2018-12-28, 18:56
Medlem
Imbazs avatar
När det inte finns mer att klaga på än Salahs "skådespel" så vet man att Liverpool är bra

Tycker Salah är värd att få med sig den. Tänk vad folk drar i han och drar fulknep för att stoppa han som ofta domare missar.
Rättvisa enligt mig att det går åt båda håll.

Om backar slutar upp med fulknep så som att dra i han i en sekund för att stanna upp hans fart, då kommer det aldrig bli straffar heller.
Citera
2018-12-28, 19:46
Medlem
OnkelSnusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
När det inte finns mer att klaga på än Salahs "skådespel" så vet man att Liverpool är bra

Tycker Salah är värd att få med sig den. Tänk vad folk drar i han och drar fulknep för att stoppa han som ofta domare missar.

Om backar slutar upp med fulknep så som att dra i han i en sekund för att stanna upp hans fart, då kommer det aldrig bli straffar heller.

När det inte finns mer att klaga på än Netanyahus "ockupation" så vet man att Israel är bra

Tycker Netanyahu är värd att få med sig den. Tänk vad palestinierna drar i han och drar fulknep för att stoppa han som ofta FN missar.

Om palestinier slutar upp med fulknep så som att kasta sten, då kommer det aldrig bli några bombmattor över Gazaremsan heller.
Citera
2018-12-28, 21:51
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

Speciellt när det såg ut såhär förra gången:
https://mobile.twitter.com/vintagesalah/status/1078598874313486336?s=21

Kommer inte gråta mig till sömns för att han förstärkte och fick straff direkt
Citera
2018-12-29, 09:09
Medlem
Angående Salah. "Han ser inte lika bra ut som förra säsongen!" Trots detta är han i topp i skytteligan.
Citera
2018-12-29, 12:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Det här är så klassiskt och typiskt liverpoolbeteende. Finns inga större offer i fotbollsvärlden. Hade sterling gått ned på samma sätt hade man 100% skrikit på filmning.

"Nu har vi minsann inte fått någon straff på länge så vi förtjänar att salah slänger sig och spelar teater för att vinna en straff".

"Stackars salah. Dummet är så dummig som försöker stoppa och störa honom det får man inte snyft"

Som sagt always the victim. Gör ju deras PL titel ännu värre. Hade fan hellre sett city trots deras äckliga arabpengar vinna. Men bara erkänna att liverpool ser ut som ett mästarlag. Vinner man mot city har man avgjort ligan i januari. Och nej tottenham vinner inga stora titlar. Gissar att dem åker på en reaktion senare när CL drar igång igen. Lär dock enkelt plocka en topp 4 iallafall. Blir chelsea och arsenal som gör upp om 4an. United fansen kommer nog ned från molnen snart när bottenlagen är avklarade. Men visst man får väl unna dem att sväva bland molnen efter att mourinho raserat hela klubben med sin negativitet.

Satt faktiskt och kollade på ett antal av Kanes förstärkningar, bland annat mot Liverpool. Även om jag tycker det är uppenbart cyniskt att lägga sig så lätt som han gör är det som regel kontakt och då går inte straffsparken att snacka bort.

Typ den här: https://www.youtube.com/watch?v=w_lsNJKwcF0

Kontakten av Karius är typ obefintlig men den är där, och då är det en foul. Sen tycker jag väl den är för liten för att straffsparken ska ges, men Karius ger Kane chansen att lägga sig och den senare är smart som tar den.

Så nej, hade Sterling gått ner för en liknande foul (framför allt för Liverpool ) hade jag inte sagt något om filmning.

Gällande "always the victim" tycker jag tvärtom Liverpool har haft ett enormt flyt med domsluten i gråzonen i år. VvD vs Mertens kunde/borde blivit rött, Robertson vs Hughes (Watford vs Liverpool) borde blivit straff off the top of mind. Jag säger inte att alla domslut borde gått mot Liverpool, mer att Liverpool haft turen på sin sida i de domslut som kunde gått emot dem. Sen har man haft flax med annat också, typ Pickfords otur i sista minuten osv.

Så nej, ditt kategoriserande av "typiska Liverpool-supportrar" funkar inte på denna supporter.

Newsflash för övrigt: Fotbollssupportrar som grupp skiljer sig rätt lite åt, bara att de håller på olika lag. De där enögda grinpellarna du beskriver, finns det gott om även bland Uniteds supportrar, Liverpools, Arsenals osv osv. Ditt inlägg skulle jag säga placerar dig i det facket, faktiskt

----------------------------

Vore gött om City går på en mina mot ett på pånyttfött Saints, 1-1 är taget alla dagar i veckan. Spurs har den oroväckande trenden att vinna och vinna även när de inte imponerar, typ som Liverpool (ja jag vet att de imponerat de senaste matcherna). Hoppas Son blir ett avbräck för dem som kostar poäng.

Skadekris i backlinjen i Arsenal. Förutspår att Liverpools anfall gör slarvsylta av Koscielny om han startar. 4-1? Finns aldrig enkla matcher mot Arsenal, men har sällan funnits ett bättre tillfälle att möta dem.
Citera
2018-12-29, 14:37
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Satt faktiskt och kollade på ett antal av Kanes förstärkningar, bland annat mot Liverpool. Även om jag tycker det är uppenbart cyniskt att lägga sig så lätt som han gör är det som regel kontakt och då går inte straffsparken att snacka bort.

T

Kontakten av Karius är typ obefintlig men den är där, och då är det en foul. S? Finns aldrig enkla matcher mot Arsenal, men har sällan funnits ett bättre tillfälle att möta dem.
All kontakt ska inte vara en foul. Fotboll är en kontaktsport. Man är tillåten att ha kontakt med sin
motståndare. Man får inte störa sin motståndare så pass att dem hindras. Vilket varken kane eller salah råkade ut för utan kontakten var minimal och spelarna valde själva att lägga sig ned och spela teater. Men det här är ett fotbollsproblem. I vilken annan sport som helst hade salah och kane kallats filmare. Men i fotbollen är detta numera en del av sporten. Aldrig att man kommit undan i tex handboll eller ishockey med detta beteende.
Citera
2018-12-29, 18:16
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Norwich-Derby 3-3 Andra omgången i rad dem spelar 3-3 norwich. Kul gäng. Tränas ju av daniel farke som är en del av dortmunds tränarskola med klopp och wagner. Något som syns både i hans eget uppträdande vid sidan av, men också hur hans lag agerar på plan. Mycket energi och fart. Leeds åker dock överraskande på pumpen. Hemma mot hull.

Och spurs. Var det någon som på allvar trodde dem skulle strida om titeln? Nej blir kamp om fjärdeplatsen med londonrivalerna. Leicester vinner mot chelsea och man city. Förlorar sen mot cardiff hemma. Fuck logic.
Citera
2018-12-29, 20:51
Medlem
Steinarrs avatar
Hur är det ens möjligt att Liverpool leder PL? Jag tycker inte att dom har imponerat alls spelmässigt. Eller är PL så här pass dålig nu för tiden?
Citera
2018-12-29, 22:44
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
All kontakt ska inte vara en foul. Fotboll är en kontaktsport. Man är tillåten att ha kontakt med sin
motståndare. Man får inte störa sin motståndare så pass att dem hindras. Vilket varken kane eller salah råkade ut för utan kontakten var minimal och spelarna valde själva att lägga sig ned och spela teater. Men det här är ett fotbollsproblem. I vilken annan sport som helst hade salah och kane kallats filmare. Men i fotbollen är detta numera en del av sporten. Aldrig att man kommit undan i tex handboll eller ishockey med detta beteende.

Ingen har påstått att all kontakt är en foul. Jag säger att kontakten i de två fallen är tillräcklig för att det ska räknas som en foul - Dummett sliter i Salahs axel, Karius kommer åt Kanes ben när Kane är först på bollen. Om den foulen sen är tillräckligt för straff kan man debattera om - jag själv kan inte skrika mig hes om filmning för att de får straffarna.

----------------

Top of the league! Känns verkligen som att Liverpool har allt i egna händer nu, om de inte tar ligan nu så är det på dem själva. Det som rimligen kan stoppa dem är en skada på van Dijk, Firmino och Alisson. Kanske ska man lägga till Robertson och Mane på den listan också, då ersättarna inte alls har samma egenskaper som de nämnda.

Jäklar vilken demolering av Arsenal. Iwobis smörpass till Maitland-Niles trodde jag skulle skapa en jobbig dag på Anfield, men Liverpool skruvade bara upp volymen och körde över de grönklädda med Heavy metal. Lucas Torreira - årets värvning - ser ut som en kona på 1-1 när Firmino bara trampar runt honom, sen är det han som dräller med bollen på 2-1. När man gör 3-1 hade jag just suttit och svurit åt hur Liverpool kan vara så dåliga på hörnor, men de fixade ju till saker och ting i andravågen. De två straffarna var inte 100%iga sen - tycker Salahs var tydligast, men Lovrens var en sån som sker på varenda inlägg. Möjligen att Kolasinac är där med armbågen? Fick ingen bra repris.

För övrigt ska fan inte Salah slå straffarna, de är inget vidare de han slår.
Citera
2018-12-30, 00:18
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hur är det ens möjligt att Liverpool leder PL? Jag tycker inte att dom har imponerat alls spelmässigt. Eller är PL så här pass dålig nu för tiden?

PL är väl ganska mediokert ja. Liverpool torska en match vardera mot PSG, Napoli och Röda Stjärnan i gruppspelet i CL men i PL är man obesegrade när man mött alla lag. Spurs har sett kanonbra ut i PL men så där i Europa. Man City kan mangla sina motståndare i PL men få räds dom ute i Europa.

Liverpool än så länge har gjort det grymt bra i PL men tror en svacka kommer och då kan City vara serieledare igen. Långt kvar av säsongen.
Citera
2018-12-30, 01:05
Avstängd
Halloween2s avatar
Fortsätter Citys skador så finns det inget som stoppar liverpool, även om dom själva får skador.

Saknaden utav Silva, Ferna och KDB har satt sina spår på det sistone.
Citera
2018-12-30, 02:12
Medlem
Citat:
Norwich-Derby 3-3 Andra omgången i rad dem spelar 3-3 norwich. Kul gäng. Tränas ju av daniel farke som är en del av dortmunds tränarskola med klopp och wagner. Något som syns både i hans eget uppträdande vid sidan av, men också hur hans lag agerar på plan. Mycket energi och fart. Leeds åker dock överraskande på pumpen. Hemma mot hull.

Och spurs. Var det någon som på allvar trodde dem skulle strida om titeln? Nej blir kamp om fjärdeplatsen med londonrivalerna. Leicester vinner mot chelsea och man city. Förlorar sen mot cardiff hemma. Fuck logic.

Derby vann ju med 4-3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in