2018-12-27, 17:35
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surlai
Det spelar ingen roll vad "manlig sexualitet" är för något, det ger inte någon rätten att utöva den hur som helst. Andra människor är inte objekt för dig att göra vad du vill med.
Att förklara en handling är inte samma sak som värdera den eller beskriva den som moraliskt riktigt.
Citera
2018-12-27, 17:39
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Well du, du kan argumentera bäst du vill för den åsikten, så länge det inte finns ett skit fakta som ex faktiska anmälningar, allmänna klagomål, berättelser som ex div feminism, #Metoo är exempel på så har du ju inget att komma med.

Hoppsan. Är det inte din falang som brukar prata om ”de stora mörkertalen”. Det är bara intressant när det gäller ena könet?

Jag går inte ut så ofta, men går man på Harrys en lördag så är det ju mer regel än undantantag att nån 40-taggare ska kladda på en. Varför skulle man gråta ut över det? Det är väl bara säga tack men nej tack och gå vidare i livet!
Citera
2018-12-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Kulturen har förskjutits i en sådan riktning att moralkoder och att vara familjeorienterad ses ner på. Det finns även ett tabu kring kvinnor som väljer att jobba deltid för att prioritera att vara mer hemma med barnen.

Det finns vissa män som passar ihop med den typiska svenska kvinnan, men det finns också de som är mindre lämpade för det då vi alla har olika preferenser. Om jag ska tala för mig själv så är flertalet Svenska kvinnor totalt ointressanta för mig utifrån ett personlighetsperspektiv, dels för att vi har olika ambitioner i livet och dels för att synen på familjen är i regel annorlunda.

Det finns svenska kvinnor som avviker från normen, men då det är väldigt tabubelagt och likhetstecken med social stigmatisering från majoritetssamhället är det svårt att hitta sådana kvinnor.

Jag vet inte om det är rätt väg att gå genom att vägra äktenskap och barnafödande med Svenska kvinnor, samtidigt finns det länder där kvinnorna i gemen är mer lagda åt det familjeorienterade hållet vilket kan passa bra för vissa människor (mig själv inkluderad)

Det finns även mer familjeorienterade kvinnor i andra Europeiska länder, men som du nämner finns också Sydamerika och Asien om man är intresserad av det.

Jag vägrar inte Svenska kvinnor just för att de är svenska, utan vissa typer av värderingar och mål i livet fungerar inte. Man måste vara kompatibla med varandra och ha gemensamma mål som man strävar efter för att det ska gå bra och jag finner knappast så mycket likheter mellan mig och Svenska kvinnor, därav mitt låga intresse.
Citera
2018-12-28, 17:28
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det är något som saknas hos kvinnfolket helt enkelt, nämligen närvaron och respekt för våld. Vi män har det som taktpinne om hur långt vi kan gå men kvinnor har inte den naturliga begränsningen på samma sätt.

Resultatet av våldsnärvaron kallas för anständighet. Det hittar du inte mycket av i svenska kvinnor.

Jo, men det är ju faktiskt ni karlar som format oss feminister till dom översittare och maktmänniskor som vi är idag.
När vi kvinnor klagar på era små kukar, och tycker att era muskler är för små; så håller ni karlar alltid med och förnedrar er själva med att säga saker som " jag är inte snygg nog för dig, kära kvinna".

Som svensk kvinna blir man aldrig utskälld av männen, och därför tror vi kvinnor givetvis att vi ALDRIG kan ha fel. Vi får ju bara höra att allt vi gör och säger är perfekt. Vi kvinnor är endast jämställda med Gud, enligt många feministiska män.
Citera
2018-12-28, 18:27
Medlem
rostigamazons avatar
Problemet med svenska kvinnor är, att dom tror dom ser ut som prinsessor, bara för att lite invandrare flirtar med dom. Egentligen ser dom helt vardagliga ut. Vi svenska män, måste höja våra krav, vi är så mycket mer värda.
Citera
2018-12-28, 23:20
Medlem
Citat:
Män i prestigeyrken har för mycket att förlora. De kommer att bli mycket mer försiktiga.

Ska man behöva bli falskanmäld för brott för att man inte är trevlig? Du resonerar som ett totalitärt kreatur.

Det kommer att bli som det alltid har varit: Har man dåliga erfarenheter så passar man sig extra noga, annars är man normalförsiktig. Jag tror inte att män är mindre modiga än kvinnor i det fallet, vi vill varandra och det ska mycket till innan vi ger upp det.

Att bete sig som ett asshole är lite värre än att bara inte vara trevlig. Oroande att du inte förstår det. Falskanmäld ska ingen bli hur otrevliga de än är.

Din läsförståelse är undermålig så det vore klokt av dig att dra ner på invektiven för de drabbar dig värre än mig.
Citera
2018-12-28, 23:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Problemet med svenska kvinnor är, att dom tror dom ser ut som prinsessor, bara för att lite invandrare flirtar med dom. Egentligen ser dom helt vardagliga ut. Vi svenska män, måste höja våra krav, vi är så mycket mer värda.

Haha! Prinsessor... Svenska kvinnor har gått från smala och psykiskt balanserade, till PK-indoktrinerade feta och galna monster. Jo, svenska män måste höja sina krav, det har du rätt i.

Frågan är inte varför vi ska överge svenska kvinnor, frågan är varför vi inte ska göra det...

Citera
2018-12-28, 23:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det kommer att bli som det alltid har varit: Har man dåliga erfarenheter så passar man sig extra noga, annars är man normalförsiktig. Jag tror inte att män är mindre modiga än kvinnor i det fallet, vi vill varandra och det ska mycket till innan vi ger upp det.

Att bete sig som ett asshole är lite värre än att bara inte vara trevlig. Oroande att du inte förstår det. Falskanmäld ska ingen bli hur otrevliga de än är.

Din läsförståelse är undermålig så det vore klokt av dig att dra ner på invektiven för de drabbar dig värre än mig.

Trams från dig som vanligt. Givetvis så ökar risken att bli falskanmäld ju mer du tjänar som man, och ju mer prestigefullt yrke du har. Männen på Wall Street är vana med riskanalyser, och drar därmed den enda och korrekta slutsatsen: kvinnor är en risk.
Citera
2018-12-29, 01:28
Medlem
Citat:
Trams från dig som vanligt. Givetvis så ökar risken att bli falskanmäld ju mer du tjänar som man, och ju mer prestigefullt yrke du har. Männen på Wall Street är vana med riskanalyser, och drar därmed den enda och korrekta slutsatsen: kvinnor är en risk.

Att analysera risker innebär faktiskt inte detsamma som att undvika allt som kan vara en risk. Vissa risker är helt enkelt väl värda att ta och det tycker både kvinnor och män vare sig de jobbar på Wall Street eller inte. Tror fortfarande inte på att män skulle visa sig vara fegare än kvinnor på det viset helt plötsligt, det är löjligt att tänka sig det ens.

Människan riskanalyserar hela tiden, varje dag, och skalan går från idiotiskt riskbenägen till idiotiskt rädd för risker hos individerna. Sånt som våldtäkter och Metoo kan möjligen påverka en aning på kort sikt men det kommer inte att ha någon betydelse i längden eftersom män och kvinnor längtar till varandra och uppskattar varandra.
Citera
2018-12-29, 01:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Att analysera risker innebär faktiskt inte detsamma som att undvika allt som kan vara en risk. Vissa risker är helt enkelt väl värda att ta och det tycker både kvinnor och män vare sig de jobbar på Wall Street eller inte. Tror fortfarande inte på att män skulle visa sig vara fegare än kvinnor på det viset helt plötsligt, det är löjligt att tänka sig det ens.

Människan riskanalyserar hela tiden, varje dag, och skalan går från idiotiskt riskbenägen till idiotiskt rädd för risker hos individerna. Sånt som våldtäkter och Metoo kan möjligen påverka en aning på kort sikt men det kommer inte att ha någon betydelse i längden eftersom män och kvinnor längtar till varandra och uppskattar varandra.

Risk ska kompenseras av avkastning enligt finansiell teori. Så vad kan kvinnorna bidra med rent avkastningsmässigt? Knulla? Jag tror du vet svaret. Det går tolv män på varje kvinna gällande IQ>160. Kvinnorna är därför ute efter pengar och snygga killar i de flesta fall. Face it!

Svenska kvinnor är bara trevliga när de har något att vinna. Dags att överge svenska kvinnor!
Citera
2018-12-29, 06:16
Bannlyst
Citat:
Risk ska kompenseras av avkastning enligt finansiell teori. Så vad kan kvinnorna bidra med rent avkastningsmässigt? Knulla? Jag tror du vet svaret. Det går tolv män på varje kvinna gällande IQ>160. Kvinnorna är därför ute efter pengar och snygga killar i de flesta fall. Face it!

Svenska kvinnor är bara trevliga när de har något att vinna. Dags att överge svenska kvinnor!
Ingen bryr sig om du överger svenska kvinnor. Gör vad du vill.
Citera
2018-12-29, 13:59
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsvensken
Kulturen har förskjutits i en sådan riktning att moralkoder och att vara familjeorienterad ses ner på. Det finns även ett tabu kring kvinnor som väljer att jobba deltid för att prioritera att vara mer hemma med barnen.

Det finns vissa män som passar ihop med den typiska svenska kvinnan, men det finns också de som är mindre lämpade för det då vi alla har olika preferenser. Om jag ska tala för mig själv så är flertalet Svenska kvinnor totalt ointressanta för mig utifrån ett personlighetsperspektiv, dels för att vi har olika ambitioner i livet och dels för att synen på familjen är i regel annorlunda.

Det finns svenska kvinnor som avviker från normen, men då det är väldigt tabubelagt och likhetstecken med social stigmatisering från majoritetssamhället är det svårt att hitta sådana kvinnor.

Jag vet inte om det är rätt väg att gå genom att vägra äktenskap och barnafödande med Svenska kvinnor, samtidigt finns det länder där kvinnorna i gemen är mer lagda åt det familjeorienterade hållet vilket kan passa bra för vissa människor (mig själv inkluderad)

Det finns även mer familjeorienterade kvinnor i andra Europeiska länder, men som du nämner finns också Sydamerika och Asien om man är intresserad av det.

Jag vägrar inte Svenska kvinnor just för att de är svenska, utan vissa typer av värderingar och mål i livet fungerar inte. Man måste vara kompatibla med varandra och ha gemensamma mål som man strävar efter för att det ska gå bra och jag finner knappast så mycket likheter mellan mig och Svenska kvinnor, därav mitt låga intresse.
Divide and conquer!
Det bästa sättet att rasera ett land är att sabotera dess gemensamma värderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in