2018-12-30, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
https://lararnastidning.se/pojkar-missgynnas-i-betygsattningen/

Läs kommentarerna också

Så du inser att killar är diskriminerade?
Citera
2018-12-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Så du inser att killar är diskriminerade?
Man kan inte dra den slutsatsen av statistiken. Det var därför jag bad dig läsa kommentarerna också för fler infallsvinklar och ett mer balanserat perspektiv. Rubriken på artikeln antyder att killar är diskriminerade, inte själva statistiken. Statistiken ger inget svar på vad skillnaden beror på.
Citera
2018-12-30, 21:14
Avslutad
Citat:
Man kan inte dra den slutsatsen av statistiken. Det var därför jag bad dig läsa kommentarerna också för fler infallsvinklar och ett mer balanserat perspektiv. Rubriken på artikeln antyder att killar är diskriminerade, inte själva statistiken. Statistiken ger inget svar på vad skillnaden beror på.

Konstigt att när man snackar löneskillnader är ni villiga att gå på högsta sifferaggregatet men i detta fall vill plöja detaljer.

Nä du bruttan. Antingen äta kakan eller ha den kvar. Well?
Citera
2018-12-30, 21:44
Medlem
Citat:
Konstigt att när man snackar löneskillnader är ni villiga att gå på högsta sifferaggregatet men i detta fall vill plöja detaljer.

Nä du bruttan. Antingen äta kakan eller ha den kvar. Well?
Ni? Jag är oftast villig att tänka på detaljer och när det gäller löneskillnader var min utgångspunkt ointresse men jag har stött på motargument i olika sammanhang mot idén att diskriminering och normer är enda faktorerna av vikt som jag tagit till mig. Faktum är att jag var helt oinsatt och ointresserad av frågan innan jag stötte på motargument mot det feministiska perspektivet. Men det gör ingen skillnad. Det är missvisande att ta en förklaring för given när det kan finnas många olika faktorer oavsett hur andra beter sig.
Citera
2018-12-30, 23:51
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surlai
Fast nu är ju du en stjärtgosse och ingen kvinna.

Ligger mycket i det du skriver dock och kvinnor har definitivt ett övertag på sexmarknaden.

Stjärtgosse...ha,ha. I andra länder hade jag blivit kallad för hora, fnask, slampa,luder osv,men här i Sverige gör dom allt för att försvara en kvinnas goda rykte. Jag får väl tacka dig för att du ursäktar mitt kukbegär och min hunger på sex med att jag skulle vara en ,,,vad sade du nu igen...stjärtgosse.

Nu måste jag byta tampong, för jag har nämligen mens. Det har folk som har en vagina mellan bena, förstår du - lilla du !
Citera
2018-12-30, 23:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Tjejer presterar bättre på nationella prov än killar. Du tänker kanske på att tjejer får högre betyg i relation till resultatet på nationella prov jämfört med killar? Provet är inte menat att vara den enda prestation som betyget i ett ämne ska baseras på.

Det är inte mycket som håller när man faktiskt börjar kolla upp det som uttrycks som om det vore etablerade sanningar här på feministforumet.

Vad som sedan blir problemet när det väl finns en källa som motbevisar "sanningarna", det är att antingen är källan inte pålitlig, eller så är den manipulerad eller ihopljugen av staten. Fungerar inte detta så är det kvinnans fel oavsett vad det gäller.
Till exempel att pojkar har sämre betyg. Antifeminister vet om att detta beror på diskriminering av pojkar. Att lärare (kvinnor) ger flickor glädjebetyg. Att det skulle ha att göra med ansträngning och engagemang finns inte på kartan.
Och detta vet de då utan att ha satt sin fot i skolan.
Rent skitprat taget ur luften alltså.
Ibland är som en alternativ verklighet härinne. Spännande.
Citera
2018-12-31, 00:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad som sedan blir problemet när det väl finns en källa som motbevisar "sanningarna", det är att antingen är källan inte pålitlig, eller så är den manipulerad eller ihopljugen av staten. Fungerar inte detta så är det kvinnans fel oavsett vad det gäller.
Till exempel att pojkar har sämre betyg. Antifeminister vet om att detta beror på diskriminering av pojkar. Att lärare (kvinnor) ger flickor glädjebetyg. Att det skulle ha att göra med ansträngning och engagemang finns inte på kartan.
Och detta vet de då utan att ha satt sin fot i skolan.
Rent skitprat taget ur luften alltså.
Ibland är som en alternativ verklighet härinne. Spännande.

Nej men herregud att erkänna att flickor faktiskt anstränger sig och gör bra ifrån sig...... då är man ju en "cuck"....... Eller vad fan det nu är idioterna kallar knullbara män.
Citera
2018-12-31, 00:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
That's all you got?

..hehe. Du skulle inte ens överleva 5 min med henne. Jösses, dessa småtjejer.

Vad menar du? Du menar om jag skulle slåss med henne? Varför skulle jag slåss med henne?
Citera
2018-12-31, 00:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Som svensk tjej - anser du att ditt sätt att tänka är ovanligt? är dom flesta svennebrudar i din omgivning som dig eller är dom hjärntvättade pk-brudar?

"Svennebrudar"? Snälla, mina vänner är inga svennebrudar. Vi är svenska kvinnor, tack.
Jag skulle säga att det är olika. Vet två kvinnor som är riktiga PK-gurus.
I övrigt skulle nog de hålla med mig om att det är helt fel att skriva en sån artikel som#inteerkvinna
Senast redigerad av Moment22x22 2018-12-31 kl. 01:46.
Citera
2018-12-31, 02:08
Avstängd
Dom har redan övergett oss och snart är det vita mannen med asiaten som gäller
Citera
2018-12-31, 08:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Varför skulle vi kvinnor vara underlägsna en man/män som exempelvis köper öststatshoror nere i Tyskland? Du måste vara komplett galen och helt jävla uppfylld av dig själv.

Samtidigt så har ju sexköpen gjort mig helt oberoende av svenska kvinnor. Vad trångsynta människor som du anser om sexköp skiter jag fullständigt i. Det är skönt att knulla unga snygga tjejer även när man är "gubbe!" Mycket bättre än med tanterna! En fin liten hobby!

Så det lutar nog mot att jag är ganska uppfylld av mig själv...
Senast redigerad av WordWarrior 2018-12-31 kl. 09:12.
Citera
2018-12-31, 08:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Och dem männen tillhör du ju. Så går din plan i lås.

Jag har ingenting emot att naiva, självupptagna kvinnor hamnar i islamisternas och våldtäktsmännens garn. Det stämmer. Detta eftersom jag övergivit den typen av kvinnor såväl psykiskt som fysiskt. Känner noll empati med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in