2026-07-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Ja, självklart kommer man säga det. Vill du att jag ska ljuga eller? Om du har en 50 år gammal fru som exempel, vad förväntar du dig att man ska säga? Självklart är hon själv medveten att en 18 år gammal kvinna är mer attraktiv. Min mamma som exempel är väl medveten att hon var mer attraktiv när hon var 18-22 år gammal.

Förstår verkligen inte dagens sjuka samhälle. Folk lever ju i en egen verklighet.

Märks att du aldrig har varit kär. Är man kär och har en intim själslig och fysisk relation med sin partner. Så kommer denna person vara den man attraheras som mest av, på alla sätt! Och även om man kan se att denna var snyggare som yngre, så är det här och nu som gäller! Det är nu man får ta på sin partners heta kropp.
Citera
2026-07-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Nej, ditt korkade fan, en 18 år gammal kvinna är inget barn utan är en vuxen kvinna. Då hon är vuxen förblir hon vuxen oavsett mannens ålder. Jag blir så sjukt irriterad på er. Även en 17 åring är vuxen och inget barn.
Då är du själv inte vuxen.
När jag möter 18åringar är det vuxna barn för mig. Först 25-30 börjar bli kvinnor rent mentalt.
Citera
2026-07-14, 20:52
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Då är du själv inte vuxen.
När jag möter 18åringar är det vuxna barn för mig. Först 25-30 börjar bli kvinnor rent mentalt.

Okej, så 18 åringar är inte vuxna enligt dig?

Så enligt din efterblivna logik är 24 åringar barn och inte vuxna?
Citera
2026-07-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Märks att du aldrig har varit kär. Är man kär och har en intim själslig och fysisk relation med sin partner. Så kommer denna person vara den man attraheras som mest av, på alla sätt! Och även om man kan se att denna var snyggare som yngre, så är det här och nu som gäller! Det är nu man får ta på sin partners heta kropp.

Märks att du aldrig har varit man.
Senast redigerad av Joe88 2026-07-14 kl. 21:04.
Citera
2026-07-14, 21:44
Medlem
Citat:
Så är det! Alla försöker se ut som typ 20-29. Av de som sminkar sig dvs.
Jo, vi kan alla se det. Män är inte alls lika bekymrade om utseendet, förutom narcissister. Män tävlar om annat, status, bilar, båtar, dyra adresser,, social status osv.. Men kammar sig med näven.
Citera
2026-07-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast det där gäller nog bara så länge du är man. Blir betydligt svårare när du blir farbror. Var skulle t.ex. jag som 60 årig farbror få tag på en 37-åring?
Ja sant, tror den regeln kommer från how i met your mother men känns rimlig rätt ofta
Citera
2026-07-14, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Märks att du aldrig har varit man.

Märks att du aldrig har varit kär.
Både män och kvinnor som är kära, kommer främst bara ha ögon för sin kärlek.
Citera
2026-07-14, 23:03
Medlem
15 är gränsen i Sverige. Under det så kommer polisen eller Dumpen.
Citera
2026-07-14, 23:57
Medlem
Citat:
Märks att du aldrig har varit kär.
Både män och kvinnor som är kära, kommer främst bara ha ögon för sin kärlek.

Du är inte både man och kvinna så du ska inte uttala dig å både män och kvinnors vägnar.
Citera
2026-07-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Du är inte både man och kvinna så du ska inte uttala dig å både män och kvinnors vägnar.

Jag föreslår att du läser nedan länk. Och begrundar vad du läser. Så kommer du säkert förstå att om man är kär i och stundtals känner sig som nyförälskad i sin partner. Så kommer man finna denna mest tilldragande av alla, trots att båda är bra mycket äldre än 18 år. Och detta gäller givetvis både för män och kvinnor. Så. Läs nedan:

https://www.su.se/nyheter/nyhetsartiklar/2024-02-14-karleken-sitter-till-stor-del-i-hjarnan

Ett citat ur ovan länk:
Vad händer i hjärnan när man blir kär?
– När man blir kär aktiveras hjärnans belöningssystem där dopamin och neuropeptider såsom oxytocin och vasopressin frisätts, vilket skapar känslor av lycka, eufori och en stark dragningskraft till den person man är förälskad i.
Citera
2026-07-15, 00:35
Medlem
Citat:
Jag föreslår att du läser nedan länk. Och begrundar vad du läser. Så kommer du säkert förstå att om man är kär i och stundtals känner sig som nyförälskad i sin partner. Så kommer man finna denna mest tilldragande av alla, trots att båda är bra mycket äldre än 18 år. Och detta gäller givetvis både för män och kvinnor. Så. Läs nedan:

https://www.su.se/nyheter/nyhetsartiklar/2024-02-14-karleken-sitter-till-stor-del-i-hjarnan

Ett citat ur ovan länk:
Vad händer i hjärnan när man blir kär?
– När man blir kär aktiveras hjärnans belöningssystem där dopamin och neuropeptider såsom oxytocin och vasopressin frisätts, vilket skapar känslor av lycka, eufori och en stark dragningskraft till den person man är förälskad i.

Nej det gäller bara för kvinnor. Män kommer inte sluta attraheras av yngre bara för att deras fru är gammal. Du lever i en Disney-värld.

Nyförälskelse varar bara en kort period dessutom.
Citera
2026-07-15, 01:26
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Du snackar om 18-30 men jag gissar på att du lutar mer åt 18 än 30, gamle snuskhummer där.

Du vet svaret på dina frågor redan. Du visste det när du själv var 18-25. Det du vill är att vi ska godkänna att du som 40plus ska rida tjejer som är hälften så gamla som du. Majoriteten av oss gör nog inte det. Vad ska killar i tjejernas ålder göra när gubbar blir ihop med dessa tjejer som egentligen bör höra till dem? Sen snackar du om att det finns gubbar som rider mycket yngre tjejer men då handlar det ju oftast om rika/kända gubbar och golddiggers eller så handlar det om psykiskt instabila tjejer. Tittar jag på de jag känner till i min krets så är tre av tre golddiggers. Åtminstone två av dem ses som smutshoror eftersom de gick med en man som redan hade barn med en annan.

Det som möjligen är till din fördel är att du inte har några egna barn. Man kan dock fråga sig varför då du har haft flera långa samboförhållanden.

Du är medveten om att du svarar i en väldigt gammal tråd?

Jag är en helt annan person idag, jag har gått igenom en lång relation med familjebildning och har nu egna barn.

Men jag kan bekräfta att unga kvinnor är ännu mer intresserade av mig idag. Jag har ingen åsikt om det är rätt eller fel - det är väl bara som det är. Men jag är själv inte intresserad av dem idag och kommer nog inte bli på länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in