2018-12-26, 16:29
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Du vidhåller alltså att han bara väger 110 pannor trots att han själv erkänt att han överskred adopteringsgränsen med 50 kilo. Och nu vet vi att den gränsen ligger på 30 BMI i Sverige.

Tror inte du fattar hur 110 kg ser ut. Googlade fram följande bild från Aftonbladets viktklubb. Enligt artikeln väger den här mannen 110 kg på startbilden längst till vänster:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article21307802.ab/binary/Mikael_artikelbild.jpg

Som alla kan se är Edward i en annan klass. Och Edward är inte ens kort.

Klass 2 fetma`=BMI 35-39 Jag tror att Edward ligger nånstans där. BMI't varierar beroende på längden, mannen på fotot (Jimmie Åkesson lookalike) väger 110kg, men han är säkert 190cm lång, då är han inte lika fet som motsvarande person av EB's längd.

Jag har ändrat mig och kan tänka mig att EB väger mer än 110kg, kanske upp till BMI 39 dvs. 126kg, mer än så betyder att han är så fet att han har svårt att gå och det tror jag inte att han har. I vilket fall som helst borde EB anmäla sig till TV4's BIGGEST LOSER VIP.
Citera
2018-12-26, 16:34
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Edward är närmare 200 kg än 110 kg. Han lurar er med det där skägget som får ansiktet att se lite smalare ut, men helkroppsbilderna ljuger inte, han är fet på en amerikansk nivå.

https://www.instagram.com/p/Br2p0OhhPyB/

Efter alla julborden (8st?) har Edward möjligen gått upp 10-15kg, men efter tjugondagen kommer Edward att börja cykla på sin träningscykel igen, så att han kommer han i form.
Citera
2018-12-26, 16:42
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Klass 2 fetma`=BMI 35-39 Jag tror att Edward ligger nånstans där. BMI't varierar beroende på längden, mannen på fotot (Jimmie Åkesson lookalike) väger 110kg, men han är säkert 190cm lång, då är han inte lika fet som motsvarande person av EB's längd.

Jag har ändrat mig och kan tänka mig att EB väger mer än 110kg, kanske upp till BMI 39 dvs. 126kg, mer än så betyder att han är så fet att han har svårt att gå och det tror jag inte att han har. I vilket fall som helst borde EB anmäla sig till TV4's BIGGEST LOSER VIP.
Jag har också tänkt att det skulle vara en bra idé att han skulle anmäla sig till Biggest Looser VIP.
Citera
2018-12-26, 18:16
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Efter alla julborden (8st?) har Edward möjligen gått upp 10-15kg, men efter tjugondagen kommer Edward att börja cykla på sin träningscykel igen, så att han kommer han i form.

Nu har han käkat julbord tre dagar på raken. Uppe i 10+ julbord.
Citera
2018-12-26, 18:33
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Nu har han käkat julbord tre dagar på raken. Uppe i 10+ julbord.

Och detta är en man som har diabetes. Han kommer äta ihjäl sig som Adolf Fredrik. Jag kan förstå varför Edwards skolläkare slog larm redan vid 7 års ålder och påpekade att han var för tjock.

Citat:
Efter återkomsten till Stockholm drabbades Adolf Fredrik efter en riklig måltid den 12 februari 1771 av magkramp och yrsel, fick ett slaganfall, och avled.

I bulletinen om kungens död står följande att läsa: "Hans Majestäts dödsfall har skett av indigestion av hetvägg, surkål, rofvor, hummer, kaviar, böckling och champagnevin. Det är ej att omkomma på det mest lysande sätt”.
Citera
2018-12-26, 20:15
Medlem
Inget skvaller, men jag har en känsla av att den gode Edward inom sin tid kommer nå samma kultstatus som GW Persson. Finns något hos båda dessa som sannerligen tilltalar gemene man. Kanske krävs att den senare drar sig tillbaka(på ett eller annat sätt.)?
Citera
2018-12-26, 20:30
Medlem
sfrges avatar
Blom måste vara maktmissbrukare.
Det finns ju nått klipp på Youtube där han skall fixa bakfyllemat. Han tar helt enkelt en stor ost.
Kör den i mikron så den smälter och tuggar i sig den. Inget bröd eller nått annat. Bara osten.

Får lite vibbar av Jan Stenbeck och hans bisarra matorgier.
Och Janne åt ju mer eller mindre ihjäl sig.
Citera
2018-12-26, 22:31
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det finns ju nått klipp på Youtube där han skall fixa bakfyllemat. Han tar helt enkelt en stor ost.
Kör den i mikron så den smälter och tuggar i sig den. Inget bröd eller nått annat. Bara osten.

Och så har han mage att klaga på att han ”går lätt upp i vikt”.

Fast att han har mage till det kanske inte är så överraskande egentligen.
Citera
2018-12-26, 23:10
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge

Jag menar naturligtvis matmissbrukare.
Inte maktmissbrukare.
Citera
2018-12-27, 01:02
Medlem
Han kämpar på i hög fart för att aldrig mer bli tagen seriöst. Han är väl mer eller mindre bara en lustig karaktär som dyker upp runt juletid och snackar på ett rabiat och maniskt sätt om julen
Citera
2018-12-27, 12:37
Medlem
Citat:

Blom är runt 185-190 cm lång och han väger lätt runt 160 kg. Han är ju väldigt "jämntjock" dvs tjocka lår, stort arsle osv.... och då blir ju vikten ännu högre.
Citera
2018-12-27, 13:00
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkrans
Blom är runt 185-190 cm lång och han väger lätt runt 160 kg. Han är ju väldigt "jämntjock" dvs tjocka lår, stort arsle osv.... och då blir ju vikten ännu högre.

Ja jag förstår inte riktigt varifrån påståendet 180 cm kommer ifrån. Kolla in den här bilden till exempel:

https://images.hdsydsvenskan.se/980x588/LOOBsNw0DGiqSJ7X5IvjwIizrCw.jpg

Här är han klart längre än samtliga 6 personer i bild inklusive två män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in