för att verka "mogna" eller börjar bete sig typiskt medelsvensson i medelåldern. 40 är för fan ingen ålder i dagens läge. De flesta jag gick i grundskola och gymnasiet tillsammans med på 80-90-talet ser ungefär likadana ut idag som de gjorde då, så även jag. Men har märkt att deras attityd/ inställning förändrats, som att de tror att de måste börja bli någon sliskigt hemtrevlig Kirschsteiger-typ bara för att de fyllt 40.

Själv känner jag mig i bättre form nu än jag gjorde i 20-års åldern och ålder är knappt ens något jag reflekterar över när jag pratar med kvinnor, och tror inte att de gör det så värst heller. På arbetsplatsen och de man möter i övrigt märker iallafall inte jag av att man dömer varandra speciellt efter ålder.

Vet inte, jag känner mig mer och mer som Steve Buscemi i 30 rock:
https://knowyourmeme.com/photos/1005084-how-do-you-do-fellow-kids

När jag klär mig som jag gjorde för säg.. 15-20 år sen.
Citera
2019-01-01, 08:20
Medlem
En del 25 åringar kommer att tycka att du är en äcklig gubbe. Andra kan tänka sig att gifta sig och skaffa barn. 15 års åldersskillnad är inga problem om man är 40+
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in