2023-06-27, 23:10
Medlem
Ja som någon sa tidigare så ær det blonda tyskor med stora juggar som gæller nær blom ær på kåthumør.
Citera
2023-06-27, 23:19
Medlem
Han måste väl vara smygbög så sliskig som han är?. Känner ett obehag över den mannen.
Citera
2023-06-28, 07:54
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersStenberg
Inte för att jag vill försvara Bloom - men Ribbing försörjde sig för i helvete på att vara just etikettexpert.

Vad är det du missat?

Ribbing - liksom Bloom - hade för övrigt judiska anor.

Jag har inte missat någonting, det jag skriver är att Ribbing var så trygg i sin roll som etikettexpert att hon inte opåkallat behövde kalla sig själv det hela tiden som Blom gör.

Hon behövde inte försöka övertyga någon om att hon var expert men det behöver tydligen Blom. Det tyder också på en klasskillnad att vulgärt förhäva sig själv så där.
Citera
2023-06-28, 08:40
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Jag har inte missat någonting, det jag skriver är att Ribbing var så trygg i sin roll som etikettexpert att hon inte opåkallat behövde kalla sig själv det hela tiden som Blom gör.

Hon behövde inte försöka övertyga någon om att hon var expert men det behöver tydligen Blom. Det tyder också på en klasskillnad att vulgärt förhäva sig själv så där.

Helt rätt
Citera
2023-06-28, 12:59
Medlem
Hej Edward efter som vi vet att du är inne här och läser skvaller om dig själv så kan du inte vara schysst och bjuda på ett TIPS på ditt instagram. Vill ha dina 5 sorters ÖL som du säger är ett måste att svalka sig med i sommar värmen 🌞🥵🍺
Senast redigerad av jimmytheone 2023-06-28 kl. 13:02.
Citera
2023-06-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo

Vad jag vill minnas var Ribbing en ytterst obehaglig person med stiff upper lip som utdelade råd till höger och vänster med näsan i vädret - inte någon vänligt ledande hand där inte. En ren parodi på sig själv - precis som Blom. Om du verkligen är överklass - så håller du dig långt bort ifrån tevesoffan eftersom du inte behöver vara där för att ordna din försörjning. Att vara i teve som "kändis" är ett dekadens och förfalls-symptom rent klassmässigt.

Just exakt den typ av kärringjävel som indoktrinerat sina medelålders läsare av DN till att hata sitt eget land, sina grannar och klanka ned på varje liten avvikelse som de fått lära sig är "gott uppförande". Spelar ingen roll hur rätt hon må ha haft rent sakligt i sina etikettråd - själva förpackningen var inte smakfull - och dessutom etikett är situationsberoende. I egentlig mening existerar inte "gott uppförande" - utan olika normer har utvecklats (av en orsak) i olika miljöer. Samma beteende som betraktas som gott uppförande på herrgården - riskeras att misslyckas totalt i ett enklare sammanhang. Misslyckas på så viss att beteende leder till att man repellerar andra människor - istället för att dra dem till sig.
Citera
2023-06-28, 18:30
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Kapten mat har ju inget hyfs.. dricker ifrån ett glas för att sedan hälla ut det som blev kvar i maten när han hade en gäst.. vad är det med kockar och deras passion för att blanda kroppsvätskor? Usch...

Äsch, det är väl både alkohol och höga temperaturer. Den moderna människans bacillskräck är inget annat än trams.
Citera
2023-06-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Äsch, det är väl både alkohol och höga temperaturer. Den moderna människans bacillskräck är inget annat än trams.

Att äta som hundar är inte min stil. Det är ett ohyfsat sätt. Snuskigt.
Citera
2023-06-29, 09:13
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Kapten mat har ju inget hyfs.. dricker ifrån ett glas för att sedan hälla ut det som blev kvar i maten när han hade en gäst.. vad är det med kockar och deras passion för att blanda kroppsvätskor? Usch...
Usch. Sånt är vidrigt.
Citera
2023-06-30, 03:20
Medlem
Som jag älskar Edward. Tycker att han har en pondus som många människor borde se upp till. Han är extremt intressant vad det gäller dryck och jag har lärt mig en del historia vad det gäller ämnet.
Han verkar vara helt okej kunnig inom mat, men tyvärr helt obruklig vad det gäller tillagning. Hur gick det till?
Citera
2023-07-01, 23:47
Medlem
Edwards etikettreglervideos är ju fantastiska.

Vettig och kunnig utan överklassfasoner. Nu som klankar ner på Eddie Blom för det är nog whitetrash bara.
Citera
2023-07-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Edwards etikettreglervideos är ju fantastiska.

Vettig och kunnig utan överklassfasoner. Nu som klankar ner på Eddie Blom för det är nog whitetrash bara.

Att äta/supa sig smällfet är whitetrash.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in