2018-12-29, 20:05
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jupp, behövs mer filmer där "good guys" förlorar, mäniskan blir förslavad/förintad av aliens osv
I verkligheten föredrar jag att det goda segrar, men i filmer är det roligare om all anständighet vänds uppochner, åtminstone ibland..
Citera
2018-12-29, 20:07
Medlem
Halloween2s avatar
Att dom höjer musiken utav helvete så man får sänka, för att sedan höja när man knappt hör vad personerna säger.
Citera
2018-12-29, 20:08
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Att dom höjer musiken utav helvete så man får sänka, för att sedan höja när man knappt hör vad personerna säger.
Ja, hög musik äcklar mig rejält, finns det nån som njuter av det?
Citera
2018-12-29, 20:12
Medlem
Baptisten555s avatar
När galningen i skogen går efter offret som springer som en galning men ändå hinner ikapp.........
Citera
2018-12-29, 20:16
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Ja, hög musik äcklar mig rejält, finns det nån som njuter av det?

Ingen aning, är det så att de bakom musiken tvingar dem att göra detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Baptisten555
När galningen i skogen går efter offret som springer som en galning men ändå hinner ikapp.........

Fast då är det ju oftast i ''övernaturliga'' filmer så som Halloween och Fredagen den 13 Hade ju inte hänt mycket om monstret/mördaren går och offret kan springa ifrån hur lätt som helst.

Något som stör mig i skräckfilm annars är att man tror att ett offer har dött efter ha fått en yxa i magen , för att sen hoppa på monstret en sista gång för att rädda huvudkaraktären.
Citera
2018-12-29, 20:31
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baptisten555

Springer som fan på bra underlag i bra skor, och sen ramlar som en unge på dagis..
Citera
2018-12-29, 20:41
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jupp, behövs mer filmer där "good guys" förlorar, mäniskan blir förslavad/förintad av aliens osv

Ja, tänk Terminator 2, om dom hade gett fan i att göra dåliga uppföljare... och en krampaktig serie.
istället fått till en uppföljare nu,
Där alla maskiner och framtidsvisionerna blir verklighet.
Utan för mycket animerat trams, och mer försökt göra oldschool effekter, (som inledningen i T1) helt suverän enligt mig.
Filmen kunde sluta med att folk blir robotar och ansluter sig, ger upp sin "mänsklighet".
Hade ju passat bra nu är AI hotet är på tapeten.
Citera
2018-12-29, 21:46
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ingen aning, är det så att de bakom musiken tvingar dem att göra detta?

Fast då är det ju oftast i ''övernaturliga'' filmer så som Halloween och Fredagen den 13 Hade ju inte hänt mycket om monstret/mördaren går och offret kan springa ifrån hur lätt som helst.

Något som stör mig i skräckfilm annars är att man tror att ett offer har dött efter ha fått en yxa i magen , för att sen hoppa på monstret en sista gång för att rädda huvudkaraktären.

I senaste Fredagen den 13:e filmen får vi en förklaring till varför Jason kommer ikapp sina offer
Citera
2018-12-29, 21:48
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
I senaste Fredagen den 13:e filmen får vi en förklaring till varför Jason kommer ikapp sina offer

I den springer han ju. Jag minns inte allt för mycket utav den nu eftersom jag tyckte den sög så hårt när den kom att jag ville glömma den. Men antar att han springer för att han är människa i den senaste?

Man får se Jason springa lite lite i tvåan.
Citera
2018-12-29, 21:49
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
I den springer han ju. Jag minns inte allt för mycket utav den nu eftersom jag tyckte den sög så hårt när den kom att jag ville glömma den. Men antar att han springer för att han är människa i den senaste?

Man får se Jason springa lite lite i tvåan.

Han har underjordiska gångar som han använder sig av
Citera
2018-12-29, 22:20
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Han har underjordiska gångar som han använder sig av

Jo det också förstås, men han springer ju även i filmen också.
Citera
2018-12-29, 23:37
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Beukar oftast vara ett problem på tankade filmer pga hur dom komprimerat filerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in