2018-12-25, 05:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Lös problemet!
Eller fatta att världen inte är rättvis.
Tänkte Daniel så när han blev mobbad också? "Äsch världen är inte rättvis"?
Citera
2018-12-25, 09:52
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surlai
Tänkte Daniel så när han blev mobbad också? "Äsch världen är inte rättvis"?
Om man följer ditt postande i t.ex den här tråden och vart det slutar har vi ju ett ännu bättre skäl att överge er.
Åtminstone tills ni tar er upp från barnstadiet till vuxenresonemang.
Citera
2018-12-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Eller så var det inget maktspel. Snubben var lite småsugen och daskade till första rumpan han såg. Det är nog mer tänkbart än ett avancerat maktspel.

Man kan knuffa någon i affekt för att man blir arg. Det behöver inte heller vara något maktspel.

Att använda ett fult ord mot någon är inte heller något maktspel.

Ditt liv måste ju vara helt vedervärdigt om du tycker ovan är exempel på trakasserier. Jag förstår om vissa personer är överkänsliga men det här är ju helt världsfrånvänt. Man får hoppas att ni är undantag. När skiten kommer på riktigt måste det finnas individer som har lite mera krut i kroppen.
Så? du tror alltså man får andra motsvarande "småsugna" på en via att daska dem oönskat i häcken offentligt? eller får män sexuell utlösning, njutning av att kuta runt och daska "första rumpan han såg" ? Jag måste onekligen ha missat nån vital info kring hur den manliga sexualiteten fungerar.

Makt är att ta sig rättigheter över andra, och ja att medvetet/ öppet ta sig friheter med andras kroppar som att knuffas, "daska" etc etc, för att man är arg eller kåt etc är exakt detta en "demonstration" framför andra, Titta vad jag tar mig rätten till. Och det är DU som är helt världsfrånvänd om du inte i dessa Metoo-tider fattat vinken kvinnor ger vad de anser om detta beteende. Jag tycker du/ni kan börja "daska" andra män i häcken istället, om det nu är ett så trängade behov, så får vi se hur "överkänsliga" dessa är över att behöva utsättas
Citera
2018-12-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så? du tror alltså man får andra motsvarande "småsugna" på en via att daska dem oönskat i häcken offentligt? eller får män sexuell utlösning, njutning av att kuta runt och daska "första rumpan han såg" ? Jag måste onekligen ha missat nån vital info kring hur den manliga sexualiteten fungerar.

Makt är att ta sig rättigheter över andra, och ja att medvetet/ öppet ta sig friheter med andras kroppar som att knuffas, "daska" etc etc, för att man är arg eller kåt etc är exakt detta en "demonstration" framför andra, Titta vad jag tar mig rätten till. Och det är DU som är helt världsfrånvänd om du inte i dessa Metoo-tider fattat vinken kvinnor ger vad de anser om detta beteende. Jag tycker du/ni kan börja "daska" andra män i häcken istället, om det nu är ett så trängade behov, så får vi se hur "överkänsliga" dessa är över att behöva utsättas
Och kvinnor tänder på dominanta män som utstrålar makt. Säg att killen får napp 3 ggr av tion med rumpdaskningen, det är bättre än 0 av tio utan rumpdaskning.

Tillräckligt många kvinnliga feminister har ju vid det här laget erkänt att de inte tänder på jämlika män. Moment 22 ...........
Citera
2018-12-25, 19:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Och kvinnor tänder på dominanta män som utstrålar makt. Säg att killen får napp 3 ggr av tion med rumpdaskningen, det är bättre än 0 av tio utan rumpdaskning.

Tillräckligt många kvinnliga feminister har ju vid det här laget erkänt att de inte tänder på jämlika män. Moment 22 ...........

De som tänder på ojämlika män är antagligen inte feminister din pajas.
Hur är föressten en ojämlik man? Kan du ge tydliga exempel på en sån mans beteende så kan jag svara på om jag tänder på en sån?
Nämligen sitter inte jämlikhet i om någon daskar en på rumpan eller inte. Det sitter i väldigt många andra bitar i vardagslivet.
Sen är det inte så att jag sagt att jag tycker att män ska daska kvinnor på baken hur som helst. Allting jag tycker gällande sexuella närmanden är inom ramen för samtycke och i någon form av relation med mannen.

Sen är det viktigt att skilja på underlägsenhet i sexuella sammanhang som kvinnan själv välkomnar, och att vara underlägsen någon annan i allmänhet.
Anledningen varför jag aldrig har problem med män som anser sig vara överlägsna är därför att de aldrig är det. Tvärtom känner jag mig överlägsen rätt många.
Så detta med att en kvinna gillar ojämlika män är en sanning med modifikation eftersom en kvinna kan gilla en man med överlägset beteende, fast hon egentligen inte känner sig alls underlägsen innerst inne.
Eller så handlar det om att man inte orkar/vill ha en massa ansvar för allting hela tiden, och då söker en man som är dominant och driven/styr upp saker och ting.
Men det har aldrig haft att göra med någon mental underlägsenhet. Man är bara underlägsen om man ser sig själv som underlägsen.
Senast redigerad av Moment22x22 2018-12-25 kl. 19:30.
Citera
2018-12-25, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
De som tänder på ojämlika män är antagligen inte feminister din pajas.
Hur är föressten en ojämlik man? Kan du ge tydliga exempel på en sån mans beteende så kan jag svara på om jag tänder på en sån?
Nämligen sitter inte jämlikhet i om någon daskar en på rumpan eller inte. Det sitter i väldigt många andra bitar i vardagslivet.
Sen är det inte så att jag sagt att jag tycker att män ska daska kvinnor på baken hur som helst. Allting jag tycker gällande sexuella närmanden är inom ramen för samtycke och i någon form av relation med mannen.

Sen är det viktigt att skilja på underlägsenhet i sexuella sammanhang som kvinnan själv välkomnar, och att vara underlägsen någon annan i allmänhet.
Anledningen varför jag aldrig har problem med män som anser sig vara överlägsna är därför att de aldrig är det. Tvärtom känner jag mig överlägsen rätt många.
Så detta med att en kvinna gillar ojämlika män är en sanning med modifikation eftersom en kvinna kan gilla en man med överlägset beteende, fast hon egentligen inte känner sig alls underlägsen innerst inne.
Eller så handlar det om att man inte orkar/vill ha en massa ansvar för allting hela tiden, och då söker en man som är dominant och driven/styr upp saker och ting.
Men det har aldrig haft att göra med någon mental underlägsenhet. Man är bara underlägsen om man ser sig själv som underlägsen.
Problemet är att du tror att livet är en godisbutik där du ska plocka det godaste godiset. Det är många som vill få sig en smak på det. Att tro att mannen ska vara en nickedocka för dina ögonblickliga impulser får mig att börja tro att du är katt-tantsmaterial.
Citera
2018-12-25, 20:07
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Ja, jag tror varken du eller någon feminist har aning om vad manlig sexualitet är, vad den gör eller varför den är så. Dagens feminister är ju för bövelen övertygade om att kön och sexualitet är något vi lär oss.

Så är det naturligtvis inte och det finns en mycket enklare förklaring till varför män daskar kvinnor i rumpan, vill imponera på kvinnor och bete sig allmänt ”manligt”. Kan du gissa vad det är?
Citera
2018-12-25, 20:08
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
För att "svenska" kvinnor överlag saknar all form av självinsikt?

Tror inte jag. Jag tror att dom flesta svenska kvinnor är helt normalt funtade. Det är bara en högljudd minoritet som virrat bort sig.
Citera
2018-12-25, 20:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Problemet är att du tror att livet är en godisbutik där du ska plocka det godaste godiset. Det är många som vill få sig en smak på det. Att tro att mannen ska vara en nickedocka för dina ögonblickliga impulser får mig att börja tro att du är katt-tantsmaterial.

Äh du missuppfattar ju allting.
Jag vill inte ha en nickedocka, jag vill ha människor omkring mig med integritet, egna åsikter och stake. Inga kappvändare eller som gör något bara för att någon annan tvunget vill.
Det är ingenting konstigt i vad jag säger, en man som är av dominant typ, driven, ansvarstagande e.t.c. passar ju en kvinna som gärna överlåter beslut åt andra, som inte har karriärsug direkt, som gillar att ta hand om andra och som är i god emotionell kontakt med sig själv. Det betyder dock inte att man som kvinna måste känna sig underlägsen eller att man vill ha en "ojämlik"man. Kvinnor och män är bra på olika saker oftast, jag värderar inte det ena högre än det andra. Vad är problemet med detta egentligen?

Och vad innebär katttantsmaterial?
Senast redigerad av Moment22x22 2018-12-25 kl. 20:20.
Citera
2018-12-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ja, jag tror varken du eller någon feminist har aning om vad manlig sexualitet är, vad den gör eller varför den är så. Dagens feminister är ju för bövelen övertygade om att kön och sexualitet är något vi lär oss.

Så är det naturligtvis inte och det finns en mycket enklare förklaring till varför män daskar kvinnor i rumpan, vill imponera på kvinnor och bete sig allmänt ”manligt”. Kan du gissa vad det är?
Kön föds vi med, men inte könsroller, där ex ta sig rätten daska främmande människor i rumpan hör hemma, lär dig lite vad feminism pratar om, innan du yttrar massa antifeministiskt nonsens. Det finns inte en kvinna som blir "imponerad" av att en man tar sig friheten att slå henne på rumpan, görs detta för att "imponera" så är det snarare sig själv eller andra män man försöker "impa"
Senast redigerad av Merapi 2018-12-25 kl. 21:04.
Citera
2018-12-25, 21:22
Bannlyst
Citat:

Det spelar ingen roll vad "manlig sexualitet" är för något, det ger inte någon rätten att utöva den hur som helst. Andra människor är inte objekt för dig att göra vad du vill med.
Citera
2018-12-25, 22:33
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Tror inte jag. Jag tror att dom flesta svenska kvinnor är helt normalt funtade. Det är bara en högljudd minoritet som virrat bort sig.

Många flickor växer upp med att det är andras fel när dom gör snedsteg.

För pojkar är det tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in