Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenpump
När den stora kollapsen kommer så kommer AfS få sitt genombrott. När Sverige helt kollapsat och svensk ekonomi är 100% sönderslagen så börjar folk leta efter radikalare alternativ.

Den kommer aldrig att komma.
Citera
2018-12-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Den kommer aldrig att komma.

Kommer att ske någon gång under denna mandatperiod.
Citera
2018-12-29, 21:12
Medlem
hahatamejomnikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenpump
När den stora kollapsen kommer så kommer AfS få sitt genombrott. När Sverige helt kollapsat och svensk ekonomi är 100% sönderslagen så börjar folk leta efter radikalare alternativ.

Det är riktigt att den breda massan kommer att leta efter nya syndabockar, om den råkar illa ut. Därmed inte sagt att pöbeln kommer att hitta rätt, den kommer bara att leta efter något nytt att skylla sin allmänna uselhet på.

Tillskillnad från vad flesta flötskallarna i SD-pöbeln tror, så är jag inte AFs:are. Främst av anledningen att man ideologiskt där bara odlat någon slags vattenkammat alternativ till SD, för att hopplöst imponera på den SD-pöbel som utgörs av lastbilschaffisar och socialfall - projektet är helt bakvänt alltså. Idioterna som röstar SD gör det inte av vattenkammad övertygelse, de gör det av ressentiment idioti och vana.

Och tar man sig en titt på hur man inom AFS presenterar sig, även om man dagsideologiskt smusslar in lite ord som anti-globalism, så består de av samma nationellt vattenkammade och grisbukade ex moderater vars karaktär de senaste 30 åren sålt ut hela jävla Sverige, låt vara med en upprorisk aura av att som kulturell motprestation läsa Emil i Lönneberga.

Har någon sett ett inlägg från AFS, där man faktiskt kritiserar den judiskt skapade kapitalistiska parasit som numer utgör fundamentet för både modern politisk och ekonomisk ambition? Ser vi en politisk förklaring av krig mot de icke-judiska judarna?

Nej. Man slickar fortfarande arsle på den stil Judas silverpengar kan köpa, och låtsas att det demokratiska palatset, där penningens fördel förväxlas med nationell prestation, är värt att bevara.

Kan hända att man ideologiskt slåss om att lura det lågt stående slödder som röstar SD - som företrädare för Sverige består man av samma fisnödigt sugna ohyra som redan förstört landet, låt dem låtsas vara konkurrent och därmed försvinna som paria.
Senast redigerad av hahatamejomnikan 2018-12-29 kl. 21:54.
Citera
2018-12-29, 22:01
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
En intressant fråga men vi är inte där ännu. Återkom om 30 år. Massinvandringen pågår i oförminskad skala och väljarna verkar gilla det.
S-, M-, KD- och till och med L-väljare är övertygade om att de har röstat för en helomvändning, åtstramning, och en politik som är EUs mest restriktiva på området. SD-väljare har faktiskt röstat för något sådant. Så nej, det är inte så att en majoritet av väljarna gillar massinvandring. Motståndet mot massinvandring är större än stödet för den, enligt åsiktsundersökningar. Du tror ont om svenska folket, och samtidigt överskattar du deras kunskap. Och du underskattar medias makt, som avsiktligt har lurat svenska väljare.

Att skjuta svenskfrågan på framtiden kan fungera väl för partier som inte - OBS inte - är nationalister. Och för SD fungerar det tydligen bra att ha den inställning som de har i frågan. Men om man är nationalist och vill locka just de väljare som inte är nöjda med dem som sitter i riksdagen, ja, då föreslår jag att man använder sig av svenskfrågan och positionerar sig på ett annat sätt. Det kommer inte att lyckas att dra SD-väljare till ett marginellt bättre alternativ vars stöd är en femtiodel (1/50) av SDs stöd. De kommer att fortsätta att rösta på SD och många av de 20000 kommer att gå tillbaka till SD om inte AfS bekänner färg och visar att man har en helt annan ideologi än SD.
Citera
2018-12-29, 22:11
Medlem
hahatamejomnikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
S-, M-, KD- och till och med L-väljare är övertygade om att de har röstat för en helomvändning, åtstramning, och en politik som är EUs mest restriktiva på området. SD-väljare har faktiskt röstat för något sådant. Så nej, det är inte så att en majoritet av väljarna gillar massinvandring. Motståndet mot massinvandring är större än stödet för den, enligt åsiktsundersökningar. Du tror ont om svenska folket, och samtidigt överskattar du deras kunskap. Och du underskattar medias makt, som avsiktligt har lurat svenska väljare.

Att skjuta svenskfrågan på framtiden kan fungera väl för partier som inte - OBS inte - är nationalister. Och för SD fungerar det tydligen bra att ha den inställning som de har i frågan. Men om man är nationalist och vill locka just de väljare som inte är nöjda med dem som sitter i riksdagen, ja, då föreslår jag att man använder sig av svenskfrågan och positionerar sig på ett annat sätt. Det kommer inte att lyckas att dra SD-väljare till ett marginellt bättre alternativ vars stöd är en femtiodel (1/50) av SDs stöd. De kommer att fortsätta att rösta på SD och många av de 20000 kommer att gå tillbaka till SD om inte AfS bekänner färg och visar att man har en helt annan ideologi än SD.

Säg mig, är den av SD älskade Bert Karlsson en del av svenskheten? Och om inte, hur formulerar du det politiska faktumet då?

Fel färg på grisbuken?
Citera
2018-12-29, 22:13
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahatamejomnikan
Säg mig, är Bert Karlsson en del av svenskheten? Och om inte, hur formulerar du det politiska faktumet då?

Fel färg på grisbuken?
Var snäll och formulera dig på ett begripligt sätt. Annars har jag inget att tillägga.
Citera
2018-12-29, 22:21
Medlem
hahatamejomnikans avatar
Citat:
Var snäll och formulera dig på ett begripligt sätt. Annars har jag inget att tillägga.

Att du inget har att tillägga är för att du är politiskt efterbliven. Vad jag frågade om hur AFS hypotetiskt ställer sig till nationellt interna, alltså svenska, skadedjurs position i deras politiska ideologi - jag vädrade därmed en form av diskrepans mellan ideologi och faktisk propaganda.

För att förenkla så undrade jag alltså hur AFS skulle hantera de ekonomiska Judas som tjänar pengar på att sälja Sverige till neger och svartskallar?
Citera
2018-12-29, 22:25
Medlem
Citat:
En intressant fråga men vi är inte där ännu. Återkom om 30 år. Massinvandringen pågår i oförminskad skala och väljarna verkar gilla det.

Sverigedemokratiska väljare gillar in massinvandring i oförminskad skala är vad du säger?

Då tror jag inte att AfS kan nå några av dessa väljare...
Citera
2018-12-29, 22:27
Medlem
Citat:
Att du inget har att tillägga är för att du är politiskt efterbliven. Vad jag frågade om hur AFS hypotetiskt ställer sig till nationellt interna, alltså svenska, skadedjurs position i deras politiska ideologi - jag vädrade därmed en form av diskrepans mellan ideologi och faktisk propaganda.

För att förenkla så undrade jag alltså hur AFS skulle hantera de ekonomiska Judas som tjänar pengar på att sälja Sverige till neger och svartskallar?

Du verkar inte riktigt ha koll på hur det här fungerar. Pengarna till asylboendena kommer från den svenska staten, inte från "flyktingarna" själva så att Bert skulle "sålt" något till dem är rena rama vansinnet.

Skulle Bert inte drivit dessa boenden skulle andra gjort det (och andra gjorde det även). Försöker du föreslå att AfS ska kampanja mot Bert Karlsson?.
Citera
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Jag förstår vad du menar men är osäker på vad vi är oense om. Jag tycker om just at AfS inte binder sig till en ideologi utan fokuserar på att lösa problem. Tycker det är bra att AfS inte ger sig in i definitioner om exakt vad som är svenskt och inte. Det räcker gott och väl att man inte har problem att säga att det finns svenskar. Åkesson gick ner i träsket och det slutade med att han i en intervju med Göran Rosenberg kom till slutsatsen att det nog inte finns etniska svenskar för vem i Sverige har inte någon utländsk förfader om man går tillräckligt långt tillbaka?

För egen del anser jag det stöttade att det finns de som på allvar ställer frågan om det finns svenskar. Det är en självklarhet att det finns svenskar och det behövs ingen exakt definition.

Den bästa definitionen är att den som vill vara svensk och uppfattar sig som svensk och som av andra uppfattas som svensk är det. Baserat på den finns det uppenbarligen många svenskar.

Nu när jag tänker på det fungerar definitionen också på kön.

Poängen med definitionen är att det räcker inte med vad du själv vill utan också hur andra uppfattar dig. Något som är självklart eftersom en identitet skapas i ett socialt sammanhang.
Citera
Medlem
Kwatos avatar
Citat:

Fråga någon som representerar partiet officiellt om du vill veta.

Jag ser det som en underordnad fråga som varken har ideologisk tyngd eller praktisk betydelse. En stat som inte släpper in någon obehörig behöver inte köpa de tjänster som Bert sålde. Det enda jag skulle kunna diskutera är det moraliska perspektivet, men jag kommer inte att vara moraltant idag heller.
Citera
2018-12-29, 22:39
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Jag förstår vad du menar men är osäker på vad vi är oense om. Jag tycker om just at AfS inte binder sig till en ideologi utan fokuserar på att lösa problem. Tycker det är bra att AfS inte ger sig in i definitioner om exakt vad som är svenskt och inte. Det räcker gott och väl att man inte har problem att säga att det finns svenskar. Åkesson gick ner i träsket och det slutade med att han i en intervju med Göran Rosenberg kom till slutsatsen att det nog inte finns etniska svenskar för vem i Sverige har inte någon utländsk förfader om man går tillräckligt långt tillbaka?
Om AfS inte positionerar sig ideologiskt så förutspår jag att AfS kommer att misslyckas med att utgöra en maktfaktor.

Citat:
För egen del anser jag det stöttade att det finns de som på allvar ställer frågan om det finns svenskar. Det är en självklarhet att det finns svenskar och det behövs ingen exakt definition.
Det finns definitioner. Staten har en definition. Sossarna har också en. Borgarna har en. SD har en. Och alla de har fel, mycket fel.

AfS ska alltså tro att det är "självklart" för väljarna vem som är svensk när det finns så många olika och felaktiga uppfattningar om det? Det där argumentet är det sämsta man kan komma dragande med.

Citat:
Den bästa definitionen är att den som vill vara svensk och uppfattar sig som svensk och som av andra uppfattas som svensk är det. Baserat på den finns det uppenbarligen många svenskar.
Det finns ingen konsensus bland "andra" att luta sig mot. Bland invandringspositiva finns ett starkt stöd för att alla invandrare är svenskar. Definitionen ger ingen som helst möjlighet att ringa in vem som är svensk och är helt värdelös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in